Inwestycji w wody geotermalne na Podhalu ciąg dalszy
Terma Bania – jedna z najpoważniejszych i najdroższych inwestycji na Podhalu – po roku funkcjonowania wciąż się rozbudowuje. Otwarta została specjalna strefa kąpieli słonecznych. Teraz goście Termy będą mogli jeszcze wygodniej plażować i podziwiać góry.
Koszt realizacji kolejnego etapu wyniesie blisko 1,5 mln zł.
Projekt ośrodka w Białce Tatrzańskiej został przygotowany zgodnie ze światowymi trendami. Kompleks, na który składają się sauny, instytut SPA oraz baseny wykorzystujące potencjał wód termalnych kosztował prawie 90 mln zł i dał zatrudnienie 119 mieszkańcom regionu. Dzięki wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań obiekt – zgodnie z przewidywaniami – okazał się ważnym punktem na turystycznej mapie Polski. Odchodząc od stereotypu utrzymującego, że Podhale odwiedzają głównie osoby zainteresowane sportami zimowymi, po roku działalności Terma Bania zdecydowała się na kolejny krok w stronę pełnego wykorzystania potencjału wód termalnych. Już 30 czerwca otwarta została specjalna strefa kąpieli słonecznych.
Kolejne etapy inwestycji
Poszerzenie obiektu o strefą kąpieli słonecznych – wyposażoną w 300 komfortowych leżaków, place zabaw dla dzieci i boiska do siatkówki plażowej – jest odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy latem oczekują miejsc do plażowania, ale także możliwości aktywnego wypoczynku. Dzięki temu w ofercie znajdą się teraz również atrakcje typowe dla miejscowości nadmorskich. Niewiele jest przecież miejsc w Polsce, w których wychodząc na plażę, można podziwiać góry.
– Strefa kąpieli słonecznych stanowi pierwszy etap rozbudowy zewnętrznej części Termy Bania i jest reakcją na potrzeby gości, którzy cenią sobie różne formy aktywnego wypoczynku – mówi Grzegorz Wróbel, prezes Termy Bania. – Właśnie w związku z takimi preferencjami klientów powstała strefa zewnętrzna, w której znajdują się boiska do piłki siatkowej, można grać w ringo i badmintona. Dla dzieci przygotowano plac zabaw i zapewniono opiekę animatorów.
Plany na przyszłość
– Przez ostatni rok odwiedziło nas ponad 700 000 klientów. Znaczna ich część wraca do nas niezależnie od pory roku i to właśnie dzięki ich uwagom wiemy, na co powinniśmy zwracać uwagę przy planowaniu dalszej rozbudowy – przyznaje Magdalena Ziaja, specjalista d.s. marketingu Termy Bania. – Strefa kąpieli słonecznych stanowi pierwszy jej etap. W drugim na jej terenie powstaną dodatkowe baseny zewnętrzne. Pojawią się również nowe atrakcje wodne.
Wyjątkowy projekt
Od samego początku wiadomo było, że powstający w Białce Tatrzańskiej obiekt będzie ze wszech miar wyjątkowy. Terma Bania miała stać się nie tylko nowoczesnym basenem z wieloma atrakcjami, ale również miejscem nadającym się do różnych form wypoczynku.
Kluczem do sukcesu okazał się m.in. podział ośrodka na strefy. Rodzinom z dziećmi dedykowano Strefę Głośna – będącą kwintesencją parku rozrywki. Tym, którzy chcieli korzystać ze spokojniejszych form relaksu zaproponowano Strefę Cichą. Ponadto przygotowano ekskluzywne strefy regeneracji i odpoczynku, w tym Saunarium oraz Instytut Welness i SPA.
Terma Bania wykorzystuje potencjał podhalańskich źródeł geotermalnych o temperaturze 72°C zlokalizowanych na głębokości 2500 m. Dzięki nim do dyspozycji gości oddano baseny z wodą o temperaturze od 34°C do 40°C oraz sauny o zróżnicowanej temperaturze i wilgotności powietrza.