FMCG potrzebuje liderów


2011-09-26
Zdaniem ekspertów z międzynarodowej firmy doradztwa personalnego Michael Page popyt na specjalistów odpowiedzialnych za działania marketingowe i sprzedażowe w sieciach handlowych znacznie przewyższa podaż. Dla większości producentów dóbr szybkozbywalnych handel nowoczesny jest głównym kanałem dystrybucji. Dlatego, jak podkreśla Rafał Dąbkowski z firmy doradztwa personalnego Michael Page, branża FMCG potrzebuje obecnie specjalistów odpowiedzialnych za działania marketingowe i sprzedażowe w sieciach handlowych. Do najpopularniejszych stanowisk należą: Key Account Manager, Category Manager oraz Trade Marketing Manager.

Do obowiązków Key Account Managera w firmie z branży FMCG należy obsługa kluczowych klientów (klienci sieciowi), prowadzenie negocjacji handlowych, przygotowywanie umów i ich egzekucja, a także monitorowanie i analiza rynku oraz aktywności konkurencji. Osoba ubiegająca się o to stanowisko powinna posiadać co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w sprzedaży do sieci handlowych i negocjacyjnego na poziomie centralnym. Warunkiem niezbędnym, szczególnie w korporacjach, jest również dobra znajomość języka angielskiego umożliwiająca pracę w międzynarodowym środowisku oraz zdolności analityczne. Według analiz firmy Michael Page, średnie miesięczne wynagrodzenie Key Account Managera kształtują się na poziomie 12-14 tys. zł brutto.

Na podobne wynagrodzenie w firmie z branży FMCG może liczyć Category Manager, czyli osoba odpowiedzialna za całościowe zarządzanie kategorią produktów oraz określenie i realizację strategii ich rozwoju. Preferowany kandydat powinien posiadać co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na podobnym stanowisku w jednej z wiodących firm z sektora FMCG. Jak wynika z doświadczenia ekspertów Michael Page, wynagrodzenie na tym stanowisku kształtuje się na poziomie średnio od 12 do 15 tys. zł brutto i jest uzależnione od wielkości działu oraz kategorii.

Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku Trade Marketing Managera. Wymagania stawiane pracownikom na tym stanowisku to m.in. 3-letnie doświadczenie w obszarze trade marketingu w branży FMCG, bardzo dobra znajomość języka angielskiego, nastawienie na cel, kreatywność, perswazyjność, komunikatywność. Idealny kandydat powinien również doskonale znać wszelkie aspekty działań BTL oraz osiągać zakładane cele w ramach określonego budżetu. Trade Marketing Manager może liczyć na wynagrodzenie rzędu 10-12 tys. zł brutto w przypadku samodzielnego stanowiska, a nawet ponad 14 tys. zł brutto, gdy zarządza zespołem.

Według ekspertów Michael Page popyt na Key Account Managerów oraz specjalistów w zakresie trade marketingu i zarządzania kategorią znacznie przewyższa podaż. Wynika to z hermetyczności samej branży oraz relatywnie niewielkiej liczby osób spełniających stawiane przez pracodawców wymagania. Pierwsze działy trade marketingu i zarządzania kategorią pojawiły się u liderów rynku ok. 5 lat temu.

„Wartościowi na rynku pracy kandydaci otrzymują zwykle kilka ofert z konkurencyjnych firm" - zdradza Rafał Dąbkowski z firmy doradztwa personalnego Michael Page. - „Powoduje to wydłużenie procesu rekrutacyjnego oraz większe oczekiwania ze strony pracowników. Chcąc pozyskać najlepszych, firmy zwiększają pakiety wynagrodzeń. Na przykład w ciągu roku wynagrodzenie na stanowisku Key Account Manager wzrosło o 10 proc."


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Effective Public Relations
http://effectivepr.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl