Marketing za przyzwoleniem


Marketing za przyzwoleniem
2011-06-17
SerwerSMS, poza najlepszą na rynku ofertą masowej wysyłki SMS, pragnie także dostarczać swoim użytkownikom wartościową wiedzę
SerwerSMS, poza najlepszą na rynku ofertą masowej wysyłki SMS, pragnie także dostarczać swoim użytkownikom wartościową wiedzę na temat usług mobilnych. Dziś zatem o prawdopodobnie jednej z najważniejszych kwestii związanych z marketingiem mobilnym – o „marketingu za przyzwoleniem”.  

Pusty SMS pełen negatywnego przekazu

Marketing mobilny dynamicznie rozwija się na całym świecie. Wyrażają się o nim pochlebnie marketerzy po obu stronach oceanu, a i konsumenci coraz częściej godzą się na otrzymywanie reklamowych krótkich wiadomości SMS, pod warunkiem, że będą wysyłane zgodnie z prawem i poszanowaniem ich prywatności. 46% niemieckich konsumentów nie ma nic przeciwko SMS-om reklamowym (źródło: Nordlight Research). W Polsce jednak sprawa wygląda nieco gorzej, a to dzięki kilku nagłośnionym przez media oszukańczym loteriom SMS-owym, przez które właściciele telefonów otrzymywali rachunki opiewające na kilkuset złotowe kwoty. Dlatego warto, aby odpowiedzialne marki branży mobile marketingu promowały etyczne zachowania biznesowe w zakresie reklamy w telefonach. Podstawową zasadą jest właśnie permission marketing, czyli reklamowanie się z poszanowaniem prywatności naszych klientów. Tylko w ten sposób jesteś w stanie budować pozytywny wizerunek swojej marki i tworzyć dużą grupę lojalnych klientów.

Buduj relację, zdobywaj lojalnych klientów

Permission marketing (marketing za przyzwoleniem) jest terminem używanym w marketingu relacji i określa sposób budowania i utrzymywania więzi z klientami.
Istota permission marketingu polega na uzyskaniu przyzwolenia/zgody klienta na otrzymywanie komunikatu marketingowego. Otrzymanie zgody jest punktem wyjścia do budowania komunikacji personalizowanej uwzględniającej osobiste preferencje, zainteresowania i potrzeby klienta.

FreshMail: „Pamiętaj, że wysyłając wiadomości do nie potwierdzonych subskrybentów rujnujesz swoją reputację”.

Działania SMS, wykorzystujące zasady permission marketingu pozwalają na budowę lojalności konsumenckiej, utrzymywaniu relacji z klientami, budowę wizerunku firmy lub marki i sprzedaż. Permission marketing najczęściej wykorzystywany jest w narzędziach komunikacji E-mail marketingu: m.in. newsletterach, oraz Bluetooth Marketingu.
Twórcą pojęcia permission marketing jest Seth Godin uważany za guru marketingu i pioniera nowatorskiego podejścia do marketingu produktów i usług.

Jak wyjaśnia serwis Studio72: „Atakowanie potencjalnego klienta zbyt intensywną reklamą przynosi w rzeczywistości skutek odwrotny do zamierzonego. Zamiast pozyskiwać odbiorców naszych usług i produktów – tracimy ich”.

Daniel Zawiliński, Key Account Manager SerwerSMS.pl: „Odnoszenie się z szacunkiem do klienta, komunikowanie wprost polityki poszanowania prywatności wychodzi tylko na plus. Jeśli ktoś obdarza Cię szacunkiem, Ty również zaczynasz Go szanować. To jest reakcja dwustronna. Budowanie pozytywnej relacji marka-konsument to jest najlepsza i jedyna droga do sukcesu każdego projektu biznesowego, bez względu na to, czy mówimy o lokalnej pizzerii czy ogólnoświatowej korporacji finansowej”.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

SerwerSMS.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl