Going. sprawdził jak Polacy bawili się w minione wakacje


Going. sprawdził jak Polacy bawili się w minione wakacje
2019-10-10
Za oknami już jesień, więc to idealny moment, aby podsumować minione lato, które pod względem imprez i festiwali było wyjątkowo gorące. Going. – czołowa platforma eventowo-biletowa sprawdził, jak Polacy bawili się w miesiącach wakacyjnych.

Blisko 100 000 biletów

 

W okresie od czerwca do sierpnia za pośrednictwem platformy Going. sprzedano blisko 100 000 biletów na imprezy, koncerty, festiwale oraz inne wydarzenia rozrywkowe. W porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym oznacza to wzrost o67 proc. Miały na to wpływ zarówno rosnące zainteresowanie Polaków aktywnymi formami spędzania wolnego czasu, jak również coraz szersza oferta wydarzeń i imprez dostępnych w wakacje. Według danych Going. największą grupę kupujących bilety, bo aż 80 proc., stanowiły osoby w przedziale wiekowym 18-34 lata. Biorąc pod uwagę zarówno imprezy bezpłatne, jak i te biletowane, przeciętnie użytkownik platformy uczestniczył w ciągu wakacji w przynajmniej jednym wydarzeniu rozrywkowym.

 

Królowały festiwale

 

Dane Going. pokazują, że najbardziej popularną kategorią wydarzeń rozrywkowych wśród Polaków są festiwale muzyczne. To właśnie one wygenerowały największą sprzedaż biletów spośród wszystkich eventów dostępnych na platformie. Na drugim miejscu uplasowały się koncerty, dla których rekordowym miesiącem był sierpień - 36 proc. udziału w sprzedaży. O trzecie miejsce rywalizowały imprezy klubowe i stand-upy. Wyniki sprzedaży biletów potwierdziły, że wśród Polaków zapanowała prawdziwa moda na stand-upy. Świetnie obrazują to dane za lipiec - prawie co czwarty bilet sprzedany w tym miesiącu za pośrednictwem Going. był wejściówką na stand-up.

 

czerwiec

festiwale - 54 proc.

koncerty - 24 proc. 

imprezy klubowe - 8 proc.

stand-upy - 6 proc.

 

lipiec

festiwale - 40 proc.

koncerty - 25 proc.

stand-upy- 23 proc.

imprezy klubowe - 6 proc.

 

sierpień

festiwale -44 proc.

koncerty -36 proc.

imprezy klubowe -6 proc.

stand-upy -6 proc.

 

Imprezowa mapa Polski 

 

W oparciu o dane ze sprzedaży wejściówek Going. stworzył imprezową mapę Polski i wskazał miejsca, które cieszyły się największą popularnością w czasie wakacji. Niezmiennie numerem jeden w sezonie letnim pozostały imprezy otwarte - szczególnie te organizowane na świeżym powietrzu. Z kolei wśród wydarzeń biletowanych zestawienie zdominowały kluby i ośrodki kultury zlokalizowane w największych polskich miastach: Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu.

 

Top 3 miejsc - Warszawa
czerwiec: Pogłos, Iskra Pole Mokotowskie, Klub SPATiF

lipiec: Pogłos, Progresja, Klub SPATiF

sierpień: Klub SPATiF, Pogłos, Progresja

 

Top 3 miejsc – Kraków 

czerwiec: Zet Pe Te, Klub Studio, Klub Studencki Żaczek

lipiec: Klub Studencki Żaczek, Klub Studio, Zet Pe Te

sierpień: Klub Studio, Klub Studencki Żaczek, Klub RE 

 

Top 3 miejsc – Poznań

czerwiec: Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu, Studio Słodownia +3, Republika Sztuki Tłusta Langusta

lipiec i sierpień: Tama, 9stóp Akademickie Centrum Kultury i Sportu, Schron

 

Top 3 miejsc – Wrocław

czerwiec: Dziedziniec wrocławskiego Arsenału, Hala Stulecia, Akademia Club

lipiec: Dziedziniec wrocławskiego Arsenału, Akademia Club, HotSpot

sierpień: D.K. Luksus, Akademia Club, Narodowe Forum Muzyki

 

Ile Polacy wydają na rozrywkę

 

W okresie od czerwca do sierpnia użytkownicy platformy Going. mogli wybierać spośród setek wydarzeń i imprez - począwszy od imprez darmowych, aż po najbardziej popularne festiwale i koncerty, w przypadku których koszt wejściówki sięgał nawet 300 zł. Najdroższymi imprezami w sezonie wakacyjnym biorąc pod uwagę cenę biletów były: festiwal Colours of Ostrava, koncert Ms. Lauryn Hill w Katowicach i Fest Festival. Przeciętnie użytkownik Going. przeznaczył na udział w imprezach wakacyjnych 140,7 zł, zaś średni koszt biletu na wydarzenia dostępne na platformie wyniósł 78,48 zł.

 

Bilety w aplikacji   

 

Większość użytkowników zdecydowała się na zakup biletu w aplikacji- ponad 50 proc. Natomiast z serwisu internetowego skorzystało ponad 40 proc. kupujących. Przewagą zdalnych kanałów sprzedaży jest możliwość wygodnego nabycia wejściówek i dostęp do wszystkich zakupionych biletów bezpośrednio z poziomu aplikacji. Dodatkową wartość dla użytkowników stanowią również obecne na platformie unikalne treści i materiały promocyjne poświęcone wydarzeniom i wykonawcom.

 

Platforma 360 stopni 

 

Going. to nowoczesna platforma, dzięki której użytkownicy mogą w prosty i wygodny sposób kupić bilety na wybrane wydarzenie, a także stworzyć własny kalendarz imprez wybierając z katalogu ponad 10 000 pozycji – biletowanych i darmowych. Innowacyjne rozwiązania Going. sprawiają, że proces zakupu biletów został skrócony do zaledwie kliku kliknięć i można go dokonać z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Z aplikacji mobilnej Going. korzysta już ponad 300 tysięcy osób, a serwis Goingapp.pl odnotowuje ponad milion odwiedzin miesięcznie. W 2018 roku Going. stał się częścią Grupy Empik. W efekcie powstała największa w Polsce wielokanałowa platforma biletowa i informacyjna dotyczącą wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych, która obejmuje swoim zasięgiem 17 milionów odbiorców i ponad 100 miast.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Madogz

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl