Druga odsłona ogólnopolskiego Programu 60+.


Druga odsłona ogólnopolskiego Programu 60+.
2012-09-17
Dla 7,5 mln osób powyżej 60. roku życia częste wizyty w aptece to konieczność. I niestety, spory wydatek.

Odpłatność polskiego pacjenta za leki należy do jednej z najwyższych w Europie, co, zważywszy na skromne dochody seniorów, urasta do rangi wielkiego problemu społecznego. Dzięki uruchomionemu 2 lata temu Programowi 60+ farmaceuci mogą wspierać swoich najstarszych klientów.

W tym czasie, zaniepokojeni rosnącymi barierami w dostępie do medykamentów i zjawiskiem postępującego starzenia się demograficznego, zdecydowaliśmy o objęciu osób powyżej 60. roku życia Programem, zapewniającym dostęp do tańszych leków – zapewniają organizatorzy Programu 60+. 

Dzięki Programowi 60+ farmaceuci mogą wspierać swoich najstarszych klientów. Wielką misją Programu 60+ jest zmniejszanie całościowych kosztów terapii lekowych osób starszych. Istota Programu polega na ciągłej pracy ekspertów nad obniżaniem cen leków dla tej szczególnej grupy pacjentów.  Niezmiennie Program 60+ będzie realizował swój nadrzędny cel, tj. dążenie do objęcia swoim działaniem jak największej liczby leków i zapewnienia ich niskich cen przez cały rok, niezależnie od okresowych promocji i pojedynczych zniżek. Cały czas trwają starania, by do programu przystąpiło jak najwięcej aptek w całej Polsce – mówi  Tomasz Kisiel prezes spółki ePruf, która jest organizatorem programu. Organizatorzy Programu zdają sobie sprawę, że właśnie teraz, kiedy w Programie jest już 1 300 000 osób po 60. roku życia, należy zdwoić wysiłki i pracować jeszcze ciężej. Poszliśmy dalej i zaprosiliśmy nowych partnerów, z którymi wprowadziliśmy Program w kolejny etap – obok specjalizacji w lekach i ich cenach, chcemy oferować seniorom rozwiązania ułatwiające ich codzienność. 

Nowym projektem, organizowanym w ramach Programu 60+, będzie konkurs dla farmaceutów, mający na celu stworzenie pierwszego w Polsce kalendarza z poradami dla seniorów. Ponieważ to właśnie pracownicy aptek często są pierwszym doradcą w sprawach  zdrowia, chcemy, żeby swoją wiedzą i doświadczeniem dzielili się z pacjentami  na łamach kalendarza. Zawarte w nim rady dotyczące m.in zdrowia, mają ułatwić osobom w wieku 60+ kompleksowe dbanie o zdrowie oraz świadome korzystanie z przysługujących im przywilejów – zapewniają organizatorzy. 

Szczegóły konkursu będą dostępne na stronie www.konkurs.program60plus.pl. Konkurs jest otwarty dla wszystkich polskich farmaceutów, także z aptek, które nie uczestniczą w Programie 60+. Nowej odsłonie  Programu 60+ towarzyszą również zmiany wizualne.  Program 60+ ma odświeżone logo, nowe oznaczenia punktów kontaktu z klientem, przygotowano także nowe broszury informacyjne. Nowe logo Programu, które zamyka się w konturze Polski, podkreśla ogólnopolskość i bezprecedensowość inicjatywy. W identyfikacji wizualnej dominuje kolor granatowy. Odświeżona została również linia redakcyjna i graficzna Magazynu 60+, którego nowy numer ukaże się już w październiku. Dystrybucja w aptekach w całej Polsce.  Przygotowano nowe materiały informacyjne dla pacjentów, zaprojektowane z uwzględnieniem pogarszającego się zmysłu wzroku u osób starszych.


Już 50-latek słabiej widzi druk na papierze gazetowym, niż na białym, dobrej jakości. Dostrzega nawet drobne czarne litery na białym tle lub białe na czarnym, ale nie dostrzega ich na tle bez kontrastu. Osoby starsze widzą więc kolory jak przez żółty filtr – twierdzą graficy projektujący nowe materiały. Specjalny krój i punktacja czcionki, odpowiedni dobór kolorów, właściwa szerokość łamów, by oko nie gubiło się przy czytaniu wszystko to, by poprawić komfort naszych starszych pacjentów. 
 

O Programie: Program 60+ powstał w odpowiedzi na wysokie ceny leków w Polsce i jest skierowany do osób po 60. roku życia. Właśnie ta grupa wiekowa znaczną część swoich dochodów zostawia w aptece. Członkostwo w Programie 60+ umożliwia zakup lekarstw po obniżonych cenach. Celem inicjatorów Programu jest zaproszenie do współpracy jak największej liczby aptek, tak by seniorzy w każdej miejscowości w Polsce mieli dostęp do  tańszych leków, dążenie do uzyskania jak najniższych cen leków dla osób starszych, a także informowanie i edukowanie tej grupy o jej prawach i przywilejach.Program 60+ został zainicjowany w październiku 2010 roku. Dwa lata funkcjonowania Programu to ponad milion użytkowników kart, mogących skorzystać z 3000 leków po obniżonych cenach, za pośrednictwem prawie 7000 farmaceutów pracujących w ponad 2000 aptekach na terenie całego kraju. Dziś to ogólnopolska inicjatywa, mająca aspirację pomagać seniorom także w innych aspektach życia.   


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

multi_comm

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl