GameMaker celuje w pozycję lidera nowej fali indie-developmentu
Bezpłatny dostęp dla nowych użytkowników oraz bardziej przystępne cenowo opcje eksportu gier na wszystkie platformy dają twórcom gier czas i narzędzia do pracy nad kolejnymi projektami.
Niezależnie od tego, czy tworzysz swoją pierwszą grę, czy publikujesz kolejny hit, rozpoczęcie pracy z GameMakerem, wielomilionowo pobranym silnikiem do tworzenia gier 2D, wybieranym zarówno przez początkujących, hobbystów, jak i niezależnych twórców, nigdy nie było prostsze.
Nowi twórcy gier mogą od teraz uzyskać bezpłatny dostęp do potężnych narzędzi i funkcji GameMakera. Ograniczony czasowo element bezpłatnej wersji próbnej został usunięty, dzięki czemu nowi twórcy mogą teraz tworzyć we własnym tempie. Dopiero gdy będą gotowi do udostępniania gier, będą musieli wykupić subskrypcję, aby wyeksportować ją na wiele platform.
Nowe, bardziej przystępne ceny udostępniania i publikowania gier
Jeśli chodzi o udostępnianie lub publikowanie gier, GameMaker zmienia także ceny. W odpowiedzi na prośby twórców gier, opłaty stają się bardziej przystępne i elastyczne. Subskrypcja umożliwia od teraz eksportowanie gier na wszystkie platformy, takie jak Android, iOS, HTML5, Nintendo Switch, Windows Desktop, macOS, Ubuntu, Windows UWP oraz konsole PlayStation i Xbox nowej generacji.
Oprócz rocznych subskrypcji twórcy mogą teraz również wybierać spośród wielu miesięcznych pakietów - bez minimalnego okresu obowiązywania. Daje to twórcom pełną elastyczność w testowaniu eksportów i zaawansowanych funkcji GameMakera. Wszyscy nowi twórcy skorzystają również z bezpłatnego dostępu do wysokiej jakości wersji demo czy samouczków, jak np. niedawno wydanych Little Town i Fire Jump. Darmowe konto można założyć odwiedzając stronę https://opr.as/GMS2
Naszą wizją zawsze było ułatwienie procesu tworzenia gier. Wprowadzone dzis zmiany to ogromny krok naprzód w uczynieniu GameMakera bardziej elastycznym i przyjaznym dla twórców na różnych umiejętnościach. Dążymy również do wspierania kreatywności i jeszcze w tym roku wprowadzimy nowe inicjatywy. - mówi Russell Kay, CTO w YoYo Games.
Stopniowe zmniejszanie przeszkód technicznych umożliwiło demokratyzację publikowania treści za pośrednictwem platform takich jak WordPress i tworzenie filmów za na YouTube. Dzięki bezpłatnemu GameMakerowi dla nowych użytkownikówi oraz bardziej elastycznemu dla niezależnych i studyjnych twórców, rozwijanie umiejętności i tworzenie świetnych gier nigdy nie było tak łatwe. - dodaje Krystian Kolondra EVP PC & Gaming w Opera.
Na początku tego roku YoYo Games zostało przejęte przez twórcę przeglądarek Opera. Wraz z Operą GX, pierwszą na świecie przeglądarką stworzoną specjalnie dla graczy, GameMaker stanowi fundament nowego działu firmy - Opera Gaming. Silniejsza synergia z Operą GX zapewnia twórcom lepszą pozycję w kwestii udostępniania i promowania gier w liczącej ponad 9 milionów społeczności użytkowników Opery GX. Ostatnio obie marki ogłosiły start nowej inicjatywy - Game Jam, wzywając twórców do stworzenia kolejnej gry offline jako zamiennika do strony „Brak internetu” w Operze GX.
Oprócz tego, że GameMaker jest używany przez profesjonalnych twórców gier, jak i hobbystów na całym świecie, był również wykorzystywany do napędzania wielu hitów, w tym klasyków, takich jak Risk of Rain, Hotline Miami i ulubionej przez fanów Undertale. Inne niezależne sukcesy to Najlepsza gra 2020 firmy GameMaker, jak Forager i Hyper Light Drifter, która została grą roku Apple na iPada w 2019 roku po tym, jak odniosła ogromny sukces na platformach konsolowych.
Nadesłał:
Parol PR
|