Dzień Bliźniąt - Jak Patrzy na to pokolenie Z?


Dzień Bliźniąt - Jak Patrzy na to pokolenie Z?
2025-05-19
19 maja obchodzimy Dzień Bliźniąt – święto nie tylko dla rodzeństwa, ale także tych, których fascynują osoby łudząco do siebie podobne. Najnowsze badania przeprowadzone na zlecenie marki Twix® pokazują, że temat ten szczególnie przemawia do wyobraźni Polaków.

Aż 46% przyznaje, że koncepcja posiadania niespokrewnionego bliźniaka, jest wyjątkowo intrygująca. Co ciekawe, aż 80% przedstawicieli pokolenia Z deklaruje, że chciałoby mieć swojego sobowtóra, który mógłby robić rzeczy, na które oni sami nie mają ochoty.

Mówi się, że gdzieś na świecie każdy z nas ma osobę łudząco do nas podobną. Ta perspektywa szczególnie silnie przemawia do pokolenia Z. To właśnie wśród nich coraz większą popularność zyskuje trend poszukiwania sobowtórów znanych celebrytów – przykładem mogą być konkursy na sobowtóra Timothée Chalameta w Nowym Jorku czy Paula Mescala w Dublinie, które szybko zdobyły viralowy rozgłos w mediach społecznościowych.

Podwójne korzyści

Marka Twix® z portfolio Mars, znana z charakterystycznej formy dwóch batonów w jednym opakowaniu, postanowiła przyjrzeć się bliżej fascynacji ideą podwójności – w tym celu przeprowadziła badanie, która rzuca światło na temat posiadania sobowtóra. Okazuje się, że według młodego pokolenia posiadanie „swojego klona”, uczyniłoby życie nie tylko dwukrotnie łatwiejszym (69%), ale i bardziej zabawnym (46%).

Dla pokolenia Z sobowtór to nie tylko ciekawostka, ale realna recepta na szczęście i mniej stresu. Aż 38% młodych uważa, że posiadanie „drugiego siebie” pozytywnie wpłynęłoby na ich samopoczucie, a 43% dostrzega w tym szansę na zwiększenie swojej produktywności. Nie bez powodu – aż 72% przedstawicieli tej generacji przyznaje, że brakuje im czasu, by zrealizować wszystkie swoje obowiązki i plany. Co stoi na przeszkodzie? Najczęściej wskazywane przyczyny to: zbyt krótka doba (33%), trudności w zarządzaniu czasem (28%) oraz nadmiar obowiązków (27%). Sobowtór mógłby więc okazać się nie tylko towarzyszem, ale wręcz ratunkiem w codziennym pędzie.

Respondenci jasno wskazali, które obowiązki najchętniej oddaliby swojemu sobowtórowi. Prym wiodą: sprzątanie (38%), zmywanie naczyń (33%), uczestnictwo w nudnych spotkaniach (22%) oraz odrabianie zadań w szkole lub na uczelni (19%). Nie zabrakło też bardziej społecznych zadań: 29% chętnie wysłałoby swojego sobowtóra do stania w długich kolejkach, a 23% na spotkania, na które nie mają ochoty. Perspektywa posiadania sobowtóra mogłaby również pobudzić przedsiębiorczość pokolenia Z. Co trzeci badany (34%) widzi w „drugim sobie” partnera biznesowego – osobę, z którą można współpracować, by wspólnie szukać nowych sposobów na zarabianie pieniędzy.

– Jako marka znana z unikalnej formy pary batonów w jednym opakowaniu, zawsze wiedzieliśmy, że dwa to więcej, niż jeden. Niby oczywista rzecz, ale powiedzcie sami – dwa dobre żarty pod rząd, dwa dni wolne, czy dwie idealnie pasujące sukienki – podwójna wersja jest lepsza! Nie wspominając już nic o tym, jak miło jest mieć jeszcze jedną, dodatkową parę rąk do pomocy.  Chociaż nie mamy jeszcze swoich sobowtórów, sama wizja podwójnej wersji siebie, która ochoczo wkracza w nasze niechciane obowiązki, jest bardzo przyjemna. Zupełnie jak Twix. Jeden i drugi, bo z Twixem nie musisz wybierać. – mówi Magdalena Florczak, Strategic Cells Deployment Manager, Twix and Ice cream na Europę Centralną w Mars.  

Podwójność nas inspiruje

Sobowtór mógłby być nie tylko pomocnikiem, ale też świetnym kompanem. Niezależnie od wieku, Polacy są zgodni, że wiele codziennych aktywności staje się przyjemniejszych, gdy można je dzielić z kimś… kto jest jak druga wersja nas samych. Wakacje (58%), wieczorne wyjścia (51%), wycieczki samochodowe (43%), zakupy (42%) i treningi (41%) – to tylko niektóre z okazji, które według badanych zyskują na wartości, gdy spędza się je w duecie.

Z badania zleconego przez Twix® wynika, że aż 46% Polaków jest zafascynowanych ideą sobowtórów. Co ciekawe, aż 58% respondentów chciałoby spotkać swoją „drugą wersję”. O co chętnie zapytaliby swój odpowiednik? 38% chciałoby wiedzieć, czy myślą podobnie, 36% – co ich łączy, a 32% – jakie występują podobieństwa i różnice w ich życiorysach.

AI – nowa droga do sobowtóra

Technologiczne podejście do tematu widać szczególnie wśród przedstawicieli pokolenia Z. 71% przedstawicieli młodej generacji byłoby skłonnych skorzystać ze sztucznej inteligencji, by stworzyć swojego idealnego cyfrowego klona. Dla porównania – taką gotowość wyraża 66% Millenialsów i jedynie 37% osób z pokolenia Boomersów.

Dzień Bliźniąt to dobry moment, by docenić radość płynącą z bycia w duecie – bo dwa to więcej niż jeden.

 

O firmie Mars, Incorporated

Mars to prywatna firma rodzinna z ponad stuletnią tradycją, która produkuje znane i lubiane przez naszych konsumentów produkty: wyroby czekoladowe (m.in. MARS®, M&M’S®, SNICKERS®, TWIX®), gumy do żucia i miętusy (ORBIT®, WINTERFRESH®, AIRWAVES®) oraz jedzenie dla zwierząt (PEDIGREE®, CHAPPI®, ROYAL CANIN®, SHEBA®, WHISKAS®, PERFECT FIT®). Obecnie w 80 krajach na całym świecie Mars, Inc. zatrudnia ponad 140 000 pełnych entuzjazmu Współpracowników, których łączy i którym przyświeca Pięć Zasad. Każda z nich – Jakość, Odpowiedzialność, Wzajemność, Wydajność i Wolność – inspiruje w codziennej pracy. Wszystkich Współpracowników łączy również przekonanie, że świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes dzisiaj.

Więcej informacji o firmie Mars publikujemy na stronie www.mars.com 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

SP167613

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl