Marketing baz danych


2017-01-03
Bez odpowiedniego zarządzania danymi i higieny danych działania marketingowe nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, ponieważ bardzo trudno będzie dopracować i odpowiednio posegmentować dane potencjalnych klientów.

Zarządzanie danymi należy traktować jako podstawowy element każdego programu. Jeśli informacje są zdecentralizowane i niedostosowane do procesów biznesowych, nie można zoptymalizować widoczności danych w systemie ani procesu generowania na ich podstawie wartościowych informacji. Dlatego odpowiednie strategie w zakresie gromadzenia danych i zarządzania nimi pomagają w prowadzeniu kampanii oraz tworzeniu odpowiednich ofert dla klientów i potencjalnych klientów. Innym problemem, oprócz brakujących atrybutów, jest dezaktualizacja danych. Jak informuje firma SiriusDecisions, w relacjach B2B dane kontaktowe szybko stają się przestarzałe, ponieważ średnio 2-3% pracowników miesięcznie zmienia stanowisko pracy lub miejsce zatrudnienia.

Dobra jakość danych umożliwia generowanie odpowiednich komunikatów w czasie rzeczywistym. Jeśli grupa docelowa ma być oparta na danych demograficznych, trzeba mieć pewność, że dane te są zgodne z prawdą, dokładne i aktualne. Brak takiej pewności wpływa niekorzystnie na efektywność kampanii. Dysponując danymi kontaktowymi, demograficznymi, społecznościowymi i firmowymi klientów i potencjalnych klientów, dział marketingu może generować informacje potrzebne na kolejnych etapach cyklu zakupu. Często zdarza się jednak, że brak niektórych danych, np. dotyczących stanowiska służbowego, uniemożliwia utworzenie wartościowego rekordu potencjalnego klienta i jego przekazanie do działu sprzedaży. Nawet jeśli sprzedawca otrzyma taki rekord, to nie skontaktuje się z potencjalnym klientem, co zmniejszy ogólne wskaźniki konwersji.

Dane są obecnie najważniejszym obszarem, który każda firma powinna uwzględniać w swojej działalności. Ścisłe kierownictwo nie zawsze jednak zdaje sobie z tego sprawę. Bez dobrej jakości danych dział marketingu traci czas i pieniądze, i odwrotnie ― dzięki dokładnym i aktualnym danym rosną wskaźniki, w tym dotyczące konwersji, oraz przychody firmy. Aby zoptymalizować automatyzację marketingu i zwiększyć wydajność kampanii, specjaliści ds. marketingu integrują platformy automatyzacji z bazami danych. Zintegrowany proces przetwarzania danych pomaga w polepszeniu wskaźników KPI dotyczących kampanii, takich jak liczba odsłon i kliknięć, a także wskaźników konwersji potencjalnych klientów.

Automatyzacja marketingu pomaga w efektywnym zarządzaniu danymi, co z kolei ułatwia realizację następujących zadań:
· Usprawnienie targetowania i segmentacji w ramach kampanii
· Koordynacja tworzenia ofert w całej organizacji, na obszarach generowania popytu, marketingu, sprzedaży
· Usuwanie z systemów CRM danych nieaktualnych lub zduplikowanych
· Zwiększenie wydajności kampanii dzięki efektywniejszemu angażowaniu klientów poprzez marketing emailowy

Więcej na Blogu Oracle Polska: oracle-pl.blogspot.com


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Oracle

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl