Firma Amadeus przedstawia rewolucyjną wyszukiwarkę lotów


2012-11-28
Zgłoszone do opatentowania rozwiązanie Amadeus Featured Results™ prezentuje cztery najbardziej atrakcyjne warianty podróży – najszybszy, najtańszy, najpopularniejszy i polecany.

Amadeus, wiodący partner technologiczny dla światowej branży turystycznej, przedstawiła pierwszą na rynku wyszukiwarkę lotów, która rewolucjonizuje sposób prezentacji dostępnych połączeń. Zgłoszone do opatentowania rozwiązanie Amadeus Featured ResultsTM zostało zaprezentowane podczas konferencji PhoCusWright Travel Innovation Summit w Arizonie. Pierwszym, pilotażowym użytkownikiem aplikacji jest firma Vayama, wiodące internetowe biuro podróży specjalizujące się w organizacji wyjazdów zagranicznych. Podczas konferencji PhoCusWright w dniach 13-15 listopada br. przedstawiono uruchomioną na witrynie internetowej Vayama wersję beta wyszukiwarki, uwzględniającą 100 kombinacji lotnisk początkowych i docelowych. Pełna wersja rozwiązania Featured ResultsTM ma zostać udostępniona na początku 2013 roku.

Platforma Amadeus Featured ResultsTM znacząco ułatwia turystom dokonywanie wyboru najlepszego wariantu podróży dzięki uproszczeniu wyszukiwania i prezentowaniu najbardziej dogodnych możliwości. Wykorzystując przełomowe technologie, firma Amadeus połączyła zaawansowany mechanizm wyszukiwania lotów z funkcjami business intelligence, by udostępnić podróżnym lepiej uszeregowane wyniki wyszukiwania, gdzie trafniejsze rezultaty prezentowane są u góry ekranu. Aby to umożliwić, firma Amadeus przetwarza większą ilość danych, dzięki czemu w ułamku sekundy prezentuje najbardziej atrakcyjne z dostępnych możliwości rezerwacji podróży - najtańszą, najszybszą, polecaną i najpopularniejszą. W przeciwieństwie do innych wyszukiwarek, podróżny nie musi już przeglądać setek propozycji.

„Wierzymy, że rozwiązanie Featured Results zmieni branżę turystyczną. Od początku działalności naszej firmy, czyli od przeszło pięciu lat, koncentrujemy się na tym, aby zapewnić klientom możliwość znalezienia najlepszych ofert i dokonywania rezerwacji w jednym miejscu. Wyszukiwanie lotów w Internecie jest obecnie złożonym procesem, uważamy jednak, że może być to naprawdę inspirujące działanie. Planowanie podróży powinno być zabawą, a nie udręką. Współpracując z firmą Amadeus uruchomiliśmy Featured ResultsTM na witrynie Vayama.com, aby pomóc podróżnym uniknąć szukania w dużej liczbie wyników i znajdować dokładnie to, czego potrzebują" - skomentował Ted Jansen, wiceprezes Travix International i szef firmy Vayama.

Przeprowadzone przez PhoCusWright w 2011 roku na zamówienie firmy Amadeus badanie „Empowering Inspiration: The future of travel search" wykazało, że zbyt duża ilość opcji wyszukiwania przytłacza konsumentów. Największym problemem dla podróżnych jest trudność z agregacją treści i nadmiar informacji, połączone z pragnieniem znalezienia najniższej ceny, które zakłóca proces podejmowania decyzji.

„Wizją firmy Amadeus jest zaoferowanie podróżnym możliwości decydowania oraz zapewnienie maksimum satysfakcji z wyszukiwania i zakupów. Nasze priorytety wyznaczają klienci z branży turystycznej i podróżni, wskazując nam kierunki rozwoju naszych produktów i technologii" - powiedział Holger Taubmann, senior vicepresident firmy Amadeus ds. dystrybucji.

Rozwiązanie Featured ResultsTM wykorzystuje szereg nowatorskich technologii. Należy do nich opracowana przez firmę Amadeus platforma Massive Computation PlatformTM, umożliwiająca błyskawiczne przetwarzanie olbrzymich ilości danych, a w efekcie natychmiastową prezentację wyników wyszukiwania, przy jednoczesnym zapewnieniu dokładności danych. Platforma przetwarza, przechowuje i udostępnia dane dla usług internetowych Featured ResultsTM. Z kolei, platforma business intelligence firmy Amadeus, przechowuje i analizuje aktualne i historyczne globalne dane dotyczące wyszukiwania i rezerwacji, umożliwiając uwzględnienie zmienności cen i popularności trasy. Featured ResultsTM wykorzystuje również opracowany przez firmę Amadeus mechanizm błyskawicznego wyszukiwania, analizujący aktualne rezerwacje w poszukiwaniu danych, które mogą być istotne dla wyników wyszukiwania.

Co więcej, zastosowany algorytm posługuje się danymi o cenach i bazuje na business intelligence, wyświetlając warianty lotów najczęściej rezerwowane przez osoby, które szukają połączeń między tymi samymi miastami tego samego dnia, lub - zgodnie z wyborem biura podróży - promuje konkretną ofertę, odpowiednią dla danego wyszukiwania. Mechanizm wykorzystuje również aktualne dane rejestracyjne, oznaczając wyniki wyszukiwania „flagami przydatności", takimi jak popularność trasy, liczba rezerwacji na dany lot, liczba wolnych miejsc, data ostatniej rezerwacji itd.

„Firma Amadeus jest wiodącym twórcą nowatorskich rozwiązań z dziedziny internetowej sprzedaży i wyszukiwania w branży turystycznej - jej technologie wykorzystywane są przez najważniejsze biura podróży z całego świata. Wspomagając podróżnych w poruszaniu się wśród przytłaczającej liczby informacji i przyspieszając wyszukiwanie najlepszych ofert, pomagamy również internetowym biurom podróży zwiększyć zadowolenie podróżnych i pozyskiwać nowych klientów. Nasze inwestycje i koncentracja na segmencie internetowych biur podróży wraz z unikalnymi technologiami i doświadczeniem pozwalają nam spełniać dzisiejsze i przyszłe potrzeby naszych klientów" - dodał Holger Taubmann.

Amadeus Featured ResultsTM należy do rozwiązań z oferty Amadeus Search PortfolioTM, obejmujących całość procesu podróży, od narzędzi inspirujących (wyszukiwanie, poznawanie) po rezerwację i zakup.

***

Ewolucja internetowych wyszukiwarek dla podróżnych firmy Amadeus
Firma Amadeus posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu systemów e-commerce dla branży turystycznej. Do najważniejszych osiągnięć w tym zakresie należą:
2002: Wyszukiwarka Amadeus Value PricerTM, podająca kilka najtańszych wariantów podróży między dwoma miastami w wybranej klasie (business, ekonomiczna itp).
2003: Wyszukiwarka Amadeus Master PricerTM, podająca ok. 200 najtańszych wariantów podróży w wybranej klasie.
2004: Amadeus Flex PricerTM - zawiera zaawansowane funkcje wyszukiwania tanich połączeń - kalendarze, rodziny cen. Pozwala to klientom szukać najtańszych połączeń z uwzględnieniem kalendarza, w określonym zakresie dat, lub dopłacić za dodatkowe usługi w wybranej klasie.
2009: Wyszukiwarka Amadeus Extreme SearchTM - pierwsze z rodziny rozwiązań, umożliwiających klientom wysoce intuicyjne, spersonalizowane wyszukiwanie przez Internet. Rozwiązanie Amadeus Affinity ShopperTM po raz pierwszy wprowadziło te mechanizmy do witryn internetowych linii lotniczych.
2010: Enhanced Extreme SearchTM - narzędzia dla biur podróży, pomagające dostarczać klientom inspiracji do podróżowania.

Informacje o Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni). Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2011 roku system Amadeus przetworzył niemal 947 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów. Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl. Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com. Amadeus jest zastrzeżonym znakiem towarowym Amadeus IT Group, S.A. w USA i Europie. Featured ResultsTM, Extreme SearchTM, Affinity ShopperTM i inne użyte nazwy są znakami towarowymi stanowiącymi własność Amadeus IT Group, S.A.

Informacje o Vayama
Vayama.com to internetowe biuro podróży, specjalizujące się w podróżach zagranicznych. Od 2007 roku firma zapewnia podróżnym największy wybór linii lotniczych, cen i lotów, umożliwiając im podróżowanie zarówno do miejsc popularnych, jak i najrzadziej odwiedzanych zakątków świata. Współpracując z wieloma sprawdzonymi partnerami z całego świata, Vayama korzysta z najlepszych cen, udostępniając klientom najszerszą ofertę zebraną w jednym miejscu. Podróżni odwiedzający witrynę Vayama.com zyskują dostęp do oferty tysięcy hoteli i wypożyczalni samochodów na całym świecie po najlepszych cenach. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.vayama.com.

Informacje o Travix
Vayama stanowi część jednej z największych internetowych firm turystycznych Travix International, mającej swą siedzibę w Holandii. Firma zarządza szeregiem internetowych przedsiębiorstw turystycznych, działających pod markami CheapTickets, BudgetAir, EasyToBook, Vayama, Vliegwinkel i Flugladen. Firmy te działają w 17 krajach, zatrudniając niemal 600 osób i osiągają przychody rzędu 1,2 miliarda USD. Travix stanowi część BCD Holdings N.V. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.travix-international.com.

Informacje o BCD Holdings
BCD Holdings N.V., rynkowy lider w branży turystycznej, to prywatna, holenderska firma założona w 1975 roku przez Johna Fentenera van Vlissingen. W jej skład wchodzą BCD Travel (zarządzanie podróżami służbowymi), Travix (internetowe firmy CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir i Vayama), Park 'N Fly (parkingi w okolicy portów lotniczych), TRX (przetwarzanie transakcji i integracja danych w turystyce), Airtrade (konsolidacja i zaopatrzenie), VakantieXperts (turystyka wypoczynkowa) i Parkmobile International (mobilne aplikacje związane z parkingami i ruchem ulicznym). BCD Holdings zatrudnia ponad 12 tysięcy osób i działa w ponad 95 krajach, osiągając przychody (łącznie z dochodami z franczyzy) w wysokości 22,1 miliardów USD. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.bcd-nv.com.

Kontakt dla mediów

Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Ilona Tyczyńska
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl