MUZEUM POLSKIEJ WÓDKI EDUKUJE, CZYLI TRZECIA EDYCJA POLISH VODKA TOUR


MUZEUM POLSKIEJ WÓDKI EDUKUJE, CZYLI TRZECIA EDYCJA POLISH VODKA TOUR
2017-05-11
Z roku na rok, Polacy wiedzą o swoim narodowym trunku coraz więcej. Jednak edukacja jest wciąż potrzebna. Świadczą o tym wyniki badań przeprowadzonych jesienią 2016 przez SW Research na zlecenie Stowarzyszenia Polska Wódka.

To patron pierwszego na świecie Muzeum Polskiej Wódki, które powstaje na warszawskiej Pradze. W ramach działań na rzecz wyższej kultury picia, już po raz trzeci, odbędzie się Polish Vodka Tour, czyli cykl bezpłatnych warsztatów edukacyjnych. Spotkania w 4 miastach: Lublinie, Warszawie, Katowicach i Bydgoszczy poprowadzą: ambasador polskich wódek, Maciej Starosolski oraz znany polsko-francuski kucharz, Pascal Brodnicki. Akcja rusza już 15 maja. W spotkaniach mogą uczestniczyć tylko osoby pełnoletnie, które zgłoszą się za pośrednictwem strony www.polishvodkatour.pl. Liczba miejsc jest ograniczona.

Co sprawia, że Polska Wódka wyróżnia się na tle innych i jest uznawana za jedną z najlepszych na świecie? Jak rozpoznać, z jakiego surowca powstała? Jak wydobyć jej walory smakowe poprzez zestawienie z odpowiednimi potrawami? Tajniki produkcji oraz nieznane fakty i ciekawostki z wielowiekowej historii wytwarzania gorzałki na polskich ziemiach - to zagadnienia, z jakimi będą mieli okazję zapoznać się uczestnicy Polish Vodka Tour. Organizatorzy warsztatów chcą przybliżyć rodakom wiedzę na temat naszego narodowego trunku oraz nauczyć, jak  z klasą pić i serwować Polską Wódkę.

- Za granicą Polska Wódka cieszy się wielką renomą i uchodzi za jeden z najszlachetniejszych alkoholi. Dlatego do współpracy przy tegorocznej edycji Polish Vodka Tour zaprosiłem znakomitego kucharza o polsko-francuskich korzeniach, Pascala Brodnickiego. Wspólnie zabierzemy uczestników warsztatów w podróż, podczas której, uruchamiając zmysły smaku i zapachu odkryją pozornie dobrze znany trunek zupełnie na nowo. Poprzez takie spotkania chcemy zachęcić Polaków do spojrzenia na Polską Wódkę z nieznanej dotąd perspektywy i pokazać, że można ją degustować na różne sposoby, a przy tym ciekawie o niej opowiadać. Tak, jak inne nacje robią to w odniesieniu do swoich narodowych trunków, bez kompleksów i z dumą– mówi Maciej Starosolski, znawca i ambasador Polskich Wódek.

Organizowany od kilku lat cykl warsztatów Polish Vodka Tour wpisuje się w działalność edukacyjną powstającego Muzeum Polskiej Wódki i patronującemu mu Stowarzyszenia Polska Wódka. Stawiają sobie one za cel ochronę tradycji związanych z polskim gorzelnictwem, promocję odpowiedzialnej kultury picia oraz dbałość o wizerunek Polskiej Wódki w kraju i zagranicą. Skuteczność, ale i dalszą potrzebę działań poprawiających stan wiedzy Polaków na temat narodowego trunku potwierdzają wyniki badania z listopada ubiegłego roku, przeprowadzonego z okazji 4. rocznicy nowelizacji ustawowej definicji Polskiej Wódki. O tym, że nie każdą wódkę z Polski można nazwać Polską Wódką wie wciąż mniej niż połowa badanych. Świadomość istnienia definicji deklaruje tylko 43,6 % respondentów, a wiedza na temat jej szczegółów jest dość nikła. Wprawdzie 50,7% ankietowanych potrafi wskazać, że jednym
z kryteriów są odpowiednie surowce, ale już o tym, że zarówno ich uprawa, jak i cały proces produkcji alkoholu (za wyjątkiem butelkowania), muszą odbywać się na terenie Polski wiedziała tylko 1/3 badanych.

 

POLISH VODKA TOUR - HARMONOGRAM

15.05.2017 – Lublin – Lubelskie Centrum Konferencyjne, ul. Artura Grottgera 2

16.05.2017 – Warszawa – Pałac Kultury i Nauki, Plac Defilad 1

17.05.2017 – Katowice – Szyb Wilson, ul. Oswobodzenia 1

30.05.2017 – Bydgoszcz – Opera Nova, ul. Marszałka Focha 5

Udział w bezpłatnych warsztatach mogą wziąć osoby pełnoletnie, które jako pierwsze zgłoszą chęć uczestnictwa poprzez rejestrację na stronie www.polishvodkatour.pl. Liczba miejsce jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

Patronem cyklu warsztatów jest Stowarzyszenie Polska Wódka.

Więcej informacji na temat Muzeum na profilu: https://www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki/

 

 

Definicja Polskiej Wódki precyzuje, że może być ona wytworzona jedynie z tradycyjnych polskich zbóż (żyto, jęczmień, owies, pszenica, pszenżyto) lub ziemniaków, a wszystkie etapy jej wytwarzania (za wyjątkiem butelkowania) muszą odbywać się na terenie Polski. Tym, co wyróżnia Polską Wódkę na tle innych tego typu trunków jest droga od surowca z pola upraw do alkoholu dostępnego na sklepowych półkach. Proces produkcji przebiega dwuetapowo: w gorzelni oraz w zakładzie rektyfikacji, gdzie nad jakością i smakiem Polskiej Wódki czuwa człowiek, doświadczony gorzelnik.

O zgodności alkoholu z definicją informuje umieszczony na butelce napis Polska Wódka / Polish Vodka. Warto również wiedzieć, że Polska Wódka jest chronionym oznaczeniem geograficznym, co podkreśla jej unikatowy charakter oraz wielowiekową tradycję związaną z polskimi ziemiami.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

dorota5

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl