Lidl Polska nagrodzony Złotym Listkiem CSR Polityki
Lidl Polska to firma społecznie odpowiedzialna, która na co dzień podejmuje wiele inicjatyw z obszaru CSR związanych m.in. ze środowiskiem, społecznościami lokalnymi, pracownikami i klientami. Działania sieci zostały docenione.
Podczas jubileuszowej – X edycji – Listków CSR Polityki Lidl Polska otrzymał Złoty Listek CSR, a strategia firmy – REset Plastic została wyróżniona jako dobra praktyka wspierająca realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
Tygodnik Polityka już po raz 10. przeanalizował działalność firm pod kątem rozwiązań wspierających odpowiedzialne zarządzanie w odniesieniu do normy ISO 26000. W tegorocznej edycji docenione zostały działania sieci Lidl Polska, która otrzymała wyróżnienie Złoty Listek CSR. Ponadto strategia, według które działa Lidl Polska – REset Plastic – została wyróżniona jako dobra praktyka wspierająca realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
W tegorocznym zestawieniu wzięły udział 124 firmy. Spośród wszystkich zgłoszeń wybrano laureatów – tylko 14 z nich otrzymało prestiżowy Złoty, który jest wyrazem posiadania najwyższych stan-dardów zarządzania CSR w firmie.
Złoty Listek CSR to dla nas bardzo istotne wyróżnienie. W Lidl Polska działania z zakresu społecznej odpowiedzialności zajmują ważną pozycję – cele z obszaru CSR są przez nas uwzględnione w specjalnej strategii na lata 2020-2025. Nieustannie dążymy do ich zrealizowania, a każdy pracownik Lidl Polska ma realny wpływ na wykonanie naszej strategii. Cieszymy się, że nasze aktywności zostały zauważone i nagrodzone tak ważną nagrodą. Jesteśmy przekonani, że odpowiedzialna firma może więcej, dlatego w dalszym ciągu będziemy podejmować się działań, które mają pozytywny wpływ na nasze otoczenie – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR.
Lidl troszczy się o lepsze jutro
Zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii Lidl Polska. Firma działa w ramach czterech obszarów, na który ma największy wpływ: zasoby i rolnictwo, przetwarzanie i łańcuch dostaw, procesy Lidl Polska oraz klienci i społeczeństwo.
Obecnie jednym z globalnych wyzwań jest nadmierna produkcja opakowań z tworzyw sztucznych. Dlatego głównym priorytetem Lidla w obszarze wpływu na środowisko jest regularna eliminacja plastiku wszędzie, gdzie jest to możliwe. Firma nieustanie dąży do wypełniania wizji „Mniej plastiku” poprzez realizację strategii REset Plastic oraz przyjęte zobowiązania: (a) Lidl będzie dążyć do zmniejszenia zużycia tworzyw sztucznych do 20% do 2025 roku oraz (b) celem firmy jest to, aby 100% opakowań marek własnych było maksymalnie możliwe do poddania recyklingowi do tego czasu.
Lidl Polska dba również o to, aby produkty w sklepach pochodziły ze zrównoważonych źródeł i były wytwarzane z poszanowaniem środowiska i praw pracowniczych oraz wspierały zdrowe nawyki żywieniowe. Wybierając produkty z certyfikatami takimi jak Fair Trade czy UTZ, klient ma pewność, że pochodzą one z upraw nie eksploatujących naturalnych zasobów i wspierających rozwój lokal-nych społeczności. Poprzez zwiększanie asortymentu bio i wege sieć buduje nie tylko zdrowe nawyki żywieniowe, ale wpływa na zmniejszenie śladu węglowego, do którego przyczynia się produkcja mięsa. Lidl Polska skraca również łańcuchy dostaw – ponad 70% obrotu firmy jest generowana przez polskich dostawców. Dostawcy sieci są zobligowani do przestrzegania surowych norm jakościowych, np. Lidl Polska wymaga, by w warzywach i owocach było o 2/3 mniej pozostałości środków ochrony roślin niż pozwalają na to regulacje UE.
Równie ważne jest dla sieci bycie dobrym pracodawcą. Oprócz przejrzystych, bardzo konkurencyjnych i równych zasad wynagradzania Lidl Polska oferuje szerokie pakiety benefitów oraz możliwości rozwoju i awansu. Aby promować równość wynagrodzeń w innych firmach, firma corocznie przyznaje nagrodę Lidl Fair Pay. W ramach działań na rzecz społeczeństwa, długofalowo współpracuje z takimi organizacjami jak Banki Żywności i Caritas Polska, przeciwdziałając m.in. marnowaniu żywności. Ważnym partnerem dla Lidl Polska jest również Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Przez 12 lat wspólnego grania z WOŚP, Lidl Polska wraz z pracownikami i klientami przekazał na rzecz tej organizacji aż 33 miliony złotych.
Nadesłał:
Grzes33
|