Firma = ODPOWIEDZIALNOŚĆ??
,,Przedsiębiorstwo CSRowe”- nie jest bierne na głos ludu. Prowadzi żywy dialog. Wyciąga wnioski. Podejmuje rozważne działania w obszarach swojej działalności. Dba o pozytywne i właściwe relacje ze wszystkimi grupami interesariuszy.
Wiele organizacji biznesowych traktuje społeczna odpowiedzialność biznesu, jako nowy trend w dziedzinie korzyści finansowych. Krótkoterminowe podejście przedsiębiorców, nigdy nie pozwoli dotrzeć do prawdziwych wartości jakie niesie korporacyjny zrównoważony rozwój. Odpowiednio wdrażany CSR nie zależy od nakładów finansowych, ale od umiejętności zespołu zarządzającego ku patrzeniu w przyszłość, w której silnie zespolona ze strategią firmy odpowiedzialność społeczna zmieni losy przedsiębiorstwa.
Dzisiejsze czasy to wiek inwestorów, którzy bardziej niż pieniądze cenią sobie długotrwały wzrost wartości organizacji biznesowej. Ważne jest to, aby w pełni brać odpowiedzialność za swoje czyny. Działać tak, by nie szkodzić. Komunikować się z otoczeniem zewnętrznym, jak i wewnętrznym firmy w sposób rzetelny i pełni, nie odbierając nikomu prawa do wiedzy i praktyki.
Początkiem do sukcesu we wdrażaniu idei CSR w jest sam fakt zrozumienia tego zjawiska. Sprofilowane podejście niestety może różnić się od rodzaju działalności jaki prowadzi dane przedsiębiorstwo. W konsekwencji wartość jaką niesie ze sobą społeczna odpowiedzialność biznesu nie zostanie osiągnięta, a społeczeństwo straci zaufanie do firmy. Ważnym aspektem jest właściwe spojrzenie na kluczowe obszary w firmie oraz przyjęcie co najważniejsze długoterminowych celów. Pozwoli to zmienić typową ,,atrakcyjność biznesu" w filozoficzne podejście do CSR obecnego w przedsiębiorstwie. Dzięki temu spółka jest w stanie stworzyć zintegrowaną strategię fundamentalnego zarządzania.