Firmowe samochody w małych i średnich firmach
Duże firmy dobrze znają zalety wynajmu długoterminowego pojazdów. Z kolei firmy z sektora MŚP stanowią grupę, która stosunkowo niedawno zaczęła pełniej korzystać z zalet wynajmu. Takie przedsiębiorstwa mają olbrzymi potencjał, ponieważ jest ich w Polsce około 2 mln.
Ubiegły rok zakończył się na polskim rynku doskonałym wynikiem sprzedaży nowych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t – było ich ponad 475 tys. Więcej niż dwie trzecie z tej liczby (prawie 68%) to pojazdy kupione, wynajmowane lub leasingowane przez firmy, w tym w znacznym stopniu te z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Ich potencjał sprzedażowy jest więc bardzo istotny, tym bardziej, że w wielu krajach Europy ten sektor stanowi dominującą grupę klientów usług flotowych i wynajmu długoterminowego.
Czym jest wynajem długoterminowy?
Wynajem długoterminowy pojazdów to prosta droga do zapewnienia firmie mobilności. Z jednej strony składa się z oferty opłacalnego finansowania samochodów leasingiem operacyjnym w formie równej miesięcznej raty. Z drugiej strony klienci mogą otrzymać usługi dodatkowe, w tym m.in.:
· serwis i naprawy mechaniczne,
· zakup, przechowywanie i wymianę opon,
· usługi assistance i samochód zastępczy,
· ubezpieczenia i likwidację szkód,
· karty paliwowe,
· raportowanie.
Co ważne, raty za takie usługi są tej samej wysokości na początku okresu leasingu – gdy koszty obsługi aut są relatywnie niskie – jak i pod koniec, kiedy takie nakłady są już wyższe. Warto też podkreślić, że firma oferująca wynajem długoterminowy (firma CFM, czyli Car Fleet Management) w przypadku kosztów usług dodatkowych korzysta z „efektu skali” – negocjuje dla wielu klientów naraz, może więc uzyskać niższe ceny u dostawców usług i część tych rabatów przenieść na klienta.
Daniel Trzaskowski, Dyrektor Sprzedaży Flotowej w Volkswagen Financial Services
Nadesłał:
MultiComm
|