Grupa Sodexo ogłasza wzrost przychodów
Międzynarodowa grupa Sodexo podsumowała rok rozliczeniowy 2010/2011. W okresie od 1 września 2010 roku do 31 sierpnia 2011 roku Grupa odnotowała wzrost przychodów i zysków na poziomie zgodnym z założonymi celami.
Międzynarodowa grupa Sodexo podsumowała rok rozliczeniowy 2010/2011. W okresie od 1 września 2010 roku do 31 sierpnia 2011 roku Grupa odnotowała wzrost przychodów i zysków na poziomie zgodnym z założonymi celami. Przychody Grupy wzrosły o 5,4 procenta (z 15,23 mld euro do 16 mld euro). Zysk netto wyniósł 451 mln euro, co oznacza wzrost o 10,3 procent w porównaniu z rokiem 2010. Zysk operacyjny wyniósł 853 mln euro, to o 10,6 procenta więcej niż w poprzednim roku rozliczeniowym.
Działająca od 40 lat Grupa Sodexo świadczy kompleksowe usługi outsourcingowe w zakresie usług żywieniowych, obsługi nieruchomości i rozwiązań motywacyjnych. Jest obecna w 80 krajach i zatrudnia 380 tysięcy pracowników, codziennie obsługując 50 milionów klientów. W Polsce firma jest reprezentowana przez następujące spółki: Sodexo On-site Service Solutions, która projektuje, zarządza i dostarcza kompleksowe rozwiązania w zakresie usług dla nieruchomości oraz Sodexo Motivation Solutions, która oferuje kompleksowe rozwiązania motywacyjne skierowane do pracowników, a także do klientów, kontrahentów i konsumentów oraz Grupę Aspen SA (część Zehnacker Group), która specjalizuje się
w utrzymaniu budynków oraz zbiorowym żywieniu. W oparciu o zdywersyfikowane sfery działalności Sodexo może przedstawić klientom zintegrowaną, jedyną w swoim rodzaju ofertę, dzięki której Sodexo jest strategicznym partnerem przedsiębiorstw i organizacji dążących do podnoszenia efektywności ekonomicznej oraz zwiększania zaangażowania pracowników.
Do głównych osiągnięć firm działających w ramach Grupy Sodexo w Polsce w minionym roku finansowym można zaliczyć:
· Wprowadzenie zestawów prezentowych Vivabox do oferty sieci salonów EMPIK w całej Polsce;
· Podwojenie sprzedaży Platformy Lojalnościowej Performance Suite, która zapewnia najwyższą jakość usług na wszystkich poziomach niezbędnych dla efektywnego prowadzenia programów motywacyjnych lub lojalnościowych;
· Wprowadzenie do oferty nowej edycji multibrandowej przedpłaconej Karty Podarunkowej, która jest unikalną, jedyną na polskim rynku, tego typu propozycją. Na jej posiadaczy czekają promocje w ponad 4000 punktów handlowo-usługowych w całej Polsce, w tym promocje z nowymi partnerami Karty takimi jak: KFC, Pizza Hut, Empik, MediaMarkt, Saturn czy Smyk, a także unikalne oferty specjalne między innymi w hipermarketach Carrefour;
· Otrzymanie prestiżowego tytułu Business Superbrand Polska 2010 przyznawanego najsilniejszym
na polskim rynku markom w kategorii business to business za doskonałą reputację i wysoką rozpoznawalność brandu;
· Otrzymanie drugi raz z rzędu tytułu „Jakość Roku 2010” w kategorii usługi. Ponowne wyróżnienie sprawiło, że firma uzyskała również tytuł „Srebrna Jakość Roku”. Jury doceniło skuteczność prowadzonej przez Sodexo polityki jakości oraz wysokie standardy we wdrożonych systemach zarządzania. Ponadto Kapituła zwróciła uwagę na zaangażowanie pracowników w procesy zarządzania jakością, a także wysoki poziom satysfakcji zarówno klientów jak i pracowników firmy.
· Kontynuację wdrażania globalnego programu „Better Tomorrow Plan”. Obejmuje on trzy główne obszary: zdrowie i życie człowieka, lokalne społeczności oraz środowisko naturalne. Sodexo zdefiniowało
14 zasad, które wpłyną na poprawę Jakości Codziennego Życia w obiektach zarządzanych przez Sodexo;
· Zebranie po raz trzeci ponad 1 100 kilogramów żywności trwałej w ramach akcji Stop Hunger Servathon, która została przekazana do rodzin dzieci objętych opieką Towarzystwa Przyjaciół Dzieci na terenie Polski;
· Otrzymanie nagrody FlexiLider 2011 w kategorii rozwiązań na rzecz równości kobiet i mężczyzn. Celem konkursu było nagrodzenie firm, które wdrażają rozwiązania zgodne z koncepcją Flexicurity, czyli zapewniające bezpieczeństwo i elastyczność zatrudnienia;
· Przyznanie nagrody Sustainable Asset Management za zaangażowanie Sodexo na rzecz zrównoważonego rozwoju. Sodexo otrzymało dwa ważne wyróżnienia w kategoriach SAM SECTOR LEADER 2011 oraz SAM GOLD CLASS 2011. Uznanie to wzmacnia wiarygodność wysiłków Grupy Sodexo w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz odpowiedzialności społecznej, które realizowane są w ramach Better Tomorrow Plan;
· Zajęcie trzeciego miejsca wśród wiodących firm outsourcingowych (doradczo – usługowych)
w rankingu ogłoszonym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Specjalistów Outsourcingu (International Association of Outsourcing Professionals® (IAOP®) . Już po raz piąty Sodexo plasuje się w pierwszej piątce najlepszych firm w ramach rankingu Global Outsourcing 100® - stu najlepszych firm outsourcingowych na świecie. Czwarty raz z rzędu, Sodexo uzyskało najwyższą pozycję w swojej kategorii - Zarządzanie nieruchomościami/Utrzymanie obiektów (Facility Services).
Pełen raport finansowy Grupy Sodexo jest dostępny na stronie: www.sodexo.com w zakładce Media -> Press releases lub pod linkiem: http://www.sodexo.com/en/media/press-releases/111109-fiscal-2011-results.aspx
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:
| Sodexo Motivation Solutions Marta Rakoczy m.rakoczy@contrust.pl GSM: + 48 605 073 929 Tel./Fax: +48 22 402 48 68
|
| Sodexo On-site Service Solutions Magdalena Pierowicz magdalena.pierowicz@sodexo.com GSM: +48 664 410 052 Tel. + 48 22 338 96 07 |
Filozofia Sodexo
Jakość Codziennego Życia odgrywa ważną rolę w indywidualnym rozwoju każdego człowieka oraz w działalności organizacji. Bazując na takim przekonaniu Sodexo, od chwili założenia firmy przez Pierre’a Bellon’a w 1966 roku, jest strategicznym partnerem dla firm i instytucji, które kładą nacisk na efektywność, lojalność i dobre samopoczucie pracowników oraz partnerów biznesowych. Z wielką pasją 380 000 pracowników Sodexo w 80 krajach, każdego dnia projektuje, zarządza i dostarcza unikalne usługi w zakresie kompleksowych rozwiązań usług dla nieruchomości (Sodexo On-site Service Solutions) oraz w zakresie kompleksowych rozwiązań motywacyjnych (Sodexo Motivation Solutions).
Sodexo stworzyło nową formę usług dla przedsiębiorców, które nie tylko zapewniają rozwój oraz samorealizację pracowników, ale również przyczyniają się do rozwoju gospodarczego, ekonomicznego i środowiskowego społeczności lokalnych, regionów i całych państw, w których Sodexo funkcjonuje.
Sodexo w liczbach (dane z 31 sierpnia 2011)
Grupa Sodexo na świecie
16 miliardów euro skonsolidowanego dochodu
391 000 pracowników
21 pozycja na liście największych pracodawców
80 krajów
33 400 placówek
50 milionów konsumentów dziennie
Sodexo On-site Service Solutions w Polsce
7 000 000 obsługiwanej powierzchni (m2)
5 000 zatrudnionych pracowników
1 500 obsługiwanych mniejszych nieruchomości
490 Klientów
Sodexo Motivation Solutions w Polsce
40 000 Klientów
3 000 000 użytkowników naszych rozwiązań rocznie
50 000 punktów usługowo-handlowych współpracujących
z Sodexo Motivation Solutions w całej Polsce.