2022-10-05
Od 2023 r. 100% kakao zakupionego dla bezpośredniej działalności fabryk Mars Wrigley w całej Europie będzie pochodzić z odpowiedzialnych źródeł.
Paryż, 4 października 2022 r. — Mars Wrigley ogłosił osiągnięcie kolejnego celu w swoim zobowiązaniu do odpowiedzialnego pozyskiwania kakao. Zadeklarowano, że począwszy od 2023 roku 100% kakao kupowanego dla bezpośrednich operacji fabrycznych Mars Wrigley w Europie będzie zweryfikowane jako „Responsibly Sourced Cocoa” (Odpowiedzialnie Pozyskiwane Kakao). Oznacza to, że organizacja będzie kupować kakao pozyskiwane w odpowiedzialny sposób w ilości odpowiadającej ilości kakao zużywanego do swojej produkcji w Europie.
Oznacza to, że kakao do naszych ulubionych produktów, takich jak Snickers®, M&M’s®, Mars®, Dove®/Galaxy®, Maltesers® i Milky Way® będzie od 2023 roku w 100% Responsible Sourced Cocoa – odpowiedzialnie pozyskiwanym kakao.
Przejście na surowiec pozyskiwany w 100% w sposób odpowiedzialny jest kluczowym elementem strategii „Kakao dla Pokoleń” Mars Wrigley, którą zdefiniowano w 2018 roku w celu zapewnienia realnych, trwałych i pozytywnych zmian w całym łańcuchu dostaw dla przyszłych pokoleń. Strategia ta skupia się na krytycznych kwestiach, które należy rozwiązać, aby rodziny uprawiające kakao mogły prosperować. Podejmowane przez firmę działania pomogą chronić dzieci, zachować lasy i zwiększyć dochody rolników.
– Osiągnięcie 100% odpowiedzialnie pozyskiwanego kakao dla naszych europejskich fabryk to ważny kamień milowy dla naszej organizacji – podkreśla Benjamin Guilbert, Vice President Procurement w Mars Wrigley Europe, CIS & Turkey. – Kakao jest newralgicznym surowcem z perspektywy naszych globalnych czekoladowych marek i dla egzystencji około 350 000 rolników uprawiających kakao w ramach naszych łańcuchów dostaw. Jako jeden z największych na świecie nabywców kakao jesteśmy odpowiedzialni za pozytywne, długotrwałe, systemowe wsparcie rolników oraz społeczności w naszym łańcuchu dostaw.
– Wiemy, że przed nami jeszcze wiele pracy, ale jesteśmy zdeterminowani, by kontynuować współpracę z kluczowymi partnerami w celu stworzenia nowoczesnego, włączającego, a także odpowiedzialnego łańcucha dostaw kakao. Takiego, w którym środowisko jest chronione ochronie, prawa człowieka są respektowane, a każdy ma możliwość rozwoju – dodaje Inge Jacobs, Senior Director of Human Rights and Social Impact, Mars Wrigley Global.
Jak podkreślono w najnowszym raporcie „Kakao dla Pokoleń”, opublikowanym 18 września, Mars Wrigley jest na dobrej drodze do osiągnięcia globalnego celu, jakim jest pozyskiwanie 100% kakao w ramach programu „Responsible Cocoa” (Odpowiedzialne Kakao) i śledzenie jego pochodzenia do 2025 roku. Na koniec 2021 roku 61% całego kakao firmy było pozyskiwane w ramach naszego programu „Responsible Cocoa”, a 44% jego globalnej dostawy było monitorowane do granic gospodarstwa od pierwszego punktu zakupu.
Ogłoszenie tego komunikatu nastąpiło w Paryżu na inauguracji unikalnej, interaktywnej wystawy poświęconej kakao, prezentującej surowiec od uprawy ziaren po najnowsze innowacje firmy w celu promowania „Kakao dla Pokoleń” oraz jej zobowiązań i inicjatyw w ramach tej strategii.
Informacje dodatkowe
• Mars Wrigley potwierdził umowy na zakup na 2023 rok kakao pozyskiwanego w zrównoważony sposób w ilości odpowiadającej ilości tego surowca zużywanego w bezpośrednich operacjach fabrycznych w Europie w zakładach: Haguenau (Francja), Janaszówek (Polska), Slough (Wielka Brytania), Steinbourg (Francja), Veghel (Holandia) i Viersen (Niemcy).
• W wyżej wymienionych zakładach wytwarza się produkty: Balisto®, Bounty®, Celebrations®, Dove/Galaxy®, M&Ms®, Maltesers®, Mars®, Milky Way®, Snickers® i Twix® (czekolada mleczna).
• Mówiąc „odpowiedzialnie pozyskiwane kakao” w odniesieniu do produktu, firma zaznacza, że pozyskała wystarczającą ilość kakao pochodzącego z gospodarstw objętych programem „Responsible Cocoa” (Odpowiedzialne Kakao), aby zaspokoić potrzeby produkcyjne produktu.
Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
Informacja Prasowa
|
|