Jak osiągnąć błękitny ocean w testowaniu?
Nowe technologie są sercem i mózgiem nowoczesnych statków i jachtów. Polscy specjaliści z Mobica Limited, na zlecenie światowego lidera elektroniki morskiej, stworzyli i testowali oprogramowanie, które pozwala m.in. na wyznaczenie położenia jachtu na mapie.
Projekt zaawansowanego testowania nawigacji morskiej jest realizowany przez firmę Mobica na zlecenie światowego lidera w dziedzinie elektroniki morskiej, który zajmuje się produkcją i zaopatrzeniem jachtów we wszelkiego rodzaju instrumenty, czujniki i przetworniki służące do nawigacji.
Polski zespół inżynierów oprogramowania wraz z zespołem inżynierów testów miał za zadanie stworzyć i przetestować oprogramowanie dla urządzeń pokładowych, które pozwoli na wyznaczenie położenia jachtu na mapie, a także będzie ostrzegać użytkownika przed innymi obiektami i przeszkodami znajdującymi się w pobliżu. Kompletny system urządzenia wielofunkcyjnego pozwala na obsługę radaru, sonaru a także czujników obliczających prędkość wiatru i innych czujników pogodowych. MFD (wyświetlacz wielofunkcyjny) umożliwia obserwację dna morskiego i ławic ryb oraz pozwala na zapisywanie/nagrywanie obrazu z kamer znajdujących się na jachcie. Drugą częścią projektu było skupienie się na obsłudze MFD przez mobilne urządzenia: aplikacje dedykowane na telefony komórkowe i tablety z systemem Android oraz iOS umożliwiające wyświetlanie obrazu z MFD i ich kontrolowanie.
Testowanie z szumem fal
Mobica realizowała projekt zaawansowanych testów z myślą o zaspokojeniu wszystkich potrzeb prawdziwych pasjonatów żeglowania, dlatego do grupy testerów dołączyli doświadczeni marynarze. Testerzy czuwali nad przebiegiem procesów testowania i nad jakością produktu. Marynarze – sprawdzali czy urządzenie działa zgodnie ze swoim przeznaczeniem i czy można go używać bezpiecznie w warunkach naturalnych (na morzu). Każdy z testerów odbył wcześniej odpowiednie szkolenie pozwalające na zapoznanie się ze specyfiką urządzeń wielofunkcyjnych. Metodologia testowania, wykorzystywana przez ekspertów Mobica, jest niezawodna i zbudowana na bazie wieloletnich doświadczeń.
„Nasi testerzy muszą myśleć poprzez pryzmat potrzeb i korzyści klientów końcowych oferowanych rozwiązań – tzn. muszą mieć oczy szeroko otwarte na wszelkie nowości i antycypować nieprzewidywane zdarzenia” – twierdzi Bartosz Jarzębski dyrektor działu QA z firmy Mobica. W ramach projektu polscy specjaliści wykonali m.in. testy funkcjonalności i akceptacyjne na morzu oraz testy wydajnościowe i użyteczności w warunkach laboratoryjnych. „Prawdziwą przygodą były analizy prowadzone w naturalnym środowisku, a więc na jachcie na pełnym morzu” – dodaje Jarzębski.
* * *
O firmie
Mobica Limited Sp. z o.o. jest brytyjską firmą, od ponad 6 lat funkcjonującą na rynku polskim z oddziałami w Bydgoszczy, Łodzi oraz Warszawie. Oferuje innowacyjne i kompleksowe usługi w zakresie oprogramowania: od wstępnej definicji, koncepcji i projektu poprzez testowanie i wdrożenie. Do grona klientów firmy należą m.in.: Vodafone, Motorola, Sony Ericsson, Imagination Technologies, Skype, Opera, PacketVideo, Ikivo, Frontier Silicon. Mobica Limited została wymieniona w rankingu 100 firm według Sunday Times Tech Track100 jako jedna z czterech najszybciej rozwijających się firm z prywatnym kapitałem w branży technologicznej. Wiecej informacji na www.mobica.com
Kontakt dla mediów:
studio PRowokacja Agencja Public Relations
biuro@studioprowokacja.pl
tel. 42 209 17 45
http://www.studioprowokacja.pl/
Nadesłał:
studio PRowokacja
|