DB Schenker Logistics otrzymał wyróżnienie EFQM „Uznanie za doskonalenie” na poziomie 5 gwiazdek
Wyróżnienie potwierdza dynamiczny rozwój firmy zgodny z modelem Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością (EFQM) • Nagrodę otrzymują najlepsze firmy na świecie
Europejska Fundacja Zarządzania Jakością (EFQM) przyznała wyróżnienie „Uznanie za doskonalenie” na poziomie 5 gwiazdek dla DB Schenker Logistics w Polsce. Trzy lata temu Schenker Sp. z o.o. jako pierwszy operator logistyczny w kraju zdobył wyróżnienie EFQM „Uznanie za doskonalenie” na poziomie 4 gwiazdek.
Wyróżnienie EFQM na poziomie 5 gwiazdek podkreśla, że DB Schenker Logistics wykorzystuje sprawdzone na świecie praktyki, jeśli chodzi o budowanie strategii i polityki firmy oraz wypracowywanie pozytywnych relacji z interesariuszami, w tym z klientami, kontrahentami i społeczeństwem.
„Zdobyta przez nas ocena mieści się w przedziale 551-600 punktów, co stawia nas w gronie najlepszych firm światowych. Na ten wynik zapracowali wspólnie wszyscy pracownicy.” – mówi Janusz Górski, Prezes Schenker Sp. z o.o. „Jesteśmy pierwszą firmą w sieci DB Schenker i w branży TSL w Polsce, która uzyskała tak wysoką ocenę. To dla nas ogromny sukces i motywacja do dalszej pracy” – podkreśla Janusz Górski.
Praktyczne narzędzie, jakim jest model EFQM, wspiera proces ciągłego doskonalenia organizacji wyzwalając inicjatywę i kreatywność pracowników. Od momentu zdobycia pierwszego wyróżnienia EFQM firma podjęła szereg inicjatyw i projektów doskonalących. Bardzo ważną rolę odegrały samooceny firmy dokonywane przez pracowników. Corocznie uczestniczyło w nich ponad 100 osób, reprezentujących wszystkie oddziały oraz szczeble zarządzania. Wyniki były podstawą do formułowania Planów Rozwojowych zarówno na szczeblu lokalnym, jak i centralnym.
Oprócz prestiżu związanego ze zdobyciem tak ważnego wyróżnienia, otrzymanie nagrody pozwoliło DB Schenker Logistics udoskonalić przywództwo, a także wpłynąć na zmianę mentalności i świadomości pracowników.
„Dzięki wdrożeniu modelu EFQM wszyscy pracownicy są bardziej zaangażowani w wykonywane zadania, rozumiejąc jej strategię i cele w skali firmy i swoich zadań, a to z kolei przekłada się na poprawę osiąganych przez firmę wyników” – mówi Arkadiusz Miłak, Szef jakości i doskonalenia procesów w Schenker Sp. z o.o.
Nadesłał:
Multi_Communications
|