Infobip i WhatsApp pomagają w walce z koronawirusem w Polsce


2020-10-01
Dzięki wsparciu Infobip Kancelaria Prezesa Rady Ministrów uruchomiła za pośrednictwem kanału WhatsApp specjalnego chatbota do informowania i odpowiadania na pytania związane z epidemią koronowirusa.

To rozwiązanie sprawdzone w wielu krajach - Infobip wraz z WhatsAppem wspierają w ten sposób walkę z koronawirusem m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Katarze, Pakistanie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Indiach czy Nigerii. „Pandemia koronowirusa to jedno z największych wyzwań stojących obecnie przed światem. Poza realnym zaangażowaniem służb medycznych, restrykcjami i ewentualnością wprowadzania lockdownu jest to również wielkie komunikacyjne wyzwanie. Ze względu na skalę problemu, rządom w dużej mierze zależy na tym, aby możliwie jak najbardziej efektywnie wspierać proces walki z rozwojem pandemii m.in. dostarczając obywatelom kluczowe informacje dotyczące ochrona zdrowia. Kanały informacyjne w postaci witryn internetowych lub numerów informacyjnych istnieją już od początku pandemii, ale ich możliwości informowania mają swoje ograniczenia. Doskonałym komunikacyjnym uzupełnieniem tych narzedzi okazują się dotychczas używane i sprawdzone na gruncie komercyjnym narzędzia komunikacji omnichannel, umożliwiające dialog i wymianę informacji z ludnością poprzez wiarygodne, popularne kanały takie jak WhatsApp. I tu w oparciu o nasze wieloletnie biznesowe doświadczenie możemy przyjść z pomocą” – mówi Magdalena Dudek, Enterprise Team Leader w firmie Infobip.

WhatsApp udostępnił swoją platformę rządowym resortom zdrowia, zaś Infobip odpowiada za wdrożenie w jej ramach kanału WhatsApp Business wraz z numerem kontaktowym, techniczne wdrożenie funkcjonalności oraz jej bieżące techniczne wsparcie. Za pomocą rozwiązań dostarczanych przez Infobip możliwe jest nie tylko udzielanie informacji, ale i komunikacja zwrotna z odbiorcą. Dostarczany w tym projekcie chatbot jest dodatkowym źródłem kluczowych, merytorycznych informacji na temat koronawirusa SARS-CoV-2. Działa w formie wirtualnego asystenta wspierającego komunikację i edukację. Jest prosty i przystępny w obsłudze, dostępny natychmiastowo w modelu 24/7. Chatbot jest w stanie obsłużyć szeroką gamę zapytań dotyczących koronawirusa i udzielić szeregu informacji związanych z działaniami profilaktycznymi, objawami choroby, a także aktualną sytuacją epidemiczną w kraju i poszczególnych regionach. Osoby kontaktujące się z chatbotem mogą również dowiedzieć się więcej na temat kwarantanny oraz uzyskać porady związane z przemiszczaniem się i podróżowaniem. W przypadku informacji spoza zakresu istnieje możliwość przekierowania za jego pośrednictwem do zewnętrznych źródeł online lub do konsultanta. Dostep do chatbota uzyskuje natychmiastowo każdy z uzytkownikow aplikacji WhatsApp, który zapisze numer 532 085 575 w kontaktach i skieruje do niego wiadomość.

***

O firmie Infobip

Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.

 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

UnicornMedia

Wasze komentarze (1):

  • avatar
    ~Diana, 2020-10-02 08:58:13

    Naprawdę dobry artykuł! Każdego dnia wprowadzamy podobne rozwiązania dla klientów z różnych branż. Dzięki zastosowaniu technologii przetwarzania języka naturalnego (NLP) znacznie poprawiliśmy skuteczność AI-Chatbot InteliWISE. Klient, używając swojego naturalnego języka codziennego, zadaje pytanie, a wirtualny doradca natychmiast daje gotowe rozwiązanie jego problemu. Opisujemy niektóre z naszych przykładów z InteliWISE w Polsce i na całym świecie na InteliWISE.pl


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl