Kreowanie wyróżniających się marek browarów rzemieślniczych
Piwo rzemieślnicze to coś więcej niż tylko przelotna moda. Dzięki niemu ożywiła się słabnąca sprzedaż piwa, a samo piwo zainteresowało sobą całe nowe pokolenie entuzjastów.
2013 roku, po latach z obserwowalnym spadkiem konsumpcji, sprzedaż piwa powróciła na właściwe tory i nadal wykazuje stały wzrost, głównie dzięki wprowadzeniu piw rzemieślniczych i piw specjalnych1.
W samej Europie znajduje się ponad 10 000 browarów, a UE jest drugim po Chinach2 producentem w kategorii ilości piwa produkowanego rocznie. Istnienie silnego i długotrwałego zapotrzebowania na piwo jest faktem, a piwo rzemieślnicze pozwala na odwołanie się do różnych smaków i preferencji konsumentów na całym świecie.
Niepowtarzalna szansa
Przewiduje się, że do 2025 roku3 wartość światowego rynku piwa rzemieślniczego osiągnie kwotę 502,9 mld dolarów, co oznacza, że browary podążające za modą na piwa rzemieślnicze mogą otworzyć nowe źródła przychodów, wykraczając swoimi działaniami poza produkcję piw tradycyjnych.
Głównym celem każdego browaru jest uwarzenie piwa o doskonałym smaku. Co sprawia, że piwo jest dobre? Jego wygląd, piana, smak, głębia, barwa i aromat. A gdy do smacznego piwa dodamy świetnie zaprojektowane opakowanie ze stylową butelką lub puszką i etykietą, kołnierzem lub rękawem, będące wyrazem wysokiej jakości i unikalności starannie uwarzonego piwa rzemieślniczego, otrzymamy piwo atrakcyjne również pod względem wizualnym.
Mikrobrowary, nanobrowary i od niedawna browary rzemieślnicze to często małe, niezależnie funkcjonujące przedsiębiorstwa, które wykorzystują bardziej tradycyjne metody do warzenia mniejszych partii piwa o wyjątkowej jakości i aromacie. Wykorzystanie tego trendu daje również tym mniejszym browarom możliwość walki o udziały w rynku z większymi graczami.
Jednakże wzrost spożycia piw rzemieślniczych oznacza, że tysiące małych browarów musi aktualnie konkurować na rynku, który jest nasycony. Dla małego przedsiębiorstwa wyróżnienie się zarówno na tle rywalizujących browarów rzemieślniczych jak i większych marek może być wyzwaniem. Prowadzi to do tego, że mniejsze browary muszą szukać kreatywnych i opłacalnych sposobów na wyróżnienie się, na przykład poprzez spersonalizowane etykiety lub kołnierze na butelki, a także poprzez organizowanie i sponsorowanie imprez firmowych.
Te małe i średnie browary z pewnością nie będą dysponować takim samym budżetem na działania marketingowe, co ich większe odpowiedniki. W przypadku produkcji piwa na mniejszą skalę, często nie potrzebują one dużych ilości etykiet i materiałów promocyjnych, które są z kolei potrzebne większym markom, co generuje wysokie koszty produkcji.
Grunt to etykieta
Firma OKI posiada doświadczenie we wspieraniu rynku browarniczego i rozumie, że podczas gdy większe browary dysponują siłą nabywczą umożliwiającą negocjowanie specjalnej oferty cenowej na wydruk setek tysięcy etykiet oraz przestrzenią magazynową, mniejsze browary mogą drukować na własną rękę i czerpać z tego strategiczne korzyści.
Dzięki drukarce etykiet takiej jak Pro1050 firmy OKI, małe browary mogą drukować dokładnie tyle etykiet, ile potrzebują, nawet do 8000 sztuk dziennie. Dzięki temu browary mogą zaoszczędzić na kosztach korzystania z usług zewnętrznych firm, a także skrócić czas realizacji swoich etykiet. Można wydrukować ekonomicznie nawet pojedynczą etykietę, dlatego firmy zyskują też możliwość oferowania spersonalizowanych etykiety, które mogą stać się źródłem nowych możliwości i dodatkowych przychodów. Biorąc pod uwagę, że 80% osób często kupujących kupuje tylko produkty marek, które dostarczają wrażeń dostosowanych do ich potrzeb4, personalizacja produktu może mieć decydujące znaczenie.
Drukarka etykiet Pro1050 firmy OKI jest doskonałym dodatkiem dla każdego browaru, który chce zmaksymalizować opłacalność przez wydruk własnych etykiet. To niewielkie urządzenie umożliwia drukowanie krótkich serii kolorowych etykiet na żądanie, oferuje wszechstronną obsługę nośników oraz pozwala na tworzenie wodoodpornych etykiet, które doskonale radzą sobie z warunkami chłodniczymi. Co więcej, model Pro1050 może ułatwić wyróżnienie piw rzemieślniczych na tle konkurencji, dzięki możliwości wykorzystaniem palety CMYK+ W (biały), drukując kolory w zupełnie nowym wymiarze i zapewniając większą elastyczność przy projektowaniu etykiet, w tym etykiet dla butelek o ciemniejszym kolorze, a także z użyciem szerokiej gamy nośników, w tym papieru, materiałów syntetycznych, przezroczystych, kolorowych lub z fakturą.
Druk zmiennych danych (VDP) to kolejny obszar, na którym model Pro1050 zapewnia browarom wartość dodaną, umożliwiając im drukowanie małych serii etykiet z rozróżnieniem nazw piw, produkcji sezonowej, nazwą sprzedawcy detalicznego lub dystrybutora lub innymi zmiennymi informacjami, takimi jak kod kreskowy czy dane małych partii.
1. https://brewersofeurope.org/uploads/mycms-files/documents/publications/2020/contribution-made-by-beer-to-EU-economy-2020.pdf
Nadesłał:
Karolina
|