Lexus&Goodyear – tak należy projektować przyszłość motoryzacji


Lexus&Goodyear – tak należy projektować przyszłość motoryzacji
2016-11-04
Pamiętamy Lexusa na lodowych kołach. Na gigantycznych rzeźbach, autorstwa 4 utalentowanych rzemieślników z Hamilton Ice Sculptors, ustawiono NX-a, który ruszył w niezwykłym „ogumieniu” na londyńskie drogi.

Tym razem są to opony do futurystycznego UX-a, które zaprezentowano na salonie motoryzacyjnym w Paryżu. Jest to efekt współpracy Lexusa i firmy oponiarskiej Goodyear. 

 Crossover UX przekroczył wszelkie wyobrażenia na temat tego, jak może wyglądać samochód i to już za kilka lat. Odwiedzający Paris Motor Show ujrzeli po raz kolejny wizję samochodów przyszłości Lexusa - niedalekiej - i to jakie rozwiązania na tym etapie postępu technologicznego oraz stylistycznego można zastosować.

Lexus zapraszając do współpracy Goodyear, postawił przed firmą nie lada wyzwania: sprostać futurystycznej linii UX-a, innowacjom elektrotechnicznym i elektronicznym. Krótko mówiąc sprostać filozofii projektowania tego modelu – tzw. inside-out, czyli od wewnątrz do zewnątrz. Poradzili sobie śpiewająco, projektując opony przekraczające granice technologii materiałowej. Stosując laserową metodę wyrzynania laserowego, stworzyli opony gdzie szprychy obręczy przechodzą płynnie w ściany boczne kół, tworząc kombinację, która wydaje się być jednym elementem. Od wewnątrz do zewnątrz, jak podyktował Lexus w UX.

Jak przystało na zastosowanie najnowocześniejszych systemów w koncepcyjnych modelach japońskiej marki, tak i tu nie zabrakło kilku istotnych rozwiązań:

- Goodyear Sound Comfort Technology – wewnątrz opony zamontowano piankę poliuretanową, tłumiącą rezonans generowany podczas jazdy, efektem jest cisza wewnątrz kabiny, pozwalająca na swobodną rozmowę czy komfortowe słuchanie muzyki

- Sound Comfort Technology połączona z układem elektronicznym wbudowanym w oponę – optymalizacja wydajności i stabilności pojazdu w trakcie hamowania czy wchodzenia w zakręt, system ten informuje również kierowcę o ciśnieniu i temperaturze w oponach co pozwala na ulepszanie kontroli ruchu wzdłużnego i poprzecznego

- RunOnFlat – ściany boczne opon zostały na tyle wzmocnione, aby po przebiciu opony, były w stanie właściwie radzić sobie z ciężarem pojazdu przez nawet 80 km.

Goodyear z dumą prezentował swoje rozwiązania dla UX-a, crossovera, który w niedalekiej przyszłości pojawi się na drogach. Pamiętajmy, że od prezentacji koncepcyjnego LC do modelu wchodzącego do sprzedaży, minęło zaledwie cztery lata. Lexus nie pozwoli więc, abyśmy za długo czekali.

 

 

Źródło: http://blog.lexus.co.uk/lexus-ux-concept-tyres/


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

AdComms Media & Marketing Group

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl