Firma Boehringer Ingelheim na ścieżce wzrostu – udany rok finansowy 2011


2012-04-30
Firma farmaceutyczna Boehringer Ingelheim jest dobrze przygotowana na przyszłe wyzwania. Jej sprzedaż netto w roku 2011, po korektach walutowych, wzrosła o 6,2%, do 13,2 mld euro.

Podobnie jak w ubiegłych latach, firma zrealizowała swoje plany – w tym wzrost na poziomie ok. 5−6%. „Wyniki za rok 2011 potwierdzają słuszność naszej strategii wzrostu organicznego”, powiedział prof. Andreas Barner, Prezes Zarządu, odpowiedzialny za obszar badań i rozwoju oraz kwestie medyczne, podczas corocznej konferencji prasowej w siedzibie firmy w Ingelheim w Niemczech. Prowadząc własne, wysoce konkurencyjne badania, Boehringer Ingelheim z powodzeniem zapewnia sobie niezależność jako firma będąca własnością rodzinną. „Dzięki naszym stałym inwestycjom w badania i rozwój, rozpoczynamy kolejny okres wzrostu.” mówi prof. Barner. Większość obrotów firmy Boehringer Ingelheim to leki wydawane na receptę, które stanowią 77% sprzedaży netto. „Zadowalający wzrost odnotowano zarówno w przypadku leków nowych, takich jak PRADAXA®, jak też leków o ugruntowanej pozycji, np. SPIRIVA®, MICARDIS® czy COMBIVENT®”, mówi Hubertus von Baumbach, Członek Zarządu, odpowiedzialny za finanse i dział weterynaryjny. Ponadto wprowadzenie do obrotu nowego, doustnego leku przeciwzakrzepowego PRADAXA®, którego wartość sprzedaży w 2011 r. osiągnęła 629 mln euro, miało znaczący udział w ogólnym wzroście firmy Boehringer Ingelheim w ubiegłym roku. „Wprowadzenie do obrotu leku PRADAXA® jest jedną z najbardziej udanych operacji tego rodzaju w przemyśle farmaceutycznym na przestrzeni kilku ostatnich lat“.  Ponowny wzrost sprzedaży w dziale leków na receptę w firmie Boehringer Ingelheim, wynoszący 8,2%, był wyższy niż w globalnym przemyśle farmaceutycznym, dla którego – według obliczeń analityków rynku (IMS) – wartość ta wyniosła 4,6%. Wyższe obroty miały również pozytywny wpływ na wielkość zatrudnienia: liczba zatrudnionych w 2011 r. wzrosła w skali globalnej o 1800 osób do 44 000, co odpowiada wzrostowi o 4%. 

Siła sektora badań i rozwoju gwarantuje rentowność firmy w przyszłości 

Dzięki aktywności działu badań i rozwoju, firma stale zabezpiecza swój potencjał rozwojowy: „Chcemy udostępniać pacjentom nowe leki, głównie w obszarach terapeutycznych: cukrzycy, nowotworów, zapalenia wątroby typu C, idiopatycznego włóknienia płuc oraz innych chorób dróg oddechowych”, wyjaśnia Prezes Zarządu. W fazie badań jest wykorzystanie aktywnego składnika tiotropium w leczeniu astmy, nowych metod terapeutycznych w leczeniu przewlekłego zapalenia wątroby oraz zastosowanie substancji o nazwie nintedanib w leczeniu idiomatycznego włóknienia płuc. „Wyniki tych badań przyniosą istotne korzyści terapeutyczne pacjentom“, mówi prof. Barner.Aby zapewnić możliwość dalszego opracowywania nowych, innowacyjnych leków, takich jak PRADAXA® i TRAJENTA®, firma stale inwestuje znaczną część zysku ze sprzedaży netto w badania i rozwój. W 2011 r. firma Boehringer Ingelheim zwiększyła wydatki na badania i rozwój do kwoty 2,5 mld euro (+3%). Odpowiada to 23,5% wartości sprzedaży netto leków na receptę. Taki wskaźnik inwestycji plasuje firmę Boehringer Ingelheim znacznie powyżej średniej dla całej branży.  

Wyniki firmy znacznie się poprawiły 

Siłą napędową wzrostu firmy Boehringer Ingelheim w roku 2011 były wszystkie obszary biznesowe: leki na receptę, leki bez recepty i suplementy diety, weterynaria oraz klienci przemysłowi (głównie z branży biofarmaceutycznej). Całkowita sprzedaż netto wzrosła z 12,6 mld euro do 13,2 mld euro.  W roku 2011 odnotowaliśmy również zadowalający wzrost w dziale leków sprzedawanych bez recepty. Wartość netto sprzedaży, po korektach walutowych, wzrosła o 7,1%. Siłą napędową wzrostu były głównie marki podstawowe: BUSCOPAN®, DULCOLAX® (DULCOBIS®), MUCOSOLVAN®, PHARMATON® i BISOLVON®, z których każda znalazła się wśród trzech najlepszych na swoim ryku. Tak jak w poprzednim roku, firma Boehringer Ingelheim zajmuje szóste miejsce wśród dziesięciu największych na świecie firm sprzedających leki bez recepty.

Regiony sprzedaży – region obu Ameryk jest najważniejszym rynkiem  

Wzrost sprzedaży to głównie zasługa wyników na rynku obu Ameryk oraz Azji/ Australazji/ Afryki (AAA). Ze sprzedażą netto o wartości 6,1 mld euro, region amerykański osiągnął wzrost na poziomie 6,3% w stosunku do roku poprzedniego. Wartość sprzedaży w tym regionie stanowi 46% wartości sprzedaży dla całej grupy, dlatego jest to najważniejszy rynek dla firmy Boehringer Ingelheim. W Europie odnotowano niewielki spadek w wysokości 1,3% do 4 mld euro, co jest podyktowane zaostrzonymi przepisami. Największy wzrost – 9,9% – odnotowano w regionie AAA. Region ten, ze sprzedażą netto o wartości 3 mld euro i udziale w wartości sprzedaży grupy na poziomie 23%, jest rynkiem o rosnącym znaczeniu. W krajach BRICS (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny i RPA) przede wszystkim, ale także na innych rynkach Bliskiego Wschodu, w Azji, Afryce i Ameryce Łacińskiej, firma dostrzega znaczny potencjał wzrostowy i chce odpowiednio rozszerzać swoją działalność na te rejony. W samych Chinach firma Boehringer Ingelheim zatrudnia obecnie ok. 2,7 tys. osób.  

Wyniki działu weterynaryjnego są powyżej stopy wzrostu dla całego rynku  

W 2011 r. dział weterynaryjny ponownie osiągnął wynik dodatni, zwiększając wartość sprzedaży netto z 921 mln euro do 976 mln euro. Firma Boehringer Ingelheim znajduje się wśród producentów leków dla zwierząt o najwyższej stopie wzrostu na świecie – 8% po korekcie walutowej; firma ponownie odnotowała w tym sektorze wzrost wyższy od globalnej stopy wzrostu dla całego rynku. Główną siłą napędową w tym sektorze były szczepionki dla świń, z wiodącym preparatem - INGELVAC CIRCOFLEX®. Jest to najlepiej sprzedający się lek dla zwierząt firmy Boehringer Ingelheim – wartość jego sprzedaży wyniosła 257 mln euro. Udział leków weterynaryjnych w sprzedaży netto grupy wynosi obecnie 7%. Firma otworzyła ostatnio nowe centrum badawcze szczepionek dla zwierząt – Centrum Badań Weterynaryjnych Boehringer Ingelheim (Boehringer Ingelheim Veterinary Research Center – BIVRC) w Hanowerze w Niemczech.  

Dział klienta przemysłowego: Czynnik napędowy wzrostu – biofarmaceutyki  

W obszarze klienta przemysłowego, który obejmuje działalność w zakresie biofarmaceutyków, produkcji farmaceutycznej oraz produkcji zleconej chemikaliów farmaceutycznych, odnotowano wzrost – po korekcie walutowej – o 9,2%. Sprzedaż netto o wartości 697 mln euro (poprzedni rok: 638 mln euro) odpowiada ok. 5% wartości sprzedaży dla grupy. U źródeł tego wzrostu znajdują się głównie pozytywne tendencje w dziale biofarmaceutyków, które – z udziałem w wysokości 74% – wywierają istotny wpływ na ten obszar działalności.  

Perspektywy na rok 2012 

Tak jak w poprzednich latach, tak i w przyszłości strategia firmy Boehringer Ingelheim będzie się koncentrować na własnych badaniach i rozwoju innowacyjnych leków. „Planujemy wprowadzenie do obrotu produktów w obszarach terapeutycznych o wysokim poziomie zapotrzebowania na innowacyjne leczenie i w tym celu chcemy dokonać znaczących inwestycji w nasz własny dział badań i rozwoju”, podkreśla prof. Barner. Udział w rynku leków PRADAXA® i TRAJENTA® zostanie zwiększony. Powinien również nastąpić dalszy wzrost w dziale biofarmaceutyków i leków weterynaryjnych. Przewiduje się, że 2012 r. będzie kolejnym rokiem wzrostu dla firmy Boehringer Ingelheim: oczekuje się wzrostu sprzedaży netto na poziomie 89%. Wyniki te będą również miały pozytywny wpływ na rentowność działalności firmy.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Boehringer Ingelheim Sp. z o.o.
http://www.boehringer-ingelheim.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl