Mieszkańcy, młodość i powiew energii – czyli co gdynianie myślą o swoim mieście
W lutym i marcu na gdyńskich ulicach, przystankach, komunikacji miejskiej i lokalnych serwisach internetowych pojawiły się pytania, które połączyło hasło „Miasto GDY”.
W lutym i marcu na gdyńskich ulicach, przystankach, komunikacji miejskiej i lokalnych serwisach internetowych pojawiły się pytania, które połączyło hasło „Miasto GDY". Zaintrygowały, wywołały uśmiech, stały się przyczynkiem do rozmów i przemyśleń... Odpowiedziami można było się podzielić na specjalnej stronie. W efekcie mieszkańcy ułożyli mapę marzeń, potrzeb i emocji na temat swojego miasta. W ten sposób Invest Komfort zbierał opinie gdynian i jednocześnie dołączył do obchodów 98. urodzin Gdyni. Co tak naprawdę myślimy o współczesnym mieście z morza i marzeń? Odpowiedzi znajdziecie w tekście.
Invest Komfort - deweloper, który od lat współtworzy krajobraz Gdyni, zaproponował jej mieszkańcom konkurs, w którym zadał kilka pytań na temat istoty miasta, pod wspólnym hasłem „Miasto GDY". To element szerszej kampanii wizerunkowej, dotyczącej przyszłości i wizji najmłodszego z trójmiejskiego rodzeństwa. Co dwa tygodnie na stronie, pojawiało się nowe pytanie, na które można było odpowiedzieć w dowolny sposób. Swoimi przemyśleniami podzieliło się kilkuset respondentów. Na każdym etapie konkursu wyłoniono po 5 laureatów - autorów najciekawszych i najbardziej kreatywnych wpisów. Wszyscy otrzymali okolicznościowe bluzy z hasłem „GDYż lubię tu być", zaprojektowane przez cenioną gdyńską ilustratorkę Martę Frej oraz albumy „Opowieść o domu". Jak odpowiadali? Podsumujmy.
Co czuje Miasto GDY ma nowe serce?
Nowe serce to jeszcze więcej pozytywnej i życiodajnej energii. To gwarancja konstruktywnych zmian na lepsze, których adresatem jest wspólnota mieszkańców, ponieważ to ludzie stanowią istotę miasta i jego potrzeb. Wielu konkursowiczów „powiew ożywczej energii" odniosło do klimatu swojego miasta w kontekście pogody, a także przywileju mieszkania w jednym z miejsc, w którym oddycha się najczystszym powietrzem w Polsce.
Co przeżywa miasto GDY świętujemy jego urodziny?
Słowem odmienianym przez wszystkie przypadki w wachlarzu urodzinowych emocji jest „duma", Gdynianie są dumni z historii i losów swojego miasta. Cieszą się z podziwianej w Polsce i za granicą unikatowej architektury oraz popularności miasta, mierzonej rosnącą liczbą turystów. W życzeniach mocno akcentowane jest poczucie tożsamości i miłości do najważniejszego miejsca na świecie, na które składają się morze i marzenia. Wybrzmiewa w nich wspólna przeszłość, którą tworzyli ludzie oraz troska o przyszłość. Miastu potrzebna jest energia i siła, a gdynianom - optymizm.
Co słyszy miasto GDY mówimy o jego przyszłości?
Gdynianie postrzegają przyszłość miasta przez pryzmat swojego szczęścia. Idealna Gdynia to miasto pełne młodych, ambitnych, niezależnych i spełnionych ludzi. Miasto, w którym można doskonale zarabiać, a jednocześnie najlepiej wypoczywać. Nie od dziś wiadomo, że Gdynia to jedno z najlepszych miejsc do życia i ten fakt jej mieszkańcy głośno podkreślają. Szczęśliwe miasto to takie, w którym słucha się potrzeb mieszkańców i w którym przyszłość jawi się jako morze różnych możliwości.
Co myśli Miasto GDY zmieniamy jego przestrzeń?
Zapewne nikogo nie dziwi, że na to pytanie odpowiedziało najwięcej gdynian! Mieszkańcy widzą swoje miasto jako młode, które dzięki korzystnym zmianom może stać się - jeszcze młodsze! Zmiany są konieczne, ale powinny zachodzić, tak aby Gdynia była miastem nowoczesnym, ekologicznym i pełnym smaku. Gdzie modernistyczna architektura otoczona jest zielenią parków i przestrzeni rekreacyjnych. Tylko w ten sposób miasto stworzy stabilny dom dla przyszłych pokoleń.
Konkurs miał przede wszystkim stanowić przyczynek do urodzinowej zabawy. Jednak odpowiedzi doskonale wyrażają uczucia oraz potrzeby i oczekiwania mieszkańców względem swojego miasta. Dlatego dla Invest Komfort stanowią wartość nie do przecenienia. Dla dewelopera ważne jest, by nie tylko mieszkało się komfortowo w inwestycjach, które oferuje, ale również, by lokalne otoczenie zmieniało się na lepsze. Dyskurs z mieszkańcami stanowi więc jeden z najważniejszych elementów kreowania przyszłości. Dzięki akcji „Miasto GDY" miłośnicy miasta mogą nie tylko uczestniczyć w tych zmianach, ale również je kształtować.
Nadesłał:
Invest Komfort
|