Jak promować usługi turystyczne?


Jak promować usługi turystyczne?
2012-04-01
Sprzedaż usług turystycznych nie musi polegać wyłącznie na udostępnianiu miejsc noclegowych uczestnikom wycieczki. Portal podróżniczy ZnaneNieznane.pl przygotował pakiety, które umożliwiają usługodawcom współtworzenie całego programu wyjazdu.

Dzięki ścisłej współpracy pojedynczych usługodawców z pomysłodawcą i inicjatorem, jakim jest portal, powstają unikalne produkty turystyczne. Wyjazdy tematyczne, w trakcie których uczestnicy wzmacniają więzi rodzinne poprzez wspólną zabawę, przygody oraz poznawanie odwiedzanych miejsc w nietuzinkowy sposób, mogą być wyjątkowo atrakcyjne dla osób w każdym wieku.

Pakiet turystyczny – dla kogo?
Wybór odpowiedniej oferty turystycznej może być sporym problemem - zwłaszcza dla rodzin z dziećmi. Poszukując  propozycji zorganizowanych wyjazdów dla dzieci i młodzieży, mamy dostęp  głównie do wyjazdów w formie kolonii czy obozów. Dla rodzin z dziećmi propozycji wypoczynku jest bardzo mało, a jeśli już się pojawiają, to z reguły sprowadzają się jedynie do noclegu i wyżywienia. Zwykle brakuje w nich dodatkowej i dedykowanej im oferty, takiej jak bilety wstępu do okolicznych atrakcji, opieka animatora czasu wolnego, możliwość skorzystania z zajęć prowadzonych przez pasjonatów lub wykwalifikowanych instruktorów. Nie przewidują również elementu integracji grupy.

To właśnie rodziny z dziećmi są główną grupą docelową pakietów, tworzonych przez portal ZnaneNieznane.pl. Z połączenia oferty hoteli z innymi usługodawcami (ciekawe muzea i atrakcje, ośrodki SPA, przewodnicy i instruktorzy, animatorzy czasu wolnego etc.) powstaje produkt, który pod kątem turystycznym jest szczególnie atrakcyjny dla tej grupy docelowej.

- Pakiety przygotowujemy we współpracy z zaufanymi usługodawcami. Efektem takiej pracy jest w pełni zorganizowany wyjazd, na którego kształt wpływ mają wszyscy kooperanci. Z kolei uczestnicy otrzymują dodatkowe usługi, których realizacja jest możliwa jedynie dla grupy i wyłącznie w ramach pakietu – mówi Justyna Wojciechowska, redaktor portalu ZnaneNieznane.pl. - Istotne jest dla nas, aby pakiety stanowiły spójną całość, dlatego każdy z nich ma swój motyw przewodni – dodaje.

Pakiet jako produkt i narzędzie promocji

Podmioty, które zostają zaproszone przez portal do współpracy mają możliwość dodatkowej promocji własnych usług, budowania marki i wprowadzenia do sprzedaży nowego, kompleksowego produktu. Promocja pakietów odbywa się nie tylko tradycyjnymi sposobami, np. ulotki czy plakaty reklamowe, ale również drogą internetową. Na ZnaneNieznane, w portalowym newsletterze oraz na fanpage'u na Facebooku pojawiają się zapowiedzi i relacje z każdego pakietu. Informacje na ich temat można również znaleźć na portalach lokalnych, lifestylowych, czy skierowanych do rodzin z dziećmi. Filmy promocyjne z przetestowanych pakietów są umieszczane na kanałach YouTube, Google+ czy Wrzuta.


Portal przygotowuje także aplikację na urządzenia mobilne, dzięki której turysta za pomocą swojego telefonu czy tabletu będzie miał dostęp m.in. do interaktywnego przewodnika, zamówi pokój w hotelu, pozna okoliczne zabytki i trasy lub skorzysta z gotowego pakietu turystycznego.

Współpraca ze sprawdzonymi

Pakiety tworzone są przy współpracy z zaufanymi usługodawcami, których jakość usług jest wcześniej sprawdzana przez ekspertów metodą „tajemniczego klienta”, za pomocą audytu standaryzacyjnego. Ostatnie trzy wyjazdy przetestowane na Dolnym oraz Górnym Śląsku: „My dwie, czyli ło matko s córkom”, „Beskidzkie niespodzianki” i „Ale jazda!” cieszyły się dużą aprobatą uczestników i dostarczyły wielu niezapomnianych wrażeń zarówno dorosłym, jak i dzieciom.

Współpracę z portalem ZnaneNieznane podjęli m.in. Hotel Fero Lux w Korbielowie, Hotel Mazowsze Medi Spa w Ustroniu oraz Zagroda Turystyczna Ślężański Młyn w Szczepanowie. Wszystkie te obiekty przeszły audyt standaryzacyjny, otrzymały znak jakości ZnaneNieznane i są rekomendowane przez portal.

Opinie współtwórców pakietów:

Biorąc udział w tworzeniu takiego pakietu, mogliśmy poznać nowe osoby ze świetnymi pomysłami na atrakcje dla naszych gości. Taka współpraca jest to dla nas dodatkowa forma reklamy, promocji naszego obiektu oraz zwiększenia dotychczasowej sprzedaży.
Izabela Krzyżowska-Jakubiec
Specjalista d/s marketingu Hotelu Fero Lux, Korbielów

Na współpracę zdecydowałam się ze względu na możliwość wsparcia marketingowego ze strony ZnaneNieznane oraz promocję na wyróżniającym się portalu. Dla mnie ważne również było to, że mogliśmy przejść audyt wewnętrzny, dający nam obiektywną ocenę jakości świadczonych przez nas usług i ewentualnych sugestii, nad czym można jeszcze popracować i co ulepszyć, aby nasi goście mogli być usatysfakcjonowani z pobytu w naszym hotelu.
Danuta Kocyan
Dyrektor Mazowsze Medi Spa, Ustroń

Dzięki pakietom możemy poznać ciekawych ludzi – zarówno z portalu jak i animatorów, czy przede wszystkim samych klientów. Mamy możliwość zbudowania „społeczności” zainteresowanej aktywnym wypoczynkiem i poprzez reklamę „z ust do ust” możliwość promowania naszego obiektu i turystyki.
Justyna Pollak
Manager Zagrody Turystycznej Ślężański Młyn, Szczepanów


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

mstankiewicz

Wasze komentarze (1):

  • avatar
    ~Anioł, 2017-04-25 18:17:02

    Reklama w internecie może być podstawą sukcesu. Konieczne będzie też pozycjonowanie stron www - możecie w tej sprawie pomyśleć o współpracy z http://www.premesso.pl/pozycjonowanie-namyslow.html z Namysłowa, bo są naprawdę dobrzy ;)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl