Czym jest agencja brandingowa?


Czym jest agencja brandingowa?
2022-10-14
Agencja brandingowa to nieoceniony partner w budowaniu świadomości Twojej marki. Dowiedz się, czym konkretnie zajmuje się ten rodzaj agencji marketingowej i kiedy warto nawiązać z nią współpracę.


Czym zajmuje się agencja brandingowa?

Zadaniem agencji brandingowej jest stworzenie spójnego systemu identyfikacji wizualnej Twojego produktu, całej marki bądź usługi, którą świadczysz. Dobre agencje marketingowe doskonale wiedzą, jak budować zapadający w pamięć wizerunek: nie robią tego jednak wyłącznie na podstawie swojej intuicji, ale przede wszystkim twardych danych pochodzących z badań rynku i odbiorców danego produktu czy usługi.

Przemyślana identyfikacja wizualna, na którą składają się logo, logotypy, projekt strony internetowej, a także zgodne z przekazem marki kampanie reklamowe wyróżnia dany produkt na tle konkurencji i sprawia, że dla wszystkich czytelna jest filozofia i przekonania stojące za danym brandem. 



Agencja brandingowa: czego możesz się spodziewać po współpracy?

Profesjonalna agencja brandingowa zajmuje się zarówno tworzeniem wizerunku marek od podstaw, jak i rebrandingiem, czyli zmianą dotychczasowej identyfikacji wizualnej. Wymaga to połączenia pracy kreatywnej i strategicznej, a zatem stworzenia kompetentnego i złożonego z wielu specjalistów zespołu. 

Współpracując z agencją brandingową możesz spodziewać się wypracowania spójnej koncepcji marketingowej, która zostanie dokładnie opisana w szeregu dokumentów, do których zalicza się m.in. księgę znaku, portfolio person, strategię contentową, klucz wizualny marki, akcydensy firmowe, projekt opakowań. Agencje brandingowe dzielą się również na konkretne podtypy (niekiedy łącząc kompetencje kilku z nich w ramach jednej firmy), które specjalizują się w budowaniu nowych brandów, "odświeżaniu" (rebrandingu) znanych już marek, namingu (tworzeniu nazw dla marek i produktów, które zapadną w pamięć odbiorcom) i tworzeniu złożonych kampanii. Te ostatnie najczęściej określają się jako agencje kreatywne, a zakres ich działania znacznie wykracza poza samą pracę na marce: w połączeniu z zespołem strategicznym, taka agencja jest w stanie w całości przejąć działania marketingowe.



Kiedy jest Ci potrzebna agencja brandingowa?

Agencja brandingowa jest Ci potrzebna wtedy, gdy wchodzisz na rynek z nową usługą i produktem i chcesz dotrzeć do odbiorców z konkretnym przekazem, wyróżniającym się na tle konkurencji, a jednocześnie Twoje przedsiębiorstwo nie zajmuje się na co dzień marketingiem i nie masz do tego dedykowanego zespołu. Ponadto, agencje brandingowe okazują się kluczowe, jeśli chcesz dokonać odświeżenia wizerunku lub wręcz zmieniasz profil działalności. Tego typu agencja będzie bardzo pomocna przy większych zmianach dotyczących strony internetowej i ogólnie prezencji Twojej marki w sieci. 

Nawiązując współpracę z renomowaną agencją brandingową zyskujesz obiektywne spojrzenie na Twoją markę, wiedzę i doświadczenie ekspertów od budowania świadomości produktowej, a także spójność, której nierzadko brakuje w marketingowych działaniach dokonywanych ad hoc. Wybór odpowiedniej agencji brandingowej jest zatem bardzo istotną decyzją i nie warto jej dokonywać w pośpiechu: dobrze jest sprawdzić opinie o danej agencji i porozmawiać z jej przedstawicielami, aby upewnić się, że spełni nasze oczekiwania po podpisaniu kontraktu. 

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl