Marketing w firmie – na jakie opcje możesz się zdecydować?


2017-11-16
Promowanie marki, produktów i usług oraz pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie przy sobie tych aktualnych to absolutny klucz do sukcesu i rozumie to większość przedsiębiorców.

Niestety nie każdy posiada wiedzę lub intuicję, która pozwala mu wybrać odpowiednie narzędzia marketingowe albo określić potencjał klienta. Okazuje się, że do osiągnięcia tych celów często potrzeba dużej wiedzy lub specjalistycznych narzędzi, dlatego też chcąc mieć pewność, że podjęte działania i wybory są prawidłowe, warto skorzystać z usług specjalistów. W jaki sposób firma może skorzystać z pomocy w zakresie pozyskiwania i utrzymywania swoich klientów?


Po pierwsze - Campaign Management

Są to działania mające na celu dopasowanie klientów do konkretnej kampanii, dzięki czemu właściciel firmy ma pewność tego, że kampania reklamowa kierowana jest do odpowiedniej grupy osób, a także możliwe jest dokładne zmierzenie jej efektywności. Dzięki specjalistycznym rozwiązaniom, firma otrzymuje od specjalistów wiedzę na temat klientów, a także wskazówki dotyczące oferty, czasu i sposobu jej dostarczenia do klienta. Tak, aby szansa na to, że skorzysta on z oferty była dużo większa niż zwykle.

Po drugie - Marketing Automation

W marketingu można wykorzystać automatyzmy, oparte np. na informacjach znajdujących się w systemie CRM firmy. Mogą one posłużyć do tego, by stworzyć natychmiastowe reakcje systemowe, które posłużą odpowiedniej komunikacji z klientem - zarówno tej marketingowej, jak i sprzedażowej. Przykład? Klient chce odejść, pisze o tym, informacja ta zostaje przetworzona w systemie, który daje automatyczną odpowiedź, będącą prawidłową reakcją na zachowanie klienta. Dodatkowo specjalista implementuje w systemie historię transakcji i zamówień, dzięki czemu można łatwo określić jakie sposoby komunikacji z klientem i ich formy są najbardziej skuteczne.

Po czwarte - Customer Feedback Management

Bardzo istotną kwestią w zakresie prowadzenia działań marketingowych oraz kształtowania idealnej dla klienta oferty, jest wiedza na temat tego, jak bardzo zadowolony jest klient z naszej dotychczasowej oferty. Dzięki temu dowiadujemy się nie tylko tego, jaką jakość reprezentuje nasza oferta, ale również - co zmienić w jej zakresie. To właśnie od specjalisty można otrzymać specjalne narzędzia analityczne, dzięki którym możliwe jest dokładne i automatyczne zmierzenie poziomu zadowolenia - np. po dokonaniu zakupu klient otrzyma do wypełnienia ankietę albo miejsce na wystawienie oceny. To feedback niezbędny do rozwoju każdego biznesu!

Po piąte - Geomarketing

Jednym z najważniejszych czynników, mających wpływ na sprzedaż, jest z całą pewnością lokalizacja klienta. A specjaliści w zakresie marketingu i doradztwa biznesowego, mogą doradzić lokalizację np. miejsca prowadzenia biznesu, otwarcia kolejnego punktu firmy itd. Są w stanie zebrać stosowne dane o kliencie i zaprezentować je firmie, a następnie w odpowiedni sposób wykorzystać - by marketing był jeszcze bardziej skuteczny.

I wiele innych

Oczywiście to nie wszystko, bowiem narzędzi i sposobów na przyciąganie czy zatrzymywania klientów jest wiele więcej. Firmy doradcze i opracowujące strategie marketingowe, są w stanie opracować i wdrożyć programy lojalnościowe oraz motywacyjne. Oczywiście do tego wszystkiego dochodzą kwestie związane z integracją danych, zarządzaniem jakością, audytami i nie tylko - usługi tego rodzaju są zwykle kompleksowe i w pełni dostosowane do indywidualnych potrzeb każdej firmy.

Czy warto?

Oczywiście - chociażby z tego względu, że mamy pewność co do słuszności oraz jakości naszych działań i nie wdrażamy różnego rodzaju procesów związanych z przyciąganiem czy zatrzymaniem klienta po omacku. Audyty, raporty, badania klientów i konkurencji oraz podpowiedzi co do tego, jaki sposób promocji firmy wprowadzić są bardzo ważne - a jak wiadomo narzędzi marketingowych czy to tradycyjnych, czy tych znajdujących się w Internecie jest bardzo wiele. Warto z nich korzystać - ale zawsze z głową i odpowiednim planem działania. Stąd też polecana jest współpraca ze specjalistami-doradcami, takimi jak np. Trio Advisory.

Szczegółowe informacje - http://trioadvisory.pl/


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

monika_monia

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl