Dobre wyniki Kolportera w pierwszym kwartale 2011 roku
Blisko 900 milionów złotych przychodów wypracował w pierwszym kwartale tego roku Kolporter S.A. Planująca debiut giełdowy spółka podała swoje wyniki finansowe za okres trzech miesięcy.
– Przeprowadzone w ubiegłym roku zmiany organizacyjne, czyli konsolidacja w ramach jednego podmiotu spółek Kolporter Dystrybucja Prasy, Kolporter Sieci Handlowe i Kolporter Service, już skutkują znacznie lepszymi w stosunku do 2010 r. wynikami – mówi Mirosław Serwatka, członek zarządu Kolportera S.A., odpowiedzialny za finanse i relacje inwestorskie. – W 2011 r. przewidujemy wzrost sprzedaży o ok. 10 proc. Dynamika wzrostu poszczególnych pozycji wynikowych – EBITDA, zysku operacyjnego brutto i netto – będzie z pewnością jeszcze wyższa. Sprzedaż prasy jest stabilna, wyraźny wzrost widzimy natomiast w obszarze FMCG, usług elektronicznych oraz sprzedaży we własnej sieci detalicznej.
Dystrybucja towarów FMCG to jeden z kluczowych segmentów działalności Kolportera S.A. Spółka jest największym dystrybutorem prasy i jednym z największych dystrybutorów towarów FMCG w naszym kraju. Kolporter jest właścicielem ponad 870 saloników prasowych (w tym blisko 70 salonów premium Top-Press), rozwija również sieć własnych sklepów spożywczych w formacie convenience Dobry Wybór. Spółka zbudowała największą w Polsce, zlokalizowaną w sklepach detalicznych, sieć 20 000 terminali do sprzedaży doładowań prepaid. Terminale realizują również akceptację kart płatniczych oraz inne usługi elektroniczne. Jeszcze w tym roku Kolporter planuje debiut giełdowy.
Biuro Prasowe Kolportera