Efektywny sposób na promocję w wyszukiwarce, czyli synergia pozycjonowania i reklamy Google Ads


Efektywny sposób na promocję w wyszukiwarce, czyli synergia pozycjonowania i reklamy Google Ads
2022-05-05
Marketing internetowy to obecnie jedna z najbardziej powszechnych form wyróżnienia naszego biznesu spośród konkurencji istniejącej na rynku.

Zarówno pozycjonowanie, jak i kampanie reklamowe Google Ads prowadzone w wyszukiwarce stanowią skuteczny sposób docierania do nowych klientów oraz ugruntowywania pozycji na rynku. Czym różnią się te dwie formy promocji firmy online? Czy trzeba między nimi wybierać? A może warto stosować je równocześnie? 


Różnice między pozycjonowaniem a Google Ads


Działania promocyjne w zakresie Search Engine Marketing takie jak reklamy Google Ads czy pozycjonowanie stron różnią się od siebie podstawowymi metodami działania. W przypadku pozycjonowania SEO wykorzystujemy szereg bezpłatnych działań mających na celu uzyskanie odpowiedniej widoczności naszej witryny w wynikach wyszukiwania. Środkiem prowadzącym to tego będzie m.in.:


  • zawieranie w tekstach marketingowych oraz znajdujących się na stronie odpowiednich słów kluczowych,

  • zawieranie w ramach naszej witryny możliwie wartościowych treści, 

  • linkowanie,

  • techniczna optymalizacja witryny,

  • czy inne formy działania strony związane z jej szybkością, czy strukturą linków wewnętrznych.  


Kampania Google Ads to z kolei metoda promocyjna polegająca na wyświetlaniu określonych treści u reklamodawców (lub w wynikach wyszukiwania) w sposób odpłatny. W tym przypadku wybrana strona zyskuje większą widoczność dzięki bezpośrednio dokonywanej płatności w zamian za działania takie jak:


  • wyświetlenie konkretnego materiału promocyjnego video,

  • możliwość kliknięcia w link,

  • czy dokonanie konwersji. 


Wady i zalety obu form marketingu internetowego, synergiczne działanie 

Niewątpliwą zaletą pozycjonowania jest możliwość promowania własnej firmy w sposób całkowicie bezpłatny. Tego typu działania mają charakter długofalowy i pozwalają na budowanie wiarygodności naszej marki na rynku. Podstawową wadą jest jednak konieczność stosunkowo długiego oczekiwania na efekty, które mogą pojawić się dopiero po kilku miesiącach. SEO wymaga także sporej ilości wiedzy, bez której twoje działania mogą okazać się nieskuteczne, a nawet powodować efekt odwrotny od zamierzonego.

Podczas gdy pozycjonowanie skupia się na samej wyszukiwarce Google, reklamy w ramach kampanii Google Ads możemy w swobodny sposób wyświetlać na rozmaitych stronach, generując większy zasięg. Główną zaletą reklam Google jest uzyskiwanie pożądanych efektów, w stosunkowo krótkim czasie. Tego typu rozwiązanie przydaje się przede wszystkim w przypadku krótkotrwałych kampanii i pozwalają nam odpowiednio personalizować reklamy wyświetlane dla różnych odbiorców, oraz w rozmaitych lokalizacjach. Minusem Google Ads są jednak stosunkowo wysokie koszta oraz konieczność stałej optymalizacji ze strony odpowiednio przeszkolonych specjalistów webowych. 

Oba rozwiązania nie wykluczają się wzajemnie, a dla uzyskania jak najlepszych wyników dobrym pomysłem będzie zastosowanie obydwu typów promocji. Pozycjonowanie SEO oraz kampanie Google Ads uzupełniają się wzajemnie pozwalając na zwiększenie widoczności naszej firmy, oraz dotarcie do całkiem nowych potencjalnych klientów.


Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM internetica.pl


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl