Internet- najbardziej pożądana przestrzeń reklamowa
W dobie XXI wieku właściciele firm prześcigają się w sposobach i formach reklamowania swoich produktów.
Jako klienci oburzamy się, że na każdym kroku ktoś próbuje przekonać nas do swego produktu czy usługi, ale nie powinno nas to dziwić, bo reklama jest jedną z ważniejszych metod na dotarcie i zdobycie potencjalnego klienta. A przecież bez klientów- bez nas- żaden „biznes” nie będzie przynosił dochodów.
Jeszcze kilka lat temu niekwestionowanym najlepszym sposobem na zwrócenie uwagi szarego „Kowalskiego” była reklama wielkoformatowa. Większe i mniejsze koncerny obwieszały każdą możliwą połać ścian budynków swoją reklamą- im większą, bardziej kolorową, bardziej wyrazistą- tym lepiej. W ciągu ostatnich 5 lat coraz więcej wysiłku i finansów firmy kierują na reklamę w internecie. Okazuje się, że to właśnie globalna sieć jest miejscem, które staje się najbardziej pożądaną przestrzenią do reklamowania siebie. I mimo że nadal sporo pieniędzy jest przeznaczanych na reklamę wielkoformatową, mniejsze podmioty decydują się na taką formę jak reklama świetlna (kasetony reklamowe czy litery podświetlane) chociażby po to, by być identyfikowalnym pośród setek sklepów i lokali użytkowych, to jeśli jednak prowadzona działalność pozwala na sprzedaż usług poprzez internet, gro z nich przeznacza część środków na stworzenie ciekawej strony i pozycjonowanie jej, zamieszczanie reklam na portalach społecznościowych czy witrynach ściśle powiązanych z zakresem prowadzonej działalności. Dla niektórych z firm jest to jedyna przestrzeń, w której mogą się reklamować. Bo przecież coraz więcej jest osób, które kupują wyposażenie domu, sprzęt RTV czy AGD, szeroko pojęte akcesoria komputerowe tylko i wyłącznie przez internet. Zatem nie oburzajmy się na wyskakujące okienka, pojawiające się w najmniej oczekiwanym momencie banery, spoty i reklamy towarów, usług czy ludzi (tak, tak- właśnie ludzi), bo to właśnie my, klienci tworzymy rynek, o który sprzedawcy od zarania dziejów walczą. Jedyne na co powinniśmy się oburzać, to jakość i treść reklamy, które czasami zrobione są w sposób uwłaczającym nam i naszej inteligencji.