E-commerce w Polsce


E-commerce w Polsce
2018-12-26
Nie ma chyba w naszym kraju gałęzi gospodarki, która tak szybko by się rozwijała jak właśnie e-commerce. Dynamiczny wzrost jest notowany od wielu lat i wcale nie zamierza wyhamowywać.

Mamy coraz więcej sklepów internetowych, ale i przedsiębiorcy otwierający je mają przed sobą coraz to większe wyzwania. Mocni gracze, kreatywnie szukają nowych sposobów aby przyciągnąć do siebie klienta. To z kolei owocuje nowymi metodami podejścia do klienta, jego obsługi oraz sposobu sprzedaży.

Statystyki dla przedsiębiorców otwierających sklep internetowy są brutalne. Osiem na dziesięć nowo otwartych sklepów internetowych upada, w krótkim czasie. Jeszcze kilka lat temu, każdy przedsiębiorca dobrze obeznany z komputerem, mógłby sam otworzyć sklep internetowy. Wystarczyło zainstalować skrypt, dodać trochę promocji i sprzedaż się już kręciła. Dzisiaj takie działanie nie pozwoli nam wyłonić się spośród setek serwisów konkurencji, a co dopiero mówić o sprzedaniu choćby jednego produktu.

Sklepy internetowe muszą być estetyczne, wygodne w użyciu oraz dobrze wyglądać. Klient w sklepie internetowym musi się czuć dobrze, a obsługa jego musi być prosta i wygodna. Jakość obsługi oraz wykonania sklepu muszą być na najwyższym poziomie. Ale to i tak dopiero połowa sukcesu. Sklep internetowy aby sprzedawał musi być odpowiednio promowany. Użytkownicy w sieci muszą o nim się w jakiś sposób dowiedzieć.

O co tak naprawdę walczymy? Sklep internetowy daje dostęp do gigantycznej ilości konsumentów. Wystarczy spojrzeć na najnowszy raport użytkowników e-commerce by zrozumieć jak wielka jest nagroda za wytrwałość. Tworząc sklep internetowy otwieramy sobie drzwi do ponad 15 milionów konsumentów, którzy robią zakupy online. Ta liczba z roku na rok się zwiększa. Przybywa w Polsce liczba użytkowników internetu oraz zwiększa się wśród nich odsetek osób robiących zakupy w sklepach internetowych.

Są w naszej gospodarce gdzie na kolejne sklepy internetowe jest jeszcze wiele miejsca. Świadczyć może o tym duża konwersja odwiedzin. Są to branże związane głównie z książkami, sklepy internetowe dla rozwijania hobby czy e-commerce związane ze zdrowiem. Do tego dochodzą branże niszowe, w których często prosperuje zaledwie kilka sklepów internetowych. Dlatego tak ważna jest początkowa analiza.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl