Impel wdraża nowe rozwiązania dla klientów


Impel wdraża nowe rozwiązania dla klientów
2018-09-05
Impel największa w kraju grupa firm świadczących usługi dla biznesu osiągnęła w pierwszym półroczu 2018 r. przychody ze sprzedaży na poziomie 1 047 mln zł, i wypracowała zysk operacyjny w wysokości 21,2 mln zł.

Zwiększenie zysku operacyjnego w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego jest efektem konsekwentnie realizowanej polityki optymalizowania portfela klientów, oraz sukcesywnej zmiany wewnętrznej struktury organizacyjnej w kierunku konsolidacji spółek i obszarów.

Po bardzo istotnych zmianach legislacyjnych w latach 2016-2017, które zwiększyły realne koszty pracy o ponad 30% na polskim rynku usług, Impel w 2018 roku powrócił na ścieżkę poprawy rentowności wyników operacyjnych. Jednocześnie, konsekwentnie wdrażana Polityka Korporacyjna polegająca m.in. na konsolidacji spółek grupy, nowym podziale segmentowym, głębokich zmianach funkcjonalnych wpływa na zmniejszenie kosztów pośrednich zarządzania oraz poprawia efektywność sprzedaży. Grupa wypracowała zysk netto na poziomie 9,4 mln zł.

- Na trudnym rynku usług, nasze fundamenty finansowe: płynność oraz zadłużenie uległy zdecydowanej poprawie i stanowią zaplecze do zwiększenia dynamiki wzrostu w przyszłych okresach. Dodatkowo realizacja strategii, w której znaczącą rolę przejmuje pion rozwoju, wzmocniła w naszej organizacji działania osób odpowiedzialnych za rozwój produktów, innowacje produktowe i procesowe, organizacyjne oraz technologiczne w biznesie - podkreśla Grzegorz Dzik, prezes zarządu Impel SA.

[FM]

Priorytetem dla obszaru Facility Management w warunkach silnej presji płacowej jest ograniczenie dynamiki sprzedaży, ponadto rezygnacja z kontraktów, w których klient nie zgodził się na adekwatne wzrosty ceny usługi pokrywające niespotykaną dynamikę wzrostu płac. W pierwszej połowie 2018 roku segment Facility Management wypracował przychody ze sprzedaży na poziomie 742,9 mln zł oraz zwiększył EBIT o 17%, który finalnie wyniósł 10,75 mln zł. Grupa prowadzi w dalszym ciągu działania mające na celu optymalizację portfela zamówień w tym segmencie poprzez skupienie działalności handlowej i operacyjnej na kontraktach mogących zapewnić oczekiwaną rentowność.

- Podczas rozmów z naszymi klientami wskazujemy możliwość wykorzystywania nowoczesnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych w realizacji usług związanych m.in. z ochroną i utrzymaniem czystości. Wspólna ocena potrzeb i pokazanie pełnego spektrum możliwości, w tym wynikających z sytuacji na rynku pracy, znacząco wpływa na docelowy kształt, zakres i koszt usług. Naszym celem jest optymalne zarządzanie usługami dla klientów, dlatego stworzyliśmy rozwiązanie informatyczne, zapewniające klientowi dostęp do pełnej informacji na temat realizowanych dla niego zadań, ich zakresu, zmienności i kosztów. Portal Klienta i360 to dostęp do pełnej informacji - mówi Jakub Dzik, wiceprezes zarządu.

W ramach działalności w obszarze Facility Management, Grupa Impel umacnia swoją pozycję w segmencie nieruchomości komercyjnych, administracji publicznej czy obiektów użyteczności publicznej, zarówno w zakresie usługi porządkowo-czystościowej jak i ochrony. Do nowych, kluczowych kontraktów należy zaliczyć obiekty: Polskiego Holdingu Nieruchomości, Warta Tower w Warszawie, LC Corp Retro House we Wrocławiu, Centrum Handlowe Sukcesja w Łodzi, Centrum Nauki Experyment w Gdyni oraz Gdański Ośrodek Sportu.

Obiekty sportowe obsługiwane przez Grupę pozwalają osiągać sukces ekonomiczny i wizerunkowy. Polski Związek Piłki Nożnej opublikował raport podsumowujący rozgrywki w sezonie piłkarskim 2017/2018 również w kontekście organizacji imprez sportowych. Stadion Miejski we Wrocławiu, na którym swoje mecze rozgrywa drużyna Śląska Wrocław oraz Kolporter Arena - macierzysty stadion Korony Kielce, zostały sklasyfikowane w nim na czołowych pozycjach.

- Grupa posiada niezbędne doświadczenie i wykwalifikowanych pracowników, którzy od lat zabezpieczają najważniejsze sportowe imprezy masowe w Polsce - mówi Jakub Dzik. - Cieszymy się, że również dzięki nam kluby Ekstraklasy z Wrocławia i Kielc uzyskały czołowe miejsca w ocenie organizacji meczów w ubiegłym sezonie - dodaje.

Wysoko została oceniona m.in. współpraca podmiotów zaangażowanych w organizację (I - Śląsk Wrocław i III - Korona Kielce), ocena pracy stewardów (VI i III miejsce), pro aktywność stewardów (IV i II miejsce), organizacja wejścia kibiców gospodarzy (II i VI miejsce) i gości (II i VI miejsce). Grupa od wielu lat specjalizuje się w obsłudze dużych imprez sportowych i wydarzeń kulturalnych. Zabezpiecza zawody rozgrywane na stadionach piłkarskich, stadionach żużlowych czy w halach widowiskowo-sportowych. Wśród naszych klientów są między innymi organizatorzy wyścigu kolarskiego Tour the Pologne, Polski Związek Narciarski - organizator turnieju skoków narciarskich w Zakopanem, kluby piłkarskiej ekstraklasy (Śląsk Wrocław, Korona Kielce, Zagłębie Lubin), klub Ekstraligi Żużlowej (Unia Leszno).

[TECHNOLOGIA OCHRONY]

Grupa Impel rozwija technologie usługi ochrony osób i mienia. W naszej ofercie mamy m.in. rozwiązania do zarządzania kontrolą dostępu do obiektów biurowych, placów budowy czy magazynów. Nasze rozwiązania pozwalają na centralizację tych procesów w obrębie chronionego obiektu jak i we wszystkich lokalizacjach.

- Dla klientów zarządzających powierzchniami magazynowymi wdrażamy system obsługi transportu opartego o platformę zaawansowanego systemu kontroli dostępu klasy 4. Rozwiązania tego typu są standardem wykorzystywanym w obiektach wojskowych, badawczo-rozwojowych czy produkcji specjalnej. Zastosowanie czytników RFID UHF oraz kamer LPR pozwala skutecznie monitorować i dokumentować ruch pojazdów na terenie obiektu. Rozwiązanie umożliwia zaawansowane raportowanie oraz kontrolę uprawnień operatorów zgodną z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych - podkreśla Jakub Dzik.

Dla klientów zarządzających dużymi placami budowy oferujemy zaawansowany systemem kontroli dostępu wpierający służby BHP i HR. W zakresie jest zagwarantowana ewidencja ruchu osobowego, weryfikacja uprawnień pracowników zarówno poruszających się w wyznaczonym terenie, jak i uprawnień do wykorzystania na wybranych urządzeniach znajdujących się na terenie budowy. Dodatkowo system pozwala na ewidencję i kontrolę uprawnień (np. szkolenia BHP, badania lekarskie, itp.) i w przypadku nieaktualnych dokumentów skutecznie uniemożliwia dostęp do miejsca pracy. Zebrane dane można wykorzystywać m.in. do naliczania czasu pracy i innych analiz statystycznych.

[IS] [DS&BPO]

Spółki działające w segmencie Industrial Services zwiększyły przychody o 12% osiągając 141,5 mln zł. Na ten wzrost złożyły się rozwój nowej specjalizacji w zakresie projektowania i budowy sieci FTTH (Fiber To The Home - światłowód do domu) oraz kontrakty spółki  Climbex w zakresie czyszczenia przemysłowego.

- PLAN OPERACYJNY POLSKI CYFROWEJ (POPC) to program opracowany przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, który został przyjęty przez Radę Ministrów 8 stycznia 2014 roku. Nadrzędnym celem POPC jest wykorzystanie potencjału cyfrowego do poprawy jakości życia społeczeństwa. Inwestorem jest spółka Orange Polska SA. Jako Grupa pozyskaliśmy zadania z tego programu - „Szczeciński część A i Szczecin Orange Światłowód" oraz „Nowatorski Orange" i już w wynikach półrocza widać ich finansowe efekty. Dodatkowo rozszerzyliśmy kontrakt z firmą Sokołów, która powierzyła nam obsługę dodatkowego zakładu w Robakowie - dodaje Wojciech Rembikowski.

Segment Digital Services & Business Process Outsourcing prowadząc skuteczną waloryzację cen, osiągnął przychody na poziomie 219,5 mln zł. W obszarze rozwijamy technologie, które będą wspierać procesy biznesowe naszych klientów wzmocniony dedykowanym działem projektowania.

- Specjalnością Działu Projektowania i Rozwoju Systemów Biznesowych jest m.in. analiza procesów biznesowych, realizacja projektów według PRINCE2 lub SCRUM, a także tworzenie koncepcji, utrzymania i wspierania aplikacji. W swoim dorobku posiadamy szereg projektów programistycznych, polegających na tworzeniu aplikacji Web, desktop, aplikacji mobilnych i audytów oprogramowania. Nie poprzestajemy jednak na tym. Mając do dyspozycji pełne spektrum działalności naszych klientów w różnych branżach, wspólnie poszukujemy rozwiązań, które usprawnią ich prace - dodaje Jakub Dzik.



Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

impelsa

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl