Dobry początek roku w salonikach Kolportera
![]() |
Ponad 11,5 mln transakcji zrealizowały w pierwszym kwartale 2011 r. saloniki i salony prasowe Kolportera. Sieć powiększyła się o 27 nowych placówek, w tym 12 Top-Pressów, czyli salonów w formacie premium. Kolporter dysponuje obecnie siecią 815 saloników i 62 salonami Top-Press.
Osobnego uzasadnienia wymaga wzrost sprzedaży papierosów. Z analiz Kolportera wynika, że jest to w dużej mierze skutkiem wprowadzenia ustawowego obowiązku sprzedawania papierosów w cenie wydrukowanej na opakowaniu. – Restrykcyjna regulacja cen oraz zakaz promocji znacznie ograniczyły sprzedaż w punktach oferujących tanie papierosy i spowodowały, że klienci zdecydowanie częściej dokonują zakupów w miejscach, które są dla nich po prostu najbliższe i najwygodniejsze, rezygnują też z zakupów na zapas – zwraca uwagę Krzysztof Żądło, dyrektor handlowy Kolportera.
Otwarcia nowych saloników są wynikiem realizacji strategii rozwoju, przyjętej przez Kolportera. Spółka zapowiedziała, że do końca grudnia 2011 r. uruchomi co najmniej 60 nowych saloników prasowych i 60 salonów Top-Press oraz że będzie udoskonalać koncepcję sklepów Dobry Wybór. Dziś Kolporter jest największym dystrybutorem prasy i jednym z największych dystrybutorów towarów FMCG w naszym kraju. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Spółka zbudowała największą w Polsce, zlokalizowaną w sklepach detalicznych, sieć terminali do sprzedaży doładowań prepaid. Terminale realizują również płatności i usługi elektroniczne. Jeszcze w tym roku Kolporter planuje debiut giełdowy.
Biuro Prasowe Kolportera
Nadesłał:
Kolporter Biuro Prasowe
|