Lidl redukuje sól i cukier w swoich produktach


2017-01-27
Lidl po raz kolejny wyznacza standardy na polskim rynku, w trosce o dobro wszystkich konsumentów, wprowadzając prozdrowotne zmiany w asortymencie.

Lidl Polska wierzy, że odpowiedzialna społecznie firma może więcej -ma realny wpływ na to, co się dzieje w jej otoczeniu. Dlatego zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii firmy
i oparty jest na pięciu filarach – działaniach na rzecz: społeczeństwa, pracowników, asortymentu, dostawców oraz ekologii. W trosce o zdrowie klientów przyjęto zobowiązanie o redukcji zawartości soli oraz cukru w produktach marek własnych Lidla o 20% – cel ten planowany jest do osiągnięcia do 2025 r. (rozumiany jako obniżenie w całym kupowanym asortymencie marek Lidla średniej ważonej zawartości dodawanego cukru oraz soli o 20 procent).

 

Wysokie spożycie cukru obok braku ruchu jest główną przyczyną cukrzycy. Zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) to dostarczenie mniej niż 10 procent energii pochodzącej z łatwo dostępnego cukru (monosacharydy jak glukoza i fruktoza, disacharydy jak sacharoza ale także produkty, które naturalnie zawierają cukier takie jak miód, syropy, soki czy koncentraty) co przy dziennym spożyciu 2000 kcal odpowiada 50 g cukru dziennie.[1] Natomiast nadmierne spożycie soli może prowadzić do powstawania tzw. chorób cywilizacyjnych w tym nadciśnienia tętniczego. Wartość referencyjna dziennego spożycia (GDA lub RWS lub RI) to 6 g dla osoby dorosłej (lub 5 g według wskazań WHO).

 

Lidl Polska przyjmuje długoterminowe zobowiązanie, które łączy się z wytężonym pracą nad produktami marek Lidla. Świadome odżywianie ma ogromny wpływ na zdrowie” – podkreśla Piotr Rogowski, Członek Zarządu Lidl Polska. W zakresie redukcji cukru Lidl Polska koncentruje się na asortymencie szczególnie chętnie spożywanym przez dzieci np. płatkach śniadaniowych czy napojach. Natomiast w zakresie redukcji soli pracuje nad wieloma grupami towarowymi - szczególnie istotnym jest pieczywo. Ważnym aspektem jest także to, iż produkty marek Lidla mają smakować równie dobrze jak do tej pory.

 

Jako firma odpowiedzialna społecznie mamy świadomość wpływu naszych działań na konsumentów. Cieszymy się, że kolejny raz wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom. Z uwagi na to, że edukacja żywieniowa rozpoczyna się już w wieku dziecięcym, strategię redukcji dodanej soli oraz cukru rozpoczynamy od produktów chętnie i często jedzonych przez dzieci. Wiemy, że kształtowanie oraz zachowywanie prawidłowych nawyków żywieniowych ma ogromne znaczenie dla zachowania zdrowia” –  komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska



[1] http://www.who.int/mediacentre/news/releases/2015/sugar-guideline/en/


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

amuska

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl