Ekologiczny dom, to oszczędny dom!


2022-01-13
Castorama Polska chce zachęcić Polaków do wykorzystywania ekologicznych rozwiązań w swoich domach – ich stosowanie deklaruje już 83% z nich – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie tej największej sieci sklepów home improvement w Polsce.

 

Castorama Polska chce zachęcić Polaków do wykorzystywania ekologicznych rozwiązań w swoich domach – ich stosowanie deklaruje już 83% z nich – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie tej największej sieci sklepów home improvement w Polsce. Za inspirację posłuży specjalna strona internetowa zdradzająca wiele praktycznych rozwiązań, pomagających w prowadzeniu zrównoważonego i przyjaznego środowisku domu, i to z korzyścią dla domowego budżetu.

Niemal 70% Polaków ma w domu ekologiczne oświetlenie. Ponad połowa badanych planuje zastosować dodatkowe rozwiązania ograniczające straty cieplne, a 40% ankietowanych wskazuje na chęć zakupu produktów oszczędzających wodę. Co więcej, już 8 na 10 gospodarstw domowych jest wyposażonych w co najmniej jedno rozwiązanie pozwalające na ograniczenie zużycia naturalnych surowców, co oznacza, że polskie domy są coraz bardziej ekologiczne, a świadomość Polaków związana z wyborem produktów, które będą przyjazne środowisku stale rośnie.

Oszczędność energii stawiana jest zawsze na pierwszym miejscu – jej najpopularniejszą formą jest korzystanie z energooszczędnych żarówek (ponad 68% Polaków). Świadomy wybór oświetlenia (np. zintegrowanego systemu oświetlenia LED, oświetlenia z czujnikiem ruchu czy żarówek przyciemniających), może być pierwszym krokiem we wprowadzeniu również dobrych nawyków. Gaszenie światła po wyjściu z pomieszczenia czy wyłączanie telewizora czy komputera, z którego nie korzystamy od wielu godzin, to także sposób na ograniczenie „pożeraczy” prądu i domowych finansów.

Odpowiedzialne wykorzystywanie wody w domu, też przyczynia się do obniżenia kosztów energii. Niemal 45% ankietowanych wskazało posiadanie termostatów, a także rozwiązań oszczędzających wodę (niemal 43%). Częściej, niż co 10 ankietowany, wskazywał w badaniu, że korzysta z instalacji fotowoltaicznych oraz pomp ciepła.

Ponad połowa ankietowanych zapytana o rozwiązania, które planuje zastosować w swoich domach, wskazuje na opcje ograniczające straty cieplne jak np. termoizolacja, nowoczesne okna czy rekuperacja. W rozwiązania oszczędzające wodę (np. systemy retencyjne i instalacje szarej wody) chce zainwestować ponad 40% ankietowanych. Co trzeci respondent wskazuje chęć wykorzystania produktów ograniczających emisję CO2 (np. odnawialnych źródeł energii – fotowoltaiki, pomp ciepła, nowoczesnych piecy).

Na tworzenie zrównoważonych domów i ogrodów składa się wiele rozwiązań pozwalających na oszczędność energii, wody czy ciepła. Inspiracje w jaki sposób stworzyć dom bogaty w zrównoważone rozwiązania można znaleźć na stronie castorama.pl/lp/zrownowazony-dom.

Castorama Polska od wielu lat promuje postawy proekologiczne, popularyzując wiedzę o zrównoważonym rozwoju, dlatego dedykowana strona poświęcona rozwiązaniom służącym stworzeniu ekologicznych domów i ogrodów, naturalnie wpisuje się w działania służące wspólnemu tworzeniu dobrego klimatu. Już od 2018 r. Castorama, poprzez projekt „Nasza sfera”, edukuje i zwiększa świadomość związaną z ochroną środowiska i społeczną odpowiedzialnością biznesu.

 

Badanie społeczne na zlecenie Castorama Polska zostało przeprowadzone przez pracownię badawczą SW Research na reprezentatywnej grupie 1057 respondentów w październiku 2021 r.

***

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii polepszania warunków mieszkaniowych w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 90 sklepach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia ponad 13 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej prawie 1400 sklepów w 8 krajach Europy.

W celu uzyskania dalszych informacji zapraszamy na stronę castorama.pl oraz kingfisher.com. Więcej o działaniach firmy w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu można przeczytać na castorama.pl/nasza-sfera.

 

Kontakt dla mediów:
Monica Ponce
m.ponce@madeinpr.pl
+48 669 413 974


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Katarzyna Okrągły

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl