Coraz więcej odbiorców Kampanii Kolejowe ABC


Oceń artykuł Zobacz ranking
Przepisz powyższy kod i oceń artykuł »
2020-11-30
Coraz więcej odbiorców Kampanii Kolejowe ABC

Za nami kolejny etap Kampanii Kolejowe ABC prowadzonej przez Urząd Transportu Kolejowego. Miliony osób z całej Polski w ciągu 2 lat poznały Rogatka, bohatera akcji. Sympatyczny nosorożec uczy bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Można go było zobaczyć w telewizji, internecie, kinach, a nawet na ulicach.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Kafito.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Urząd Transportu Kolejowego uczy bezpieczeństwa razem z bohaterem Kampanii Kolejowe ABC, nosorożcem Rogatkiem m.in. za pomocą spotów reklamowych. Do tej pory w telewizji obejrzało je około 18 mln osób, w kinach – ponad 6 mln widzów, a w internecie spoty osiągnęły aż 25 mln wyświetleń. Ponad 4 mln osób obejrzało programy edukacyjne „Twoja kolej” i „Myszka w paski”, w których znalazły się wątki dotyczące bezpiecznego podróżowania koleją. Nauka bezpieczeństwa wspierana była również przez popularnych vlogerów, takich jak: Mateusz Ciawłowski, MY3 oraz autorów kanałów Hejka tu Lenka, Zabawy Mistrzów, Pusheen Girl i Zwariowani. Zaangażowani w projekt vlogerzy stworzyli łącznie 16 krótkich filmików, które łącznie miały blisko ponad 3,5 mln wyświetleń. Profile społecznościowe kampanii na Facebooku i Instagramie obserwuje już ponad 40 tys. osób.

Kampania Kolejowe ABC to innowacyjny projekt edukacyjny. Korzystamy z wielu form dotarcia do dzieci z wiedzą o bezpiecznym podróżowaniu. Nosorożec Rogatek stał się rozpoznawalnym symbolem bezpieczeństwa, co pokazują również statystyki spotów i programów – podsumowuje dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. – Jestem przekonany, że Kampania Kolejowe ABC przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa na kolei – dodaje.

W ramach Kampanii Kolejowe ABC przeprowadzono do tej pory blisko 500 interaktywnych lekcji w przedszkolach i szkołach podstawowych. Podczas zajęć dzieci miały okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat bezpiecznego korzystania z transportu kolejowego i odpowiedniego zachowania przed przejazdami kolejowymi. Poprzez interaktywne gry i zabawy dowiedziały się, jak bezpiecznie zachowywać się na dworcu, na peronie czy w pociągu. W zajęciach wzięło udział ponad 14 tys. dzieci.

Urząd Transportu Kolejowego aktywnie wspiera dzieci i rodziców także w nauce zdalnej. Na stronie internetowej www.kolejoweabc.pl udostępnione zostały materiały edukacyjne, które są chętnie wykorzystywane przez dzieci, ich rodziców i nauczycieli. Kolorowanka, scenariusze zajęć w formie elektronicznej, podręczniki dla nauczycieli i inne materiały edukacyjne zostały pobrane przez ponad 23 tys. osób.

Nauka i rozrywka – takie połączenie zastosowano przy projekcie gry „Kolejowe ABC” stworzonej w ramach „Kampanii Kolejowe ABC”. Konkursy organizowane w grze przyciągnęły ponad 18 tys. uczniów z klas IV-VI szkół podstawowych. W 2019 r. i 2020 r. łącznie przeprowadzono 8 konkursów, w których główną nagrodą były wyjazdy na tzw. zieloną szkołę.

Pod koniec 2019 r. uczniowie klas IV-VI wzięli także udział w Akcji Mural, czyli konkursie na najlepszą pracę plastyczną reprezentującą najważniejsze zasady bezpieczeństwa na kolei. Nagrodą główną w tym konkursie było przeniesienie zwycięskiego projektu muralu na ścianę budynku oraz odmalowanie szkolnych pomieszczeń. Do konkursu zgłoszono blisko 2 tysiące prac plastycznych z całej Polski przygotowanych przez ponad 19 tys. uczniów i nauczycieli. Wyniki zostały ogłoszone na początku 2020 r. Ostatecznie nagrodę główną zdobyła klasa VI C z Zespołu Szkół w Nowej Sarzynie, a mural wykonany na podstawie jej pracy jest eksponowany na ścianie budynku przy placu Zawiszy w Warszawie do końca 2020 r.

Ze względu na sytuację epidemiczną w kraju nie odbyły się w tym roku pikniki rodzinne. W 2019 r. w rodzinnych imprezach plenerowych organizowanych przez Urząd Transportu Kolejowego uczestniczyło ponad 21 tys. osób. W trakcie pikników na uczestników czekały liczne zabawy i konkursy z nagrodami. Kolejne imprezy zaplanowane są na okres wakacyjny w 2021 r.

Kampania Kolejowe ABC powstała z troski o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży na terenach kolejowych. Niestety większość wypadków na terenach kolejowych wynika z nieostrożności kierowców oraz pieszych – do 70% wypadków na sieci kolejowej dochodzi na przejazdach kolejowo-drogowych i tzw. dzikich przejściach. W przyszłości, gdy dzieci dorosną, będą samodzielnymi użytkownikami ruchu: kierowcami, pieszymi, pasażerami. Dlatego ważna jest edukacja od najmłodszych lat. W przyszłym roku Urząd Transportu Kolejowego planuje kolejne aktywności w ramach Kampanii Kolejowe ABC. Wszystkie informacje zamieszczane są na stronie www.kolejoweabc.pl oraz profilach „Kampanii Kolejowe ABC” na Facebooku i Instagramie.

Kampania Kolejowe ABC realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Nadesłał:

Martyna Bierut

Wasze komentarze (0):


Przepisz kod:
Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl