IKEA rozprawia się z mitami na temat zrównoważonego życia


IKEA rozprawia się z mitami na temat zrównoważonego życia
2023-04-21
Ludziom często wydaje się, że zrównoważone życie jest drogie, wymaga wysiłku i radykalnych zmian. By raz na zawsze rozprawić się z błędnymi przekonaniami, IKEA wystartowała z nową kampanią, w której pokazuje, jak w prosty sposób zacząć prowadzić lepszy dla siebie i dla środowiska styl życia.

Dzień Ziemi to doskonała okazja do tego, by pomyśleć o planecie i zastanowić się, jak możemy się o nią troszczyć każdego dnia. IKEA chce wywierać pozytywny wpływ na ludzi na całym świecie oraz dąży do tego, by umożliwiać im lepsze, bardziej zrównoważone życie. By się to udało, potrzebne są jednak zmiany naszych codziennych nawyków, które mają realny wpływ na środowisko i jego zasoby. Istnieje wiele przekonań, że „bycie eko” jest drogie, trudne i wymagające. Według raportu „Ziemianie atakują” z 2022 roku Polacy jako jednostki czują się pozbawieni narzędzi przeciwdziałania efektom zmiany klimatu, a 1 na 8 osób twierdzi, że to inni są odpowiedzialni za obecny stan rzeczy.  Około 20% respondentów to „Niepokojonie”, czyli inaczej zagubieni, zaniepokojeni, ale otwarci na zmiany, którzy chcieliby robić więcej, ale nie wiedzą co, 13% stanowią „Świadomici”, którzy, choć deklarują się jako eko-aktywści, nie są gotowi na poważne poświęcenia wymagające podejmowania wysiłku[1].

Podobne wnioski przedstawia raport INGKA Group & GlobeScan „Climate Action Research” z 2021. Wysoki odsetek ludności jest zaniepokojony zmianą klimatu (76% martwi się bardzo lub dość mocno), a mniej więcej 8 na 10 osób wierzy, że każda jednostka może pomóc w rozwiązaniu problemu zmian klimatycznych, jednak tylko 1/5 osób przyznaje, że podejmie zdecydowany wysiłek. Niespełna 40% respondentów twierdzi, że w swoim życiu na co dzień podejmuje zrównoważone wybory i działania. Główne bariery, które utrudniają ich podjęcie to: brak wsparcia ze strony rządów (57%) i biznesu (53%), wysokie koszty (49%), a także brak wiedzy, co można zrobić (43%)[2].

By obalić mity i zmienić sposób myślenia, IKEA w swojej nowej kampanii przekonuje, że zrównoważony styl życia może generować oszczędności, jest łatwy do zrealizowania i nie wymaga rezygnacji z wygód. Jej celem jest pokazanie, że marka posiada w swojej ofercie produkty i rozwiązania, które są nie tylko bardziej przyjazne planecie, ale także przystępne cenowo. Wystarczy zacząć od wprowadzenia małych, ale znaczących zmian. Na przykład wybierając produkty, które same w sobie generują oszczędność, pomagają w oszczędzaniu lub takie, które pozwalają żyć bliżej natury. Na przykład dysza mgłowa ÅBÄCKEN zamieni zwykły strumień wody w mgiełkę, co pozwoli zmniejszyć zużycie wody od 66% do 95% w porównaniu ze standardowymi bateriami umywalkowymi, a żarówki LED SOLHETTA są o 35% bardziej energooszczędne niż poprzedniej generacji żarówki LED od IKEA. Dywan TIPHEDE stworzy na podłodze warstwę izolacyjną, dzięki czemu można zaoszczędzić na ogrzewaniu, osłonki na żywność ÖVERMÄTT zapobiegają marnowaniu żywności, a rolety HOPPVALS zatrzymają w domu ciepło lub ochronią przed słońcem. Oczyszczacz powietrza UPPATVIND poprawi jego jakość w domu, a komplet pościeli BERGPALM z bawełny z bardziej zrównoważonych źródeł oraz klosz lampy wiszącej TORARED wykonany z turzycy sprawią, że natura zagości w naszych wnętrzach. W ramach kampanii można poznać o wiele więcej produktów, rozwiązań i prostych wskazówek jak żyć w zrównoważony sposób, oszczędzać energię, wodę, zdrowiej gotować, nie marnując żywności.  

Celem naszej kampanii jest przekazanie pomysłów i wskazówek, jak żyć w bardziej przyjazny dla siebie i planety sposób. Obalamy mity, że życie w duchu eko jest drogie i wymaga wysiłku. Chcemy, by jak najwięcej osób przekonało się, że nawet najmniejsze działania potrafią wiele zmienić. Proste i niedrogie rozwiązania dają konkretne oszczędności wody i energii lub pozwalają nie marnować jedzenia. Dlatego im więcej ludzi je wprowadzi w życie, tym lepiej dla środowiska i dla nas samych – mówi Magdalena Betin, Liderka Zrównoważonego Rozwoju IKEA Retail w Polsce.

IKEA od dawna realizuje strategię zrównoważonego rozwoju People & Planet Positive. Dąży do tego, by umożliwić jednemu miliardowi ludzi na całym świecie lepsze życie w granicach możliwości planety. Dlatego też podejmuje działania, by do 2030 roku stać się biznesem pozytywnie oddziałującym na klimat, m.in. dzięki inwestycjom w energię odnawialną i bezemisyjne dostawy. Oprócz szerokiego asortymentu produktów, powstałych przy wykorzystaniu zrównoważonych materiałów, IKEA oferuje także udogodnienia, które pomagają prowadzić bardziej przyjazny planecie styl życia na co dzień. Jednym z nich jest usługa „Oddaj i Zyskaj” w ramach której klienci mogą odsprzedać niepotrzebne meble i odzyskać nawet do 50% ich wartości na karcie refundacyjnej. Marka umożliwia także zakup używanych przedmiotów w bardzo dobrym stanie z pewnego i sprawdzonego źródła, jakim jest dział Okazje na Okrągło  (dawniej circular hub). W ramach szerzenia cyrkularności i umożliwiania życia w duchu less waste, IKEA udostępnia także bezpłatne elementy montażowe do mebli, by zagubiona śrubka czy okucie nie były pretekstem do pozbycia się dobrego przedmiotu i zastąpienia go nowym. Osobno można natomiast nabyć części zamienne do sof, jak pokrycia, nóżki czy poduszki, by „stary” mebel zyskał nowe życie.

Wiemy, że nasi klienci i klientki chcą żyć w lepszy dla planety, bardziej oszczędny sposób, a my pragniemy im to ułatwiać. We wszystkich sklepach IKEA w Polsce znajdują się działy Okazje na okrągło, które umożliwiają klientom zakup używanych i prawie nowych mebli. W 2022 roku globalnie ponad 42,6 miliona produktów otrzymało drugie życie, przy czym 32,5 miliona z nich zostało odsprzedanych za pośrednictwem działów Okazje na Okrągło. Z naszego serwisu części zamiennych skorzystało 1,8 miliona klientów, by naprawić i przedłużyć żywotność produktów IKEA, a ponad 105 000 klientów skorzystało z naszej usługi „Oddaj i Zyskaj”[3] – mówi Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail Polska Agata Czachórska.

O kampanii „Pogromcy mitów”

Planujemy docierać do odbiorców za pomocą Internetu, zarówno poprzez video na platformie YouTube czy TikTok, ale też display w social mediach i serwisach bliskich tematyce dbania o środowisko. W tym celu powstało około 17 różnych formatów. Za strategię, kreację i produkcję odpowiada VMLY&R Polska. Mediami, planowaniem i zakupem zajęła się agencja Wavemaker komunikacją PR – Garden of Words.

Ogólnopolska kampania wystartuje 24 kwietnia i potrwa do 28 maja.



[1] “Ziemianie atakują”, 2022, Kantar.

[2] INGKA Group & GlobeScan “Climate Action Research”, 2021.

[3] IKEA Sustainability Report 2022.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

AniaGOW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl