Klienci na dłużej


Klienci na dłużej
2011-10-25
Zamiast wyliczać zalety produktu czy kosmetyku, możemy zaoferować naszym konsumentom angażującą, ale i opłacalną dla nich, interaktywną zabawę rozpoczynającą się na portalu Facebook, a kończącą w naszym sklepie, salonie piękności czy restauracji.
Powiedz nam, gdzie jesteś, a my powiemy ci jak zdobyć zniżkę czy rabat! To główna idea Facebook Places, coraz częściej docenianego narzędzia i wykorzystywanego przez puby, restauracje, siłownie, salony piękności czy nawet sklepy. Facebook Places to aplikacja oparta na geolokalizacji użytkownika. Za pomocą „meldowania się” w danym miejscu, użytkownik zamieszcza informację o swoim położeniu, a komunikat ten ukazuje się na Facebooku.

Geolokalizacyjna usługa daje szerokie pole do działania. Przede wszystkim ma jednak zachęcać stałych i nowych Klientów do wizyty we wskazanym miejscu, kusząc atrakcyjnymi zniżkami.  Co zyskuje Klient? Nowych użytkowników identyfikujących się z jego firmą, konkretną ilość osób, które za pośrednictwem firmowego fanpage trafią do restauracji, sklepów czy salonów piękności, a także nowych klientów, zainteresowanych usługami firmy. Widzisz już potencjał dla siebie? Użytkownik melduje się we wskazanej przez ciebie lokalizacji, a informacja o tym pojawia się na jego profilu i w aktualnościach wszystkich jego znajomych. Wpis można komentować, dzięki czemu otwiera się też pole do spontanicznych rekomendacji, dyskusji i wyrażania opinii dotychczasowych Klientów.

W  opiniach fachowców z branży marketingu, działanie Facebook Places ma dwie najważniejsze zalety dla lokalnego biznesu: uzyskanie dowodu społecznego oraz zatrzymanie Klientów na dłużej. Pierwsza z nich, określa jak znaczące są informacje i rekomendacje o produkcie lub usłudze, przekazywane w przestrzeni internetowej. Opinia naszych znajomych zyskuje największą wartość i najwyższy poziom wiarygodności. Drugą zaletą tej geolokalizacyjnej usługi, jest fakt, że nagradzanie osób za meldowanie się daje im powód, aby wracać do miejsca, w którym ich „nagrodzono” i miło obsłużono. W konsekwencji, osoby te zaczynają nas promować w gronie swojej rodziny, przyjaciół, znajomych, a my zyskujemy dzięki temu nowych Klientów. Obie strony zyskują.

W ostatnim czasie, narzędzie Facebook Places zdecydowała się wykorzystać w swojej działalności renomowana sieć Salonów Piękności Denique. Warszawsko-wrocławska sieć za „zameldowanie się” oferuje Klientom nawet 50 proc. zniżki. Zabiegi fryzjersko-kosmetyczne w tak atrakcyjnych cenach z pewnością zwrócą uwagę wielu użytkowników Facebook’a.

Zaprojektowana przez poznańską agencję reklamową adStone aplikacja „adPlaces” zlokalizowana w obrębie portalu Facebook, a dokładniej na fanpage Denique, uruchomiona zostanie w najbliższych dniach. Aplikacja będzie udostępniała użytkownikom do wyboru aż 12 salonów, 2 wyspy sprzedażowe oraz fanpage firmy. Ze zniżek będzie mógł skorzystać każdy, kto przy pomocy telefonu komórkowego lub z poziomu profilu użytkownika dokona meldowania na swojej tablicy - znajdując się w jednym z salonów Denique, przy wyspach sprzedażowych lub korzystając z opcji portalu Facebook „zamelduj się” na fanpage’u firmy.

Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

adStone

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl