Interactive Intelligence: 80% wzrost przychodów z rozwiązań w chmurze w pierwszym kwartale 2012 r.
Grupa Interactive Intelligence Inc. ogłosiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2012 r. Zamówienia na rozwiązania w chmurze wzrosły do 29% całkowitych zamówień, zaś przychody z tego modelu usług zwiększyły się o 81%. Przychody powtarzalne wzrosły do poziomu 52% całkowitych przychodów.
„Najważniejszym trendem pierwszego kwartału był szybki wzrost przychodów z rozwiązań w chmurze. Pozytywnie odbiło się to na tempie wzrostu naszych przychodów powtarzalnych" - powiedział dr Donald Brown, założyciel i CEO firmy Interactive Intelligence. - „Wyższy udział zamówień na rozwiązania cloud oraz struktura niektórych zamówień produktowych w pierwszym kwartale sprawiły, że większa część przychodów została przesunięta na dalsze okresy rozliczeniowe. Całkowita suma przychodów przyszłych okresów zwiększyła się o 48% w stosunku do wyników z tego samego okresu zeszłego roku."
Szczegółowe wyniki finansowe z pierwszego kwartału 2012 r. przedstawiają się następująco:
- Liczba zamówień na rozwiązania chmurowe wzrosła o 19%, zaś całkowita liczba zamówień - o 6% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2011 r. Firma podpisała umowy z 60 nowymi klientami, w tym z 11 nowymi klientami na usługi cloud.
- Przychody wyniosły 52,8 mln dolarów, czyli były wyższe o 11% w stosunku do analogicznego okresu 2011 r. Przychody powtarzalne, obejmujące zarówno wsparcie, jak i usługi chmurowe, wzrosły o 31%, do 27,6 mln dolarów, dzięki czemu stanowią 52% całkowitych przychodów. Przychody z usług chmurowych wzrosły o 81%, do 5,0 mln dolarów.
- Całkowite przychody przyszłych okresów wzrosły do 77,8 mln dolarów, w porównaniu do 61 mln dolarów w pierwszym kwartale 2011 r. Suma niezafakturowanych przyszłych przychodów z usług chmurowych zwiększyła się do 40,6 mln dolarów.
- Zysk operacyjny wyniósł 2,4 mln dolarów w porównaniu do 6,8 mln dolarów w pierwszym kwartale 2011 r. Spadek zysku operacyjnego w stosunku rocznym wynikał głównie z przesunięcia w kierunku zamówień chmurowych. Ponadto firma zwiększyła inwestycje w sprzedaż i marketing, a także badania i rozwój, aby umocnić swoją pozycję na rynku, szczególnie w zakresie usług cloud.
- Zysk netto liczony wyniósł 1,9 mln dolarów w porównaniu do 5,5 mln dolarów w tym samym okresie zeszłego roku.
Inne istotne wydarzenia pierwszego kwartału 2012 r.:
- W styczniu spółka nabyła aktywa swojego resellera z Republiki Południowej Afryki, spółki ATIO Corp. Pty. Ltd., a w kwietniu przejęła resellera z Holandii, spółkę Brightware B.V. Jest to część strategii zmierzającej do rozwoju działalności na najważniejszych rynkach międzynarodowych.
- Firma otrzymała też tytuł lidera w zakresie infrastruktury dla centrów kontaktowych za 2012 r. w rankingu amerykańskiego CRM Magazine, pokonując większych konkurentów. W uzasadnieniu wskazywano kierunek, w którym zmierza firma, zadowolenie klientów, a także koszty.
Nadesłał:
Kinga
|