Muzyczny i medialny powrót Kasi Kowalskiej
Po 8 latach milczenia na scenę powróciła Kasia Kowalska.
Artystka ponadczasowa, która pomimo kilkuletniej przerwy w autorskich nagraniach, utrzymała niezachwianie status jednej z najlepszych polskich wokalistek. Wróciła także do kultowej piosenki, którą nagrała po raz pierwszy ponad 20 lat temu, w roku 1994.
Rok 1994 r. był rokiem jej debiutu. Wtedy zdobyła szturmem polski rynek muzyczny albumem „Gemini”, zawierającym takie przeboje jak „Oto ja”, „Wyznanie”, „Jak rzecz”, „Kto może to dać”, który pokrył się platyną, osiągając imponującą sprzedaż 1 800 000 egzemplarzy.
Jednak fortuna kołem się toczy
W tym samym roku, co fonograficzny debiut artystki, w telewizyjnej reklamie soków Fortuna pojawiła się wpadająca w ucho piosenka o fortunie, która nie toczy się kołem. Piosenka zdobyła taką popularność, że była wykorzystywana w reklamach soków w różnych wykonaniach i aranżacjach jeszcze przez kilka kolejnych lat. Dziś jest uważana za jeden z kultowych symboli lat 90-tych. O tym, że jako pierwsza zaśpiewała ją debiutująca Kasia Kowalska, wiedzieli nieliczni.
Jesienią tego roku artystka zaproszona do współpracy przez właścicieli marki, nagrała nową aranżację piosenki. Tym razem jednak jest już nie tylko „głosem”, ale również twarzą kampanii. O podjęciu tego wyzwania zdecydował sentyment do melodii z 1994 r., ale też wizerunek marki i promowane przez nią wartości.
Jak sama mówi: „wartości marki są mi bardzo bliskie. Sama od dłuższego czasu zwracam uwagę na to co jem. Dużo czasu poświęcam też na aktywność sportową, która sprawia mi ogromną przyjemność i pozwala mi utrzymać ciało w dobrej kondycji. Choć w moim zawodzie nie jest łatwo o wolny czas, to zawsze staram się znaleźć czas na pływanie. Zdrowe nawyki zaszczepiam też w mojej rodzinie”.
Znana – nieznana piosenka Ciechowskiego
Dużym zaskoczeniem, ale też wyjaśnieniem niezwykłego sukcesu piosenki, może się okazać również nazwisko autora muzyki oraz tekstu utworu „Fortuna się kołem nie toczy”, należał bowiem wówczas do ścisłej czołówki polskich artystów, stojąc za sukcesami Republiki, Obywatela GC, a w późniejszych latach także Justyny Steczkowskiej.
Grzegorz Ciechowski, bo o nim oczywiście mowa – kompozytor, poeta, autor tekstów
i znakomity producent, pracując jednocześnie nad materiałem na płytę „Gemini” oraz nad piosenką do kampanii reklamowej, w naturalny sposób, zaproponował jej wykonanie właśnie Kasi, która tak to wspomina: „Grzegorz Ciechowski wspomniał mi, że pracuje nad materiałem, do którego mogłabym zaśpiewać. Zaśpiewałam i okazało się, że się spodobało”.
Piosenkarka bardzo ciepło wspomina udział w reklamie w 1994 r.. Wspominając Grzegorza Ciechowskiego mówi: „Był moim przyjacielem i producentem mojej pierwszej płyty. Nagrany
w 2010 r. album ‘Kowalska-Ciechowski-Moja Krew’ jest moim hołdem złożonym Grzegorzowi, który był wielkim artystą i niezwykłym człowiekiem”.
Tylko z najlepszymi
Tegoroczny powrót Kasi Kowalskiej pokazuje jak wielką przeszła przemianę, od czasu narodzin w 2008 r. syna Ignacego. W pierwszym singlu, zapowiadającym nową płytę, zatytułowanym „Aya” śpiewa: „Rzuć za siebie zwątpień czarnych garść, będzie lepiej z tłem jaskrawych barw” – to zupełnie nowa odsłona, sugerująca porzucenie dawnych, mrocznych klimatów.
Zawodowo nadal oczywiście otacza się najlepszymi. Współautorem i producentem utworu oraz nagrywanego właśnie albumu piosenkarki jest Marek Dziedzic, którego nazwisko odnajdziemy m.in. na płycie Meli Koteluk. Kasia Kowalska zaprosiła go do współpracy przy nagraniu piosenki „Fortuna się kołem nie toczy” we wrześniu 2016 r. Jak mówi: „Z Markiem znamy się już kilka lat. Wyprodukował mój ostatni singiel „Aya”, współpracujemy też przy mojej nowej płycie. Bardzo cenię sobie jego talent”.
Zapytana, czy zdarzało jej się wracać myślami do piosenki o fortunie w ciągu ostatnich 20 lat, odpowiada: „Piosenkę darzę dużym sentymentem, ale nie mogę powiedzieć, że myślałam o niej dzień i noc przez te ponad dwadzieścia lat. To była moja pierwsza kampania reklamowa, w której wzięłam udział. Po prostu ciepło ją wspominam”.
Czy powrót do reklamy soków Fortuna jest dla niej zamknięciem jakiegoś etapu czy może początkiem nowego? „Nie traktuję tego w aspekcie nowego etapu. Cieszę się, że po tylu latach Fortuna znowu zaproponowała mi współpracę” – odpowiada Kasia Kowalska.
Kasia Kowalska – artystka ponadczasowa, obecna na polskiej scenie muzycznej od ponad dwudziestu lat. Zadebiutowała w 1994 r. albumem „Gemini”, którego producentem muzycznym był Grzegorz Ciechowski. Wydawnictwo, dzięki hitowym kompozycjom takim jak: „Wyznanie”, „Kto może to dać?”, „Jak rzecz” czy „Oto ja” pokryło się podwójną platyną.
Płyty wydawane w następnych latach „Czekając na”, „Pełna obaw”, „Antidotum”, „Samotna
w wielkim mieście”, „Antepenultimate” oraz koncertowe „Koncert inaczej” i „Kowalska-Ciechowski-Moja Krew”, zarejestrowana w 2010 r. w studiu im. Agnieszki Osieckiej ugruntowały pozycję Kasi jako jednej z najpopularniejszych i najchętniej słuchanych wokalistek, a łączna sprzedaż jej płyt przekroczyła 1 800 000 egzemplarzy.
W 1996 r. wzięła udział w Finale Konkursu Piosenki Eurowizji z piosenką „Chcę znać swój grzech”, zajmując ostatecznie piętnaste miejsce. Laureatka trzech Fryderyków w kategoriach: „Debiut Roku” za album Gemini, „Piosenka roku” za utwór „A to co mam” oraz nagrodę publiczności za piosenkę „Co może przynieść nowy dzień” oraz zdobywczyni MTV Europe Music Award jako najlepszy polski artysta 2001 r.
Wystąpiła również u boku Marka Kondrata w filmie „Nocne Graffiti” w roli narkomanki Moniki, siostrzenicy głównego bohatera.
Pomimo ośmioletniej przerwy w prezentowaniu nowego, autorskiego materiału, jej przeboje „Być tak blisko”, „Antidotum”, „Pieprz i Sól”, „To co dobre” czy „Prowadź mnie” niezmiennie znajdują się na playlistach największych stacji radiowych.
W tym roku powraca z singlem „Aya”, inspirowanym podróżą do Ameryki Południowej oraz obcowaniem z szamanami miejscowych, indiańskich plemion, z dala od wszelkiej cywilizacji.
Dbaj o siebie! To proste!
Fortuna przypomina o sobie w sezonie, gdy soki stają się ważnym elementem codziennej diety. W spotach telewizyjnych pojawią się cenione przez konsumentów soki 100 %: pomarańczowy, jabłkowy, multiwitaminowy oraz pomidorowy.
Nadesłał:
roots_as
|