Dachser Do It Yourself Logistics – czyli jak dotrzeć do 18 000 marketów w Europie
Dachser, jako jedyny operator logistyczny, oferuje wyjątkową usługę dla dostawców marketów typu dom i ogród. DIY Logistics polega na dostarczeniu przesyłek do sieci marketów budowlanych oraz świadczeniu szeregu usług dodatkowych, w tym merchandisingu na terenie sklepu.
Ciągle rosnąca, zwłaszcza w naszej części Europy, branża DIY, to sklepy typu dom i ogród, budowlane oraz dla majsterkowiczów. W ramach usługi DIY Logistics Dachser codziennie dostarcza do 18 000 marketów w całej Europie, ponad 2 mln przesyłek rocznie. Oferuje unikalną, dostosowaną do potrzeb dostawców sieci DIY usługę, opartą na dużej ilości własnych oddziałów oraz globalnej sieci dostaw w Europie. Jest to odpowiedź na tendencje rynkowe – klienci oczekują coraz szerszej i bardziej kompleksowej obsługi. Operator umożliwia dostawcom dotarcie do sieci sklepów w wielu krajach, co jest bardzo trudne i kosztowne do samodzielnego osiągnięcia dla poszczególnego producenta lub importera.
Warunki niemożliwe do spełnienia
„Sieci handlowe często stawiają dostawcom bardzo trudne do spełnienia warunki, jak np. wysoka terminowość dostaw, kary za opóźnienia, bardzo krótki czas rozładunku oraz brak opcji skorzystania z tzw. okien czasowych. Dla indywidualnego dostawcy bywają one niemożliwe do spełnienia” – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce. „Współpraca z operatorem logistycznym może rozwiązać ten problem” – dodaje prezes Lichocik. Operatorzy logistyczni, od lat współpracujący z sieciami marketów, są przez nich traktowani na innych warunkach. Współpraca z takim operatorem daje możliwość dokładnego zaplanowania terminów dostaw, obniżenia kosztów logistycznych oraz skrócenia czasu dostawy. Przesyłki mogą być konsolidowane, co również sprzyja obniżeniu kosztów logistycznych. Dodatkowo przyjęcia towaru są lepiej koordynowane i mogą przebiegać bez szczegółowej kontroli zawartości przesyłek.
Merchandising
Dzięki usługom dodatkowym, świadczonym przez operatora, dostawcy nie muszą się martwić, co dzieje się z ich produktami na terenie sklepu. Merchandising obejmuje m.in.: wykładanie towaru na półki sklepowe, serwis regałów, obsługę dyspozycji oraz zamówień, organizację promocji w sieciach sprzedaży, kontrolę jakości i ilości towaru, etykietowanie, przepakowywanie oraz przygotowywanie zwrotów. Daje to wiele korzyści, np. skrócenie czasu między dostawą a wyłożeniem towaru na półki z 4,5 do 1 dnia. Dodatkowo pracownicy operatora stale monitorują wygląd półek i dbają o właściwą ekspozycję produktów.
Pomoc w zbudowaniu marki
Przeciętny producent lub dystrybutor produktów, które mogłyby być sprzedawane w marketach typu dom i ogród, najczęściej nie ma do nich dojścia. Taką możliwość mają najwięksi producenci, działający na rynku od lat oraz dysponujący wyrobioną marką. Pozostali mają problem z wprowadzeniem nowych produktów. Dlatego Dachser oferuje wsparcie także w działaniach marketingowo-handlowych związanych z wprowadzeniem nowych marek na rynek.
W tej chwili firma oferuje pełny serwis logistyki DIY (transport do marketów w ramach sieci Dachser oraz merchandising) w następujących krajach: Polska, Czechy, Słowacja, Niemcy, Francja, Włochy, Szwajcaria, Szwecja, Belgia, Holandia, Węgry, Austria, Bułgaria, Rumunia, Serbia, Chorwacja, Słowenia, Bośnia i Hercegowina.
W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.
Nadesłał:
katarzyna.prochniak@globalbrand.pl
|