Idealia – opis realizacji działań dla portal Ideatur.pl


Idealia – opis realizacji działań dla portal Ideatur.pl
2012-02-22
Ideatur.pl to serwis, który pozwala o każdej porze dnia i nocy zaplanować wakacje w Polsce. Począwszy od wyboru miejsca i rezerwacji oraz opłaty za nocleg, po opracowanie planu zwiedzania.

Ideatur.pl to pierwszy w Polsce serwis, który łączy w sobie system rezerwacyjny, informację turystyczną oraz platformę blogową i forum. Portal jest odpowiedzią na potrzeby oraz oczekiwania rynku turystycznego w Polsce zarówno ze strony turystów, jak i właścicieli ośrodków turystycznych.

 

SYTUACJA WYJŚCIOWA

Największą barierą do pokonania przy realizacji i wprowadzeniu portalu na rynek była ogromna konkurencja wśród portali o tematyce turystycznej i podróżniczej. Dlatego też portal Ideatur.pl musiał odznaczać się nie tylko innowacyjnością w zastosowanych rozwiązaniach i funkcjonalnościach, ale również użyteczną grafiką i intuicyjną nawigacją. Wdrożenie wszystkich rozwiązań zdefiniowanych we wniosku należało zakończyć w ściśle określonych przez komisję unijną terminach. Wymagało to maksymalnej koordynacji pracy wszystkich działów wyznaczonych do realizacji projektu.

 

CZAS TRWANIA PROJEKTU

18 miesięcy podzielone na 4 etapy.

 

WDROŻONE ROZWIĄZANIA

Pierwszym zadaniem Idealii było napisanie wniosku unijnego na dofinansowanie projektu w ramach programu 8.1 Innowacyjna Gospodarka. Następnie przyszedł czas na jego realizację.

Pierwszym trzymiesięcznym etapem było opracowanie założeń i wytycznych realizacyjnych wraz z projektowaniem serwisu. Drugi etap to półroczny okres tworzenia i programowania, po którym nastąpił trzymiesięczny etap testowania i wprowadzania poprawek. Ostatnim krokiem była reklama i marketing, które obejmowały sześciomiesięczne działania promocyjne.

ZESPÓŁ GRAFICZNY

Zespół graficzny opracował i przygotował specjalną grafikę oraz cała ergonomię portalu w oparciu o teorię i testy praktyczne przeprowadzone na tysiącach użytkowników Internetu.

ZESPÓŁ TECHNOLOGICZNY

Do zadań zespołu technologicznego należało zaprogramowanie portalu w nowatorski i innowacyjny sposób. Zostały wprowadzone rozwiązania dedykowane, utworzone specjalnie na potrzeby tego portalu. Ideatur.pl zaprojektowany jest tak, aby jego obsługa była całkowicie intuicyjna, a użytkownik szybko otrzymał pomoc w znalezieniu noclegu, drogi dojazdowej, obiektów wartych obejrzenia, gastronomii. Funkcje te składają się na kompleksowość oferty całego portalu. Serwis wyposażony został również w narzędzia społecznościowe: bieżące komentowanie, ocenianie (zarówno ośrodków jak i ich klientów – użytkowników serwisu), forum oraz bloga. A co niezwykle ważne - właściciele obiektów uzyskują narzędzie do zarządzania rezerwacjami. 

ZESPÓŁ REDAKCYJNY

Zespół redakcyjny zajął się zredagowaniem, zgodnie z zasadami marketingu internetowego, treści wypełniających portal. Prowadził intensywne działania mające na celu stworzenie bogatej bazy ośrodków noclegowych, obiektów gastronomicznych oraz atrakcji turystycznych. W tym celu zostały zorganizowane akcje e-mailingowe oraz telemarketingowe skierowane do właścicieli ośrodków turystycznych. Dodatkowo w portalu Ideatur.pl na bieżąco prowadzony był blog, w którym pojawiały się informacje, newsy czy ciekawostki związane z turystyką i podróżami, bardzo często powiązane z miejscami noclegowymi czy atrakcjami znajdującymi się z bazie portalu. Wsparciem tych aktywności były prowadzone równolegle działania promocyjne pod hasłem „Polska jest cool!”, mające na celu promocję Polski i polskiej turystyki, a w szczególności mniej znanych zakątków naszego kraju.

ZESPÓŁ PROMOCYJNY

Dział marketingu i PR odpowiedzialny był za social media, media relations, przygotowywanie informacji prasowych i artykułów, udział w eventach o tematyce turystycznej, organizowanie konkursów oraz akcji skierowanych do właścicieli ośrodków noclegowych na południu kraju (akcja „Zaproś Polskę do siebie” – bilbordy w 6 miejscowościach górskich, prezenty dla właścicieli obiektów noclegowych, ulotki, reklama w prasie i portalach regionalnych). W związku z intensywnymi działaniami udało się nawiązać współpracę z miesięcznikiem „National Geographic TRAVELER”, którego dziennikarze mieli możliwość przetestowania serwisu Ideatur.pl, zaplanowania wyjazdu za jego pomocą i opisania wrażeń z pobytu w jednym z numerów czasopisma. Równolegle prowadzono tradycyjne działania marketingowe: reklamy w czasopismach i prasie ogólnopolskiej, m.in. National Geographic i National Geographic TRAVELER czy też tradycyjny mailing do właścicieli ośrodków.

Nie można było zapomnieć o pozycjonowaniu portalu Ideatur.pl, które również miało wpływ na wzrost zainteresowania serwisem zarówno wśród nowych użytkowników, jak i właścicieli obiektów turystycznych.

 

EFEKTY DZIAŁAŃ

Efektem 18-miesięcznych działań przeprowadzonych przez agencję Idealia było wygenerowanie 112 publikacji w mediach internetowych o tematyce podróżniczej, turystycznej, lifestylowej, kobiecej, męskiej, PR’owej i marketingowej. Zespół pracujący przy projekcie wziął udział w 7 imprezach lokalnych (w różnych regionach Polski), mających na celu promocję portalu Ideatur.pl. Zostało zorganizowanych 5 konkursów skierowanych zarówno do użytkowników portalu jak też właścicieli ośrodków turystycznych. A kampania billbordowa objęła 30 różnych lokalizacji w miejscowościach górskich. Liczba ośrodków znajdujących się  w bazie portalu Ideatur.pl po zakończeniu projektu to odpowiednio: noclegi ok. 15 tys. , rozrywka ok 270 , atrakcje 915, gastronomia ok. 3400.

Komisja audytująca projekt oceniła portal bardzo wysoko, zarówno jakość samego serwisu, poziom techniczny, jak też realizację wszelkich początkowych założeń, a przede wszystkim dbałość o profesjonalizm w dokumentacji i raportowaniu.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Idealia

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl