Duże i wygodne, czyli czego pragną kobiety - HRS o hotelowych łóżkach


2011-09-19
Stawiamy przede wszystkim na wygodę – zgodnie twierdzą goście hotelowi przebadani przez portal HRS na temat idealnego łóżka.

Łóżko to najważniejszy mebel w pokoju hotelowym. Relaksujący sen mamy zapewniony przede wszystkim wtedy, gdy mamy zagwarantowaną pełną wygodę. HRS, największy portal hotelarski w Europie, we współpracy z instytutem badań rynkowych eResult, przeprowadził badanie preferencji gości hotelowych w tym zakresie.

 

Średni rozmiar łóżka, jednak nie w przypadku kobiet

Idealne łóżko hotelowe to łóżko pojedyncze, ze średnio twardym materacem i miękką pościelą. Dla jednej trzeciej ankietowanych (33,5 %), aby dobrze wyspać się w nocy, wystarczy pojedyncze łóżko. Tuż za nim plasuje się łóżko podwójne, preferowane przez 32,8 % respondentów. Rozmiar łóżka wydaje się ważniejszy dla kobiet niż dla mężczyzn: 35,5 % kobiet preferuje łóżko podwójne, w porównaniu do 30,5 % mężczyzn. Około jednej piątej (19,3%) ankietowanych preferuje łóżko typu king-size. Co ciekawe, łóżka tego typu najczęściej wybierają osoby podróżujące służbowo. Ponad 1/3 z nich uważa, że istotna jest większa przestrzeń, podczas gdy zdanie to podziela jedynie 17,6 % urlopowiczów. Łóżko wodne wybiera 14,3 % ankietowanych.

 

Im starszy gość hotelowy, tym twardszy materac

Jeśli goście hotelowi mogliby wybrać dla siebie materac, niemal dwie trzecie ankietowanych zdecydowałaby się na materac o średniej twardości. Jedynie 23% respondentów wybrałoby materac twardszy, podczas gdy około 7% preferuje materace miękkie. Co ciekawe, im starszy gość, tym bardziej prawdopodobne jest, że wybierze twardy materac. Jedynie 16,5% osób poniżej 29 roku życia wolałoby spać na twardym łóżku hotelowym, podczas gdy 14,2% wybrałoby miękkie łóżko. Sytuacja zmienia się wraz z wiekiem. Ponad jedna czwarta (26,6%) respondentów w wieku powyżej 50 lat woli spać na twardym materacu, a zaledwie 4% wybiera materac miękki. Osoby podróżujące służbowo również wolą twarde materace. Wybiera ja 34,4% z tej grupy podróżujących, podczas gdy wśród turystów odsetek ten wynosi 21,3%.

 

Przytulna pościel dla kobiet

HRS pytało także o wymagania specjalne. Dla 68% ankietowanych na czele rankingu plasuje się miękka pościel. 39% respondentów na drugim miejscu wymienia dodatkowe poduszki. W kontekście wymagań specjalnych wspomina o nich ponad połowa (51%) ankietowanych w wieku poniżej 29 roku życia. Dodatkowych poduszek w łóżku życzy sobie około jedna trzecia respondentów w wieku powyżej 30 lat. Badanie potwierdza także pewne stereotypy. Jako że kobiety są bardziej podatne na odczuwanie zimna, prawie połowa respondentek (47,5%) chciałaby mieć do dyspozycji ciepły koc.  Jest to ważne mniej niż jedna piąta ankietowanych mężczyzn (19,2%). Zaledwie 16,4 % osób podróżujących służbowo odczuwa potrzebę okrycia się ciepłym kocem. Dla porównania, koc ma istotne znaczenie dla ponad jednej trzeciej (34,3%) turystów.

 

Informacje o badaniu

Badanie zrealizowane pod koniec lipca 2011 r. przez instytut badań rynkowych eResult na zlecenie HRS na reprezentatywnej próbę 600 osób będących użytkownikami Internetu w Niemczech, zgodnie z AGOF (Arbeitsgemeinschaft Online Forschung – niemieckiej organizacji badań online), na temat idealnego łóżka hotelowego.

 

 

HRS – portal hotelarski

HRS jest operatorem ogólnoświatowego systemu rezerwacji hotelowych dla osób prywatnych i osób podróżujących służbowo, opartego na bazie danych obejmującej ponad 250 000 hoteli wszystkich kategorii w 180 krajach - średnio portal przyciąga 6 mln użytkowników miesięcznie. Dzięki ofercie obejmującej dziesiątki tysięcy hoteli oraz setki sieci hotelowych, system HRS umożliwia największy wybór hoteli na świecie Bezpłatny system rezerwacyjny umożliwia dokonanie rezerwacji przez Internet po niskiej cenie, z gwarancją najlepszej ceny. HRS Exclusive Prices gwarantuje także ceny co najmniej 10 procent niższe niż w konkurencyjnych systemach. Wybór hotelu ułatwiają szczegółowe opisy hoteli i ok. 3 mln ocen hoteli zamieszczanych przez gości hotelowych. Ponad 25.000 firm dokonuje regularnych rezerwacji miejsc hotelowych na potrzeby podróży służbowych, konferencji i wyjazdów grupowych za pośrednictwem HRS i korzysta ze specjalnych stawek korporacyjnych HRS, umożliwiających obniżki cen nawet do 30 procent. HRS jest także liderem innowacyjnych rozwiązań i ustanawia wysoka poprzeczkę dla branży w dziedzinie komunikacji za pośrednictwem przenośnych urządzeń. Poprzez opracowanie nowych mobilnych aplikacji na wszystkie standardowe smartfony i tablety HRS korzysta ze wszystkich nowoczesnych kanałów komunikacji, aby jeszcze bardziej ułatwić klientom znalezienie odpowiedniego hotelu, nawet w czasie podróży. Założony w 1972 roku, HRS ma siedzibę w Kolonii i posiada oddziały w Szanghaju, Londynie, Paryżu, Warszawie, Rzymie, Stambule i w Moskwie. Jest też wyłącznym właścicielem portalu poświęconego Alpom, z siedzibą w Innsbruck: www.tiscover.com.

 

Więcej informacji na stronie  www.HRS.com

HRS na Facebooku: www.facebook.com/HRS

 

 

Kontakt dla mediów:

 

Anna Haliżak,  Agata Górnicka

anna.halizak@triplepr.pl  agata.gornicka@triplepr.pl

ul. Leszno 8 lok. 28

01 – 192 Warszawa

22 216 54 16 , 22 216 54 20

kom. 607 676 575

 

 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

HRS
http://www.hrs.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl