Indeks glikemiczny a ryby


Indeks glikemiczny a ryby
2017-12-01
Dbacie o zdrowie, sylwetkę i poziom cukru we krwi? Ryby to produkt właśnie dla Was! Mają niski indeks glikemiczny i nie podnoszą w znacznym stopniu poziomu cukru. Są też bogatym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz dobrze przyswajalnego pełnowartościowego białka.

Mięso ryb charakteryzuje się niską zawartością cholesterolu oraz wysoką obecnością witamin z grupy B. Jeśli chcecie być fit i zależy Wam na odpowiednim odżywianiu, z pewnością w Waszej diecie powinny znaleźć się produkty rybne.

 Indeks glikemiczny to wskaźnik informujący o tym, jak gwałtownie po spożyciu danego produktu spożywczego wzrasta poziom glukozy we krwi. Produkty spożywcze gwałtownie podnoszące poziom cukru we krwi, czyli te o wysokim indeksie glikemicznym, pobudzają trzustkę do produkcji insuliny, która przekształca nadwyżkę glukozy w glikogen lub w tkankę tłuszczową. Po posiłku 

o wysokim indeksie glikemicznym odczuwamy brak energii i stajemy się senni. Często w takiej sytuacji sięgamy po coś słodkiego na pobudzenie i powodujemy tym samym powtórzenie całego mechanizmu. Dlatego warto dbać o to, aby nasza dieta była bogata w produkty o niskim indeksie glikemicznym.

 

Jakie produkty wybrać?

Wielu producentów oferuje produkty wyraźnie oznaczone jako te o niskim indeksie glikemicznym (poniżej wartości 50) lub średnim (między 50-70). Są one idealne nie tylko dla diabetyków, ale także dla wszystkich dbających o zdrowie i szczupłą figurę. Warto poszukać ich na sklepowej półce. Graal proponuje makrele w wodzie w specjalnej linii Diabetic o indeksie glikemicznym poniżej wartości 50 w dwóch wariantach smakowych: z cytryną i pieprzem oraz z papryczką jalapeno. To idealna przekąska dla wszystkich lubiących być fit! Są idealne jako samodzielna szybka przekąska, a także jako składnik sałatek, nadzienia do jajek albo na śniadanie z twarożkiem.

 

Chcesz cieszyć się zdrowiem i szczupłą sylwetką? Jedz regularnie minimum 5 posiłków dziennie, pamiętaj o tym, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, a ostatni powinieneś zjeść nie później niż na 2-3 godziny przed snem. Podstawą Twojej diety niech będą produkty o możliwie niskim indeksie glikemicznym, w tym warzywa i produkty bogate w cenne tłuszcze tj. ryby. Odpowiednie nawodnienie organizmu to podstawa, staraj się wypijać 2 litry wody dziennie.

W kuchni wystrzegaj się cukru i soli oraz bądź aktywny fizycznie. Teraz znasz już klucz do sukcesu, powodzenia! 



Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Paulina Rucińska

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl