Czy pacjentów rejestrowanych na NFZ można powiadamiać o wizycie SMS-em?


Czy pacjentów rejestrowanych na NFZ można powiadamiać o wizycie SMS-em?
2011-06-29
Coraz częściej pacjenci, którzy rejestrują się na prywatne wizyty u lekarzy specjalistów, pytają o możliwość otrzymania przypomnienia w formie SMS o planowanej wizycie. Szczególnie, jeżeli pacjent rejestruje się na kilkanaście, kilkadziesiąt dni wcześniej.

 Taka sytuacja występuje najczęściej w przypadkach wizyt u lekarzy specjalistów w dziedzinie otolaryngologii, ginekologii, czy w okulistyce . Podobnie jest w stomatologii.

Dostępne dla wszystkich

 Podstawowe pytanie jakie nasuwa się  przy okazji  powiadomień SMS dotyczy ich dostępności dla pacjentów zarejestrowanych w ramach kontraktu z NFZ. W przypadku zabiegów refundowanych jest to szczególnie istotne, ponieważ wizyty często planowane są przez pacjentów z dużym wyprzedzeniem.
 Oczywiście, takie powiadomienia są dostępne dla wszystkich pacjentów, jednak pokrycie kosztu tej usługi leży po stronie placówki, gdyż NFZ  dodatkowo za to nie zapłaci.

 Nie należy się jednak zniechęcać, ponieważ dodatkowe świadczenia w postaci powiadomień SMS, niewątpliwie podnoszą jakość  usług i mogą być dodatkowym argumentem przy podpisywaniu umowy na kolejny rok. Takie działanie z pewnością będzie również pozytywnie  postrzegane przez pacjentów. Powiadomienia SMS  wskazują na  nasze indywidualne podejście do każdego pacjenta, dzięki czemu czują się oni wyjątkowi i na pewno będą oceniali jeszcze bardziej  pozytywnie nasz  ośrodek medyczny  – komentuje Natalia Łyszczak e-rzecznik portalu eNFZ.pl.

Dlaczego powiadomienia SMS?

 Niewątpliwą zaletą powiadomień SMS jest to, że jej wprowadzenie nie wymaga zmian w umowie z operatorem, oraz nie generuje dodatkowych obowiązków dla pracowników recepcji danej placówki. Wynika to z tego, że takie usługi są niezależne od konkretnego operatora i działają automatycznie, bez ingerencji pracowników recepcji.  Pracownicy rejestracji nie będą narażeni na zwiększenie zakresu ich  pracy, ponieważ usługa ta wymaga co najwyżej dodania przy rejestrowaniu  numeru telefonu komórkowego do danych pacjenta. Usługa powiadomień SMS od niedawna znajduje się min. w ofercie portalu eNFZ.pl, który od stycznia tego roku świadczy usługi prowadzenia pełnych rozliczeń z NFZ wraz z automatyczną weryfikacją przesyłanych danych.  


Jak to działa, czyli co, gdzie i kiedy?


 Usługa SMS daje nam możliwość korzystania z  dowolnego numeru telefonu. Czyli może to być komórka w recepcji na kartę, z której nie można dzwonić, tylko odbierać. Rejestruje się ją w portalu i już wszystkie sms-y z powiadomieniami będą przychodziły z tego numeru telefonu, chociaż w rzeczywistości w ogóle nie będą go używały.
 Ma to także  pozytywny wpływ na organizację  pracy  w klinice. Jeżeli bowiem pacjent dostanie sms-a  na dzień przed wizytą, która była zaplanowana  kilka tygodni wcześniej, to jest znacznie większa szansa, że o niej nie zapomni, albo jeżeli nie może przyjść, to oddzwoni i  umówi się na  inny termin. To bardzo usprawnia pracę i podnosi jakość  usług medycznych.

                                  Jaki jest koszt usługi SMS?


 Niewątpliwie jego wysokość zależy od stawek firmy oferującej tego typu usługi. W bankach takie koszty wynoszą powyżej 30 gr za SMS, jednak na wspomnianym portalu eNFZ.pl koszty te nie przekraczają 20 gr za SMS, a mogą być nawet jeszcze niższe przy jednorazowym większym zamówieniu pakietu  kredytów.
 Pozostaje jeszcze kwestia czy 20 gr do każdej wizyty to duży koszt? Otóż koszt ten jest równoważny do  kosztu  2 kartek A4, a przecież często znacznie więcej jest  używanych do wydruku itp. A więc oszczędność papieru, ekologia, a za to efekt uzyskany dzięki  wysłaniu  SMS  jest znacznie lepszy.
 Pozostaje jeszcze odpowiedź na pytanie: Czy warto inwestować w usługę SMS?
Zdaniem twórców portalu eNFZ.pl - warto i to nie tylko w przypadku prywatnych pacjentów, ale także dla pacjentów z NFZ, gdyż usługa ta jest dostępna dla wszystkich. Efekt tych działań jest znacznie skuteczniejszy od tradycyjnych form komunikacji z klientem takich jak np. kartka z datą i godziną wizyty, która z łatwością może zostać zgubiona lub ulec zniszczeniu.

 Sprawniejsza organizacja pracy placówek medycznych , lepsza jakość usług medycznych , indywidualne  podejście do pacjenta, to przecież  cele, do których dążymy.




Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

adStone sp. z o.o.
http://www.adstone.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl