Coraz szerszy wybór bezglutenowych produktów w ofercie sieci Netto
Sieć sklepów Netto rozszerza swój asortyment o produkty marki własnej Bergio oznaczone przekreślonym, zielonym kłosem. Oznacza to, że dostępne w ofercie wędliny są całkowicie bezpieczne dla osób chorujących na celiakię, a także dla tych, którzy chcą wyeliminować gluten ze swojej diety.
W świetle wykładni Głównego Inspektoratu Sanitarnego określony wyrób może zostać oznaczony jako bezglutenowy, jeśli jego producent zagwarantuje, że zawiera on poniżej 20 ppm glutenu (20 miligramów na kilogram). Producent może go wówczas oznakować jako „produkt bezglutenowy". Licencjonowany symbol przekreślonego kłosa, umieszczony na opakowaniu, oznacza, że wyrób jest w 100 proc. bezpieczny, gdyż miejsce, w którym został wytworzony, spełnia szereg wymogów dotyczących bezglutenowej produkcji i jest systematycznie pod tym kątem badane przez niezależnych audytorów.
W ofercie mięsnej sklepu Netto znajdziemy obecnie 14 rodzajów wędlin marki własnej Bergio, którym Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej przyznało certyfikat produktu bezglutenowego. Klienci łatwo znajdą umieszczony na opakowaniu charakterystyczny, zielony znak przekreślonego kłosa.
Według badania ankietowego, przeprowadzonego przez Coeliac UK oraz przez wspomniane wyżej Stowarzyszenie, aż 97 proc. osób nietolerujących glutenu chciałoby znaleźć licencjonowany symbol na wszystkich produktach bezglutenowych . Obecnie certyfikat przyznany przez Stowarzyszenie znajdziemy w Netto m.in. na opakowaniach: frankfurterek surowych, kiełbasy krakowskiej drobiowej, szynki z fileta, kabanosów wieprzowych z dodatkiem wołowiny, kabanosów drobiowych z dodatkiem wieprzowiny, kabanosów chilli, kabanosów serowych, parówek z szynki.
Do końca lutego w ramach oferty marki własnej Bergio, klienci znajdą łącznie aż 16 produktów bezglutenowych, 26 innych, z oferty pozamięsnej, mogą znaleźć na Półce Zdrowia. Tak szeroki wybór stanowi unikalną propozycję na polskim rynku.
Nadesłał:
Damian_HKstrategies
|