Luksusowa logistyka: Prada wytycza drogi w Chinach


2019-09-30
Prada jest na dobrej drodze do sukcesu w Chinach, ponieważ coraz więcej spośród 1,4 miliarda obywateli tego kraju stać na coraz wyższy poziom luksusu. Wsparcie słynnemu domowi mody zapewnia DB Schenker, który jest jedynym operatorem logistycznym Prady w Chinach.

Podobnie jak w innych częściach świata, nazwa Prada w Chinach jest synonimem ekskluzywności. Mimo to sprzedaż rośnie w stałym tempie. –Wschodząca klasa średnia w Chinach odgrywa coraz ważniejszą rolę, jeśli chodzi o popyt na towary luksusowe – mówi Annie Zhou, Deputy General Manager eCommerce/Vertical Market & Key Accounts w DB Schenker.
 
Annie Zhou wyjaśnia, że najpopularniejszymi towarami w kolekcji Prada są torebki, buty, perfumy i dodatki odzieżowe – Przez długi czas rynek dóbr luksusowych w Chinach był zdominowany przez segment produktów dla mężczyzn – tłumaczy – Teraz bardziej widoczny jest element kobiecy, głównie ze względu na rosnącą siłę nabywczą kobiet.
 
Ogromne odległości, które trzeba pokonać w tym olbrzymim kraju, są codziennością dla zespołu DB Schenker. Eksperci ds. logistyki gwarantują, że pożądane produkty zostaną przetransportowane do butików szybko, niezawodnie i w odpowiednich ilościach. Punktem wyjścia dla dostaw jest węzeł przeładunkowy w międzynarodowym porcie lotniczym Pudong w Szanghaju. Przesyłki przeznaczone na krótkie dystanse, np. do flagowego sklep Prady w centrum metropolii, są wysyłane ciężarówkami. Przede wszystkim jednak dystrybucja w Chinach odbywa się za pośrednictwem transportu lotniczego. W przeciwnym razie, w wielu przypadkach czas realizacji zamówienia oczekiwany przez klienta (od 24 do 48 godzin) byłby w wielu przypadkach trudny do zrealizowania.
 
Z kolei DB Schenker we Włoszech jest odpowiedzialny za dostawy towarów luksusowych. Odległość od tego miejsca do Szanghaju wynosi około 9000 km, co czyni fracht lotniczy dominującym czynnikiem w transporcie. – Większość przesyłek jest importowana drogą powietrzną – mówi Annie Zhou – Tylko około dziesięciu procent ładunków jest przewożonych do Chin drogą morską i w większości przypadków są to materiały promocyjne, takie jak artykuły dekoracyjne, manekiny i wyposażenie butików.

Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

MultiComm

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl