Firma » Reklama

Czy polscy przedsiębiorcy korzystają z gadżetów reklamowych?

Czy polscy przedsiębiorcy korzystają z gadżetów reklamowych?
Zobacz więcej zdjęć »
Troska o dotychczasowych klientów i starania dotyczące aktywnego pozyskiwania nowych są bardzo istotnymi elementami każdego {przedsięwzięcia|biznesu. W końcu bez nabywców przedsiębiorstwo nie ma racji bytu. Jak i po jakie gadżety reklamowe sięgają najczęściej polscy właściciele firm?

W jaki sposób polscy przedsiębiorcy postrzegają upominki reklamowe?

Jak wynika z badania „Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy”, przeprowadzonego w 2015 roku przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych, polscy przedsiębiorcy chętnie korzystają z możliwości dawania gadżetów reklamowych. Choć właściciele firm są w pełni świadomi siły reklamy w internecie, nadal wielu z nich uznaje, że najlepszym i najtańszym nośnikem są popularne upominki.  Według zdecydowanej większości ankietowanych (70,7%), drobne podarunki są skutecznym sposobem popularyzacji przedsiębiorstwa. Warto mieć zatem na uwadze, decydując się na kupno gadżetów firmowych, takich jak klips na notatki, płócienna torba na zakupy czy piersiówka z logotypem marki. Jeżeli szukasz mniej popularnych gadżetów, możesz zdecydować się na prezent taki jak peleryna przeciwdeszczowa dla dzieci swoich pracowników. Ciekawy wybór firmowych gadżetów ze spersonalizowanym nadrukiem oferuje tampogadżet.pl.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:



Jaki odsetek polskich przedsiębiorców korzysta z gadżetów reklamowych do działań promocyjnych?

Wyniki badania z 2015 roku świadczą o tym, że przeważająca część przedsiębiorców, bo aż 82,93%, decyduje się na zakup artykułów reklamowych celem kształtowania pozytywnego wizerunku swojej firmy – w oczach dotychczasowych i nowych klientów. Wśród najważniejszych kryteriów, jakie właściciele firm biorą pod uwagę, decydując się na nabycie firmowych gadżetów, znajdują się aspekty takie jak:

  • jakość (68,2%) – właściciele firm, chcący wręczyć swoim klientom gadżet, coraz częściej szukają wartościowych i unikatowych artykułów, dopasowanych do specyfiki konkretnego kontrahenta,
  • cena (63,4%) – menadżerowie zmagający się z świecącymi pustkami firmowymi budżetami powinni szukać takich upominków, których stosunek ceny do jakości jest jak najlepszy;   
  • wygląd (65,8%) – przedsiębiorcom zależy na tym, aby dawane przez nich prezenty były atrakcyjne i dopracowane; istotny jest nie tylko sam gadżet, ale także jego zewnętrzne opakowanie; wśród najczęściej zamawianych znajdują się gadżety takie jak płócienna torba na zakupy; jest to idealny wybór, gdyż z jednej strony jest bardzo funkcjonalny, z drugiej zaś pokazuje, że firmie bliska jest idea ekologii i ochrony środowiska naturalnego; pozwala jej to budować korzystny wizerunek w oczach kontrahentów;
  • funkcjonalność (56,1%) – przedsiębiorcy wciąż mocno pragmatycznie patrzą na dawanie upominków, starając się, aby posiadały one charakter użytkowy; z tego też powodu wielu właścicieli firm decyduje się na zamówienie firmowych kalendarzy ułatwiających planowanie czy elementów takich jak peleryny przeciwdeszczowe – sprawdzających się szczególnie w przypadku klientów dojeżdżających do pracy skuterem lub chodzących na otwartym terenie; część właścicieli firm kupuje też peleryny przeciwdeszczowe dla dzieci swoich pracowników – wtedy zamawia na nich firmowy nadruk.


Po które gadżety reklamowe przedsiębiorcy sięgają najchętniej?

Rodzimi menadżerowie najczęściej sięgają po artykuły promocyjne w postaci artykułów piśmienniczych (63,4%), kalendarzy (60,98%) i artykułów biurowych (53,6%). Są to na tyle uniwersalne artykuły, że znajdują zastosowanie w wielu branżach; są też na tyle funkcjonalne, że nie będą leżeć zapomniane w szufladzie. Dobrej jakości materiały z tej kategorii można dostać w atrakcyjnej cenie – widać więc dobrze, że gadżety te spełniają najważniejsze kryteria, które przedsiębiorcy biorą pod uwagę podczas zakupów. A komu głównie je wręczają? Zgodnie z tymi samymi badaniami, najliczniejszą grupą obdarowanych są kontrahenci (73,1%), z czego nieco bardziej uprzywilejowani są klienci nowi (68,2%) względem klientów stałych (63,4%). Do okazji idealnych do wręczania upominków firmowych właściciele firm zaliczają przede wszystkim wydarzenia takie jak targi branżowe (58,5%), okres świąt (51,2%) oraz eventy (39%).



Dlaczego warto zainwestować w praktyczne upominki firmowe?

Podarowanie gadżetów reklamowych klientom może dać firmie znaczne korzyści w obszarze:

  • utrwalenia marki wśród odbiorców i ich najbliższych;
  • promocji produktów i usług firmy;
  • wzmocnienia pozytywnego wizerunku marki;
  • budowania dobrych skojarzeń z marką;
  • prezentacji hasła przewodniego czy idei danej firmy.

Korzyści wynikające z obdarowywania klientów i kontrahentów gadżetami firmowymi przewyższają więc poniesione nakłady. Dobrze pamiętać i o tym, że przedsiębiorca może zaliczyć wydatki związane z zakupem gadżetów firmowych jako koszty reprezentacji i promocji, w wyniku czego odliczyć od nich podatek VAT. Większość przedsiębiorców podkreśla liczne zalety, które wiążą się z docenianiem swoich obecnych i nowych klientów małymi upominkami.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Komentarze (2)

  • avatar
    ~Katarzyna 2019-06-18 14:11:59

    Zachęcam do złożenia zapytania ofertowego na upominki reklamowe do agencji reklamowych zrzeszonych w Polskiej Izbie Artykułów Promocyjnych: piap-org.pl

  • avatar
    ~Kuba 2019-06-17 14:56:15

    A znacie jakieś godne polecenia agencje gadżetowe w Polsce?


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »