Konsumenci oczekują od firm personalizowanych działań
                		 
		             | 
        
W handlu detalicznym i w sektorze dóbr konsumpcyjnych klienci oczekują „hiperpersonalizacji” i zunifikowanej obsługi we wszystkich kanałach kontaktu.
W kontekście wejścia w życie RODO, konsumenci gotowi są powierzać firmom swoje dane osobowe i zgadzać się na profilowanie w zamian za lepiej dopasowane oferty i rabaty.
Raport Salesforce „Marketing Trends across Retail and Consumer Goods”  pokazuje obecne trendy w obszarze marketingu w sektorze handlu  detalicznego i dóbr konsumpcyjnych. Sprzedawcy detaliczni i marki  konsumenckie zauważają, że chwytliwa reklama, świetna lokalizacja sklepu  czy partnerstwa z dużymi sieciami już nie wystarczają, by twardo  utrzymać się na rynku. Obecnie kluczowym elementem konkurencyjności jest  możliwość wywierania wpływu na doświadczenia klienta (Customer  Experience) w kontakcie z marką i firmą. Mało tego – klienci oczekują od  firm interakcji na coraz bardziej spersonalizowanym poziomie.  „Hiperspersonalizacja” ma polegać na dopasowywaniu ofert, rekomendacji i  komunikacji do rzeczywistych i dynamicznych oczekiwań klienta, w zamian  za co producenci i właściciele marek mogą liczyć na większą lojalność. 
  Zaawansowane personalizowane interakcje wymagają jednak od firm wysiłku  i inwestycji. Po pierwsze, nie jest możliwe uzyskanie pełnego obrazu  klienta bez współpracy między działami w organizacji, a to niekiedy  oznacza dla firm zmianę sposobu funkcjonowania i wdrażanie nowych modeli  zarządzania strukturą. Po drugie, zarządzanie komunikacją z klientem na  każdym etapie współpracy musi być oparte na odpowiednich technologiach,  które w sposób zautomatyzowany integrują dane z wielu źródeł i  wspomagają personalizowany kontakt. Z tego powodu obecnie firmy  najchętniej inwestują w rozwiązania wykorzystujące sztuczną  inteligencję, analitykę predykcyjną i narzędzia do integracji danych dla  uzyskania spójnego obrazu klienta (360° customer view).  
Czytaj całość artykułu tutaj: https://www.erp-view.pl/crm/konsumenci_oczekuja_od_firm_personalizowanych_dzialan.html
		Nadesłał:
            openmediagroup 
	 | 
	
	      		      
		            




