Model AIDA – czym jest i w jaki sposób go wykorzystać?


Oceń artykuł Zobacz ranking
Przepisz powyższy kod i oceń artykuł »
Model AIDA – czym jest i w jaki sposób go wykorzystać?
2022-11-14
Prowadzenie firmy to niełatwe zadanie. Dobrej jakości produkty czy pożądane przez klientów usługi to zaledwie połowa sukcesu. Obecnie należy zwrócić szczególną uwagę na kwestię marketingu – szczególnie marketingu internetowego.

Na szczęście przedsiębiorcy mają do dyspozycji liczne narzędzia, które pomagają przygotować skuteczną kampanię marketingową. Bez wątpienia należy do nich model AIDA, o którym opowiemy w naszym artykule.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Kafito.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:


Czym jest model AIDA?

Model AIDA to sprawdzone narzędzie marketingowe. Stworzył je Elias St. Elmo Lewis. Niektóre źródła wskazują jako twórcę również Edwarda K. Stronga. Wiele wskazuje na to, że to jednak Lewis opracował pierwotny model AIDA. To schemat kupowania, który była udoskonalany na przestrzeni lat.

Co ciekawe – technika ta powstała na przełomie XIX i XX wieku! To dowód na to, że już wtedy specjaliści od sprzedaży bezpośredniej zauważyli pewne zależności i zachowania konsumenta, które wykorzystali do stworzenia skutecznej techniki marketingowej.

Model AIDA obejmuje cztery etapy:

  1. Attention – przyciągnąć uwagę klienta

  2. Interest – utrzymać zainteresowanie produktem

  3. Desire – wzbudzić pragnienie posiadania

  4. Action – nakłonić do podjęcia działania



Model AIDA – przykład zastosowania

Jeśli chodzi o model aida przykład idealny to działania SEO, które wręcz powinny korzystać z tej techniki marketingowej. Szczególnie że współczesny odbiorca jest bardzo wymagający, a jednocześnie niecierpliwy i ceniący swój czas. W działaniach SEO model AIDA można wykorzystać podczas tworzenia treści (w content marketingu) – poradników, artykułów, zestawień produktów, rankingów itp. Wykorzystanie modelu AIDA sprawdza się również w przypadku kampanii marketingowych w mediach społecznościowych (na Facebooku czy Instagramie). Ponadto zaprezentowanie twojej oferty zgodnie z zasadami modelu AIDA przyniesie wymierne korzyści z kampanii mailingowej. Ponadto technika ta jest lubiana również przez marketingowców, zajmujących się sprzedażą face to face.

Jak tworzyć treści w oparciu o model AIDA?

Warto wiedzieć, w jaki sposób przygotowywać treści marketingowe, by zwrócić uwagę odbiorcy i utrzymać jego zainteresowanie, a następnie skłonić go do decyzji zakupowej. W przypadku treści trzeba zwracać szczególną uwagę zarówno na zawartość merytoryczną artykułu, jak też formatowanie tekstu (przyciągające uwagę nagłówki, optymalna długość akapitów i rozbicie tekstu na czytelne bloki).

Oto kilka przydatnych wskazówek, które pomogą ci stworzyć tekst, który sprzedaje:

  • Stwórz chwytliwe nagłówki, których celem jest przyciągnięcie uwagi klienta.

  • Skup się na pierwszym akapicie tekstu. Musi on zawierać najistotniejsze informacje i skłonić odbiorcę do dalszego czytania.

  • Zastosuj spis treści, który pomoże odbiorcy poruszać się po tekście.

  • Wytłuszczaj istotne fragmenty tekstu.

  • Pisząc, skup się na potencjalnym kliencie. Tekst ma być odpowiedzią na jego pytania.

  • Wskazuj źródła, które były bazą do twojego tekstu. Operuj prawdziwymi danymi i badaniami, co pomoże ci zbudować wizerunek eksperta.

  • Wywołaj pożądanie, a więc nie pisz o samych cechach, lecz przede wszystkim o korzyściach.

  • Pamiętaj o CTA (Call To Action), czyli wezwaniu do działania.

Źródło fotografii: pexels.com
Licencja: https://www.pexels.com/photo-license/

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Przepisz kod:
Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl