Let Me Pay – nowy gracz na rynku usług mikropłatności i marketingu
Rynek e-commerce to rynek dojrzały, ale wciąż nienasycony. Najprężniej rozwijającym się sektorem branży są obecnie mobilne portfele, które pozwalają na szybkie i łatwe dokonywanie opłat. Wchodzące na rynek Let Me Pay idzie o krok dalej – łączy wygodę płatności online z portalem społecznościowym.
Za sprawą transformacji ustrojowych polski konsument zmuszony był bardzo szybko oswoić się z nowymi formami płatności i to, co na Zachodzie postrzegane jest jako rewolucja, Polacy przyjęli jako jedną z wielu zmian, które zbliżają nas
do zachodniego modelu bankowości, zakupów i client service.
Internauci kupujący w sieci bardzo chętnie sięgają po czasowe oferty rabatowe, uczestniczą w zakupach grupowych i biorą udział w różnego rodzaju programach lojalnościowych. Ponad 75% firm usługowych funkcjonujących w sieci wprowadziło już nowe formy płatności ułatwiające zawieranie transakcji, z których wiele opiera się o różnego rodzaju programach lojalnościowych. Klienci są jednak coraz bardziej wymagający - w zamian za lojalność oczekują dodatkowych korzyści.
Bardzo szybko zaufaliśmy kartom zbliżeniowym i z coraz większym zainteresowaniem spoglądamy w stronę mobilnego portfela. Ponad połowa z nas (58%) deklaruje chęć korzystania z tej formy płatności. Tym chętniej, im częściej towarzyszą jej dodatkowe rabaty lub upominki. Z marketingowego punktu widzenia mobilny portfel nie tylko ułatwia przeprowadzanie transakcji, ale pozwala również na skomponowanie atrakcyjnej oferty cross sellingu.
Ciekawą ofertą poszerzającą dotychczas dostępne usługi e-commerce są mikropłatności, które pozwalają konsumentom dokonywać drobnych zakupów
w bezpieczny i tani sposób. Opierają się one na istnieniu wirtualnego portfela obsługiwanego przez instytucję płatniczą - providera usługi. Konsument zakłada indywidualne konto z elektronicznym dostępem, przez które może swobodnie dysponować ulokowanymi tam środkami. Zależenie od rodzaju konta i usług,
są to fundusze własne wpłacone przez samego użytkownika, bądź środki finansowe udostępnione użytkownikowi przez firmy sponsorujące i reklamodawców.
W ten sposób działa właśnie Let Me Pay, które integruje mikropłatności
z portalem społecznościowym i reklamą online - wszyscy użytkownicy mogą nawiązywać kontakty i przesyłać sobie wzajemnie mobilne prezenty, czyli wirtualne prezenty wybrane z katalogu marek reklamowanych, którym towarzyszy przelew pieniędzy na konto odbiorcy, aby umożliwić mu zakup reklamowanego produktu
w świecie rzeczywistym. Użytkownicy mogą wydać otrzymane pieniądze w handlu tradycyjnym lub wysłać mobilny prezent kolejnej osobie.
Let Me Pay jest narzędziem łączącym wszystkie dotychczasowe kanały komunikacji wirtualnej i mobilnej. Prezenty z konta Let Me Pay mogą być przekazywane nie tylko w ramach serwisu, ale także na dowolny e-mail lub telefon komórkowy. Użytkownicy mają także możliwość dostępu do konta Let Me Pay
i zarządzania nim z poziomu telefonu komórkowego, bez konieczności łączenia się
z internetem, co z pewnością wpłynie na komfort i szybkość transakcji.
Dzięki specjalnej platformie internetowej przygotowanej przez Let Me Pay reklamodawcy mogą zarządzać przekazywaniem mobilnych prezentów do dużej liczby odbiorców jednocześnie i dzięki takiemu sponsoringowi budować pozytywny wizerunek w oczach konsumentów. Let Me Pay to także narzędzie marketingowe pozwalające na kreowanie targetowanych kampanii reklamowych opartych o dane socjodemograficzne. Ponadto, platforma umożliwia przeprowadzenie kampanii bezpośredniej skierowanej do określonej listy odbiorców np. uczestników programu lojalnościowego reklamodawcy.
Let Me Pay oferuje innowacyjną usługę, która jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników poszukujących mobilnych form płatności. Firma nieustannie rozszerza swoją ofertę by jak najlepiej wpisywać w aktualne trendy i poprawiać jakość życia konsumentów.
Więcej informacji na temat Let Me Pay: www.letmepay.com
Badania Market Strategies International, listopad 2011
Nadesłał:
Letmepay
|