Grafika reklamowa a cele marketingowe


2012-02-02
Od grafiki reklamowej najczęściej wymagamy przede wszystkim wrażeń estetycznych. Jednak gdy zapytamy specjalistów z agencji marketingowej usłyszymy od nich, że “ładność” jest najmniej istotną cechą reklamy.
Rola agencji marketingowych

Dawny minęły  czasy, kiedy agencje marketingowe zajmowały się tylko produkcja ładnych obrazków. Na początku lat 90tych faktycznie ładna grafika wystarczała aby sprzedać. Polacy byli przytłoczeni PRLowską szarzyzną i wystarczyło im pokazać lepszy świat do którego aspirowali. To z tego okresu pochodzą najgorsze polskie grafiki reklamowe, na których wszystko jest przesadzone do granic możliwości. Po pierwszym szoku przyzwyczailiśmy się do reklam, i przestały one działać. 


Grafika reklamowa a potrzeby konsumenta

Kiedy każda grafika reklamowa była tylko “ładna” okazało się, że wszystkie są do siebie podobne. A gdy z półek w sklepach zniknęły siermiężne opakowania prlowskich produktów okazało się, że niewiele osób rozpoznaje marki. Wtedy dla agencji marketingowych zaczął się nowy okres - argumentacji zaletami. Okazało się, że sprzedaż generuje nie tylko grafika reklamowa, ale przede wszystkim informacja o korzyściach, jakie użytkownik wyniesie zakupu produktu lub usługi. W tym wypadku grafika pełni raczej funkcje informacyjną i i nie jest wartością sama w sobie. 
 
Nowa rola

Grafika reklamowa powinna być uzupełnieniem (metodą podkreślenia) hasła i dobrej oferty. Oczywiście możemy ją też potraktować jako sposób na zwrócenie uwagi potencjalnego odbiorcy, ale warto pamiętać, że dzisiaj coraz mniej szokuje czy dziwi, więc sam mechanizm zwracania uwagi staje się coraz mniej skuteczny. 

W dzisiejszych czasach każda agencja marketingowa traktuje grafikę jako jeden z elementów dopełniających całą strategię sprzedaży, w skład której wchodzi też cena, sposób dystrybucji oraz konsekwentny przekaz skoncentrowany na jednej, co najwyżej dwóch zaletach produktu (wtedy łatwiej zapamiętać). .

Dlatego nawet jeśli zlecamy zaprzyjaźnionemu grafikowi przygotowanie ulotek dla małej firmy lepiej nie stać mu za plecami i nie “uśliczniać” nic na siłę. Nadmiar ozdobników nie dość, że nie poprawi skuteczności grafiki, to jeszcze może osłabić jej przekaz.

Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Smartcat - strategia marketingowa i kampanie reklamowe
http://www.smartcat.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl